Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2012 14:48

Gezellig Appel! :D

Voor Ilona haar verjaardag: een broodtrommel en fles met haar naam er op.
En dan nog Mini Loco. Weet iemand waar je dat kan kopen? Bij de Bart Smith ofzo?

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 06 jan 2012 14:59

Leuk dat je dat gezellig vindt... :D

MiniLoco hebben ze inderdaad bij de speelgoedwinkels, maar ook bij de Hema. Ik heb daar een doos met Loco en wat boekjes van Pluk van de Petteflat vandaan. Heel leuk! Ze hebben ook nog een andere doos, maar ik weet niet meer waarvan. Sesamstraat ofzo?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jan 2012 17:22

Welkom Appel, gezellig dat je mee komt kletsen :)

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 06 jan 2012 18:59

liefie schreef:Nina heeft geen vast ritme omdat ze de ene keer om 07.30 al de eerste fles krijgt en de andere keer pas rond 09.00.
Wel gaat ze na 2/2,5 uur overdag weer terug naar bed de ene keer slaapt ze 45min de andere keer 2uur of langer.

9.00 uur? Wat heerlijk! Ik dacht eerlijk gezegd dat ik mijn leven voortaan altijd om 6.30 uur moet beginnen maar er is dus misschien nog wat hoop :wink: . Al verklaren vriendinnen me voor gek dat ik er na de eerste voeding al uitga. Ze zeggen dat ik hem terug moet stoppen zodat ik wat langer kunt slapen. Wordt altijd onzeker van dat soort opmerkingen. Hoe vroeg staan jullie eigenlijk op?

Hier kan het wel eens een gezellige rommel zijn. Ik ben gewoon geen enorme poetser, maar wil het wel toonbaar houden. Dan is het in m'n hoofd ook rustiger.

Welkom Appel, ik ben meer een meelezer en schrijf maar bij tijd en wijlen omdat ik niet zo vaak achter de computer zit. Maar wie weet kom ik wat vaker posten, omdat ik het nu fijn vind wat tips en trucs te vragen over kleintjes. Heb verder niet echt iemand aan wie ik het kan vragen dus dan is zo'n forum wel ideaal!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 jan 2012 19:16

@koeitje: ik sta vanaf het begin al gelijk met M op, tussen 6 en 7. Om 8 uur dan naar boven om aan te kleden en dan zijn we voor 9 uur wel aan de dag begonnen. Voor mij wordt het dan ook niet wennen in september om tegen 8.50 bij het schoolhek te staan ;) Ik ben zelf niet echt een uitslaper, dus het bevalt mij best. Wat ik wel mis is de mogelijkheid om bv op zaterdag lekker in bed de krant te lezen met koffie en croissantjes :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jan 2012 19:21

Koeitje Nina kan dan wel lang slapen maar wij moeten er 's nachts ook nog geregeld uit hoor :wink: De ene keer slaapt ze van 20.00 tot 09.00 ongeveer en vannacht was het ineens 05.00 toen heeft ze de eerste fles gekregen en dan stoppen we ze wel terug en sliep ze tot 08.30
Als Nina om 07.30 wakker is voor de eerste fles ga ik er ook gewoon uit hoor vind het onzin om ze dan nog terug te leggen (en dan is het huilen want ze is dan gewoon uitgeslapen)

En soms moeten we ook wel 3 keer op een nacht naar haar toe (speentje) al was dat een paar weken over tot dat er tandjes doorkwamen :wink: Gelukkig zijn we daar nu even vanaf...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2012 20:01

LauraC schreef:Voor mij wordt het dan ook niet wennen in september om tegen 8.50 bij het schoolhek te staan ;)

Voor mij wel. 8-[

Ik ben absoluut geen ochtendmens. Zitten gemiddeld rond 09u te eten 's ochtends.
Maar over een weekje moeten we om 08.45 fris en fruitig op school zijn. :redface:

Volgende week haar maar eens om 07u wakker maken, om te wennen.

Wordt een nieuw tijdperk straks. Heb er eigenlijk wel zin in.

Koeitje, gewoon doen wat jij lekker vindt toch? Uitslapen of uit bed gaan.
Ik zou het wel weten... ;)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2012 20:40

@Koeitje: Doen waar jij zin in hebt. Ik ben normaal niet echt een uitslaper. Maar de eerste drie maand na de bevalling ging dochterlief na de voeding van 7.00 weer naar bed en ik ook. En om 9.30 eruit, klaarmaken en om 10.00 weer voeden. Heerlijk vond ik het!

Nu doe ik het nog steeds rustig aan. Rond 7.30 komt ze bij mij in bed. En liggen we nog gerust een uur te lummelen, kletsen en voorlezen. Rond 9.00 eten en dan start de dag :-oo

@Appel: welkom!
Time flies when you have none!

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 06 jan 2012 21:06

Dankjewel voor jullie welkom! Leuk!

