Nee, dat zei ik niet. Het ging om de tegenstrijdigheid van protestanten die hun oordeel klaar hebben over het Katholieke celibaat, maar zelf ook tegen een groep mensen zeggen dat het celibaat de enige juiste weg is.1a2b3c schreef:Nu doe je net alsof er maar twee mogelijkheden zijn, zouden er geen priesters geweest zijn die wel 'goed' geleefd hebben? (niet dat ik vóór het opgelegde celibaat van de roomskatholieken ben)
Dat je geen antwoord voor homo's hebt, is geen reden om niet over een mogelijk antwoord na te denken.1a2b3c schreef:Ik heb geen antwoord voor homo's, of alleenstaande hetero's. En wat ik al zei: er zijn zoveel vragen waarop we geen antwoord hebben. (tenminste geen ander antwoord dan 'JEZUS', maar dat is nu even niet waar we het over hebben)
De indruk die ik van de hele Bijbel krijg, is dat er nergens over een geaardheid of een liefdesrelatie tussen 2 m of v wordt gesproken, dat de schrijvers geen idee hebben dat dat bestaat. En dat seksuele losbandigheid verkeerd is.1a2b3c schreef:Plus het feit dat de hele Bijbel van de man/vrouw relatie uitgaat, en dat ik niet denk 'wie zwijgt stemt toe'. (bedoel niet dat jij daar zondermeer vanuit gaat)
Als iets er niet met zoveel woorden staat probeer ik de indruk die ik van de hele Bijbel krijg toe te passen.
Maar ook al zijn we het niet eens in deze, ik wens je zeker alle goeds!
Overigens probeerde ik de afgelopen periode inderdaad duidelijk te maken dat ik niet uitging van 'wie zwijgt stemt toe'. Ik zie dat jou dat ook was opgevallen..