Weg bij de kerk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

blijblij
Kapitein
Kapitein

Re: Weg bij de kerk

Berichtdoor blijblij » 05 jan 2012 15:06

@ schelpje: moet jij beoordelen of Insane zich mag laten uitschrijven?

Aangezien jij iemand op spelfouten aanspreekt, mag ik dat ook in jouw richting doen:
leestekens (? en !) horen direct na de laatste letter geplakt te worden. Het volgende woord begint dan weer met een hoofdletter, aangezien het een nieuwe zin betreft. Dank u!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jan 2012 15:07

Katlheen schreef: * kotszakje pakken doet....

Hee, die grammaticale constructie ken ik ergens van :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 jan 2012 15:14

:mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 05 jan 2012 16:01

blijblij schreef:@ schelpje: moet jij beoordelen of Insane zich mag laten uitschrijven?

Aangezien jij iemand op spelfouten aanspreekt, mag ik dat ook in jouw richting doen:
leestekens (? en !) horen direct na de laatste letter geplakt te worden. Het volgende woord begint dan weer met een hoofdletter, aangezien het een nieuwe zin betreft. Dank u!

Ze heeft zich er in ieder geval wel vrij van gemaakt wat van jou niet gezegd kan worden.
Laatst gewijzigd door Noir op 05 jan 2012 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 jan 2012 16:04

Noir schreef:
Ze heeft zich er in ieder geval wel vrij van gemaakt wat van jou niet gezegt kan worden.

Ik niet begrijp?

(Ik mis ook of het een grapje is: gezegt......)

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 05 jan 2012 16:05

blijblij schreef:
Ik niet begrijp?

(Ik mis ook of het een grapje is: gezegt......)

Flauw hoor ! :-&

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 jan 2012 16:06

Katlheen schreef:Zeg, ik krijg het idee dat de topicstarter zich hier aan bepaalde mensen moet verantwoorden voor het verlaten van zijn kerk.
Nee, dat hoeft uiteraard niet, maar hij mag wel op vragen reageren als hij dat wil.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 05 jan 2012 16:16

@noir: nu weet ik nog steeds niet wat je met je eerdere opmerking bedoelde.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 05 jan 2012 16:33

Schelpje heeft hem tenminste gewaarschuwd. Dan ligt die last niet meer op je schouders. Die ligt er bij jou nog wel.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jan 2012 16:35

blijblij schreef:@ schelpje: moet jij beoordelen of Insane zich mag laten uitschrijven?

Als je op een forum deze vraag neergooit, kun je dat verwachten ja.
Erg he, die enorme afstand tussen laatste letter en leesteken :roll:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 jan 2012 16:35

tweemaal geplaatst

Insane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Insane » 05 jan 2012 17:20

Optimatus schreef:Dag Insane, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ben je afgeknapt op de regeltjes of op het geloven als zodanig? Regeltjes kunnen voortkomen uit een interpretatie van het geloof, maar geloof is - althans, zo ervaar ik het - iets anders dan een pakket regeltjes en sancties.

Dan ben je er overheen gelezen. Het is een wereldje opzich waar ik mij niet thuis voel, daarnaast word er niet naar gekeken of je er uberhaupt wel interesse in heb en word het je gewoon keihard opgedrongen.
Dat heb ik er op tegen.

schelpje3 schreef:En bij defensie hebben ze je niet getest op kleurenblindheid ?
Als jij het zo ziet, "dom gehoorzamen", is het maar goed dat je niet bij het leger verder bent gegaan. Stel je voor, als iedereen een discussie aan zou gaan met de bevelvoerder, chaos zou het worden en onnodig levens kosten !

Wat mankeer je nog meer dan, vraag je. Dat weet ik niet. Maar je taalfoutjes zie je zelf kennelijk niet.
Het gaat mij erom dat er hiaten in je verhaal zitten.
Noem nou eens wat van die strenge regels waar je echt tegenaan liep en niet te veranderen waren.

Nee idd dit is een forum en niet een opstel voor nederlands, en of je catechisatie met ch g of hoe dan ook schrijft weet denk ik 95% van de hele NL jeugd niet. (waarschijnlijk ook niet wat het betekent)

De regels die doorslag gevend waren? die zijn er mischien wel helemaal niet. Het gaat om het geheel. de regeltjes, het eigen wereldje etc.

schelpje3 schreef