Ik was ook zo iemand die altijd tot 10.00 met de eerste in bed lag. Heerlijk vond ik dat, maar ik werd er ook een beetje hangerig van. Nu de oudste twee op school zitten en ik om 8.30 op school moet zijn, geeft me dat meer voldoening. Om tien uur heb ik dan vaak al de boodschappen gedaan, bedden opgemaakt, de bovenverdieping opgeruimd, wasmachine aangezet, en kan ik met een goed gevoel aan de koffie. Ik had niet gedacht dat ik dat schoolritme zó lekker zou vinden.
Alhoewel, nu het vakantie is, geniet ik daar ook echt van hoor. Manlief en ik werken allebei in het onderwijs, dus hebben allebei twee weken kerstvakantie. Dan liggen we dus echt tot 10.00 in bed... :oops:
Laatst gewijzigd door Appel op 06 jan 2012 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 jan 2012 21:09

hier begint de school om 8.30 uur. Ik loop uiterlijk met de jongens 10/15 over 8 de deur uit. Ik vind het heerlijk. Je bent lekker bijtijds uit bed, zo heb je vaak voor 10 uur al een heleboel gedaan in huis . nr drie gaat maandag voor het eerst naar de psz dat zal wel even wennen zijn.

bij de oudste zijn deze week de keel en neus amandelen verwijderd, maar we hebben zo'n beetje alle compicaties gehad. wat een ramp zeg. Galateia had dat laatst ook toch/ hoe is het nu met S?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 jan 2012 21:14

Oei, rosekapje, ik leef helemaal met je mee. Vreselijk, he? Al die verhalen over kindjes die na 2 dagen weer vrolijk rondhuppelen... nou, ik heb er niets van gemerkt. S heeft steeds aangepaste doseringen gekregen in zijn pijnmedicatie. Dat was een vreselijke puzzel. Maar het gekke was: na een week was het ineens over. Maar wat een ver-schrik-ke-lij-ke week was dat. Houd je vast aan het idee, dat het echt goed komt, maar dus zeker wel een week gaat duren. En vooral bellen als er veel pijn in het spel is, er zijn genoeg alternatieven en andere doseringen die wel mogen, ook al denk je nu van niet en zegt de bijsluiter van niet. Echt bellen hoor, al is het midden in de nacht.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 jan 2012 21:15

hoi appel, leuk dat je mee komt kletsen!

@ koeitje: als ik 's ochtends niets hoef, dan zijn wij meestal niet zo vroeg. ligt er ook een beetje aan hoe laat de oudste wakker is. de laatste week rond half 7/7uur, dan komt ze nog ff bij mij in bed. maar daarvoor was het vaak 8 uur/half 9 ofzo en ging ik er dan pas samen met haar uit. gemiddeld genomen zitten wij dan ook zo'n beetje tussen half 9/9uur aan het ontbijt. de jongste slaapt dan nog of anders pak ik die er lekker bij aan tafel en voed ik haar ondertussen.
als ik een vroege dienst heb dan zouden we met z'n 3en tegen kwart voor 7 in de auto moeten zitten dus ben erg blij dat ik de komende maand alleen late diensten heb 8-[ .
als de oudste naar school gaat zal het ritme hier ook omgegooid moeten worden, maar op zich lijkt me dat ook wel weer lekker. inderdaad zoals jullie zeggen, dat je dan 's ochtends al een heleboel kunt doen. terwijl ik nu soms helemaal de gang niet te pakken kan krijgen.

ai rosekapje, wat vervelend! hoe oud is hij ook al weer? hopelijk gaat het nu weer wat beter en knapt hij snel op!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2012 21:22

Ik ga er ook meestal na de eerste voeding al uit. Dat is voor de andere kids dus wat later dan voorheen. Nu voed ik rond 7 uur en pas daarna kleed ik de andere kids aan. Op kinderdagverblijfdagen zitten wij over het algemeen rond 6.30 uur aan het ontbij en fietst maanlief rond 7.10 uur met ze weg.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 jan 2012 21:38

Ik ben absoluut een avondmens, kom geregeld pas een uurtje of 10 beneden 8-[ Ik zal dus ook best moeten wennen aan het schoolleven straks, maar ik denk dat het voor mij wel goed is iets meer structuur te hebben, ik heb niet zo'n goed werkend ingebouwd klokje :?

Ik zit hier nu met een ziek kindje op schoot; Sylke had net een temp 40.4. Nu dus maar even wachten tot de zetpil werkt voordat ze weer naar bed gaat, en hopen dat ze weer helemaal fit is voor de geplande buisjes-operatie volgende week.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 jan 2012 21:42

Hij is net voor de kerstvakantie 6 geworden.
Hij bleef na de operatie bloed spugen, volgend de arst oud bloed. Dus toch naar huis, toen bleek het toch vers bloed, weer naar het ziekenhuis. Nogmaals geopereerd. ontzettend misselijk, blijft spugen, infuus, spugen,spugen, spugen. Van alles voor de misselijkheid. Tot uiteindelijk een 'paardenmiddel' wel zorgt dat er wat in blijft. Nu pas klaagt hij over keelpijn, eerder hoorde je het arme schaap alleen maar over buikpijn. We hebben dus bijna 2 dagen langer in het zh gebivakkeerd dan verwacht. Nu loopt alleen zijn temp op en kan hij zijn mond bijna niet open doen. en begint zijn neus te bloeden. Dus denk dat ik nog wel een keer aan de bel moet trekken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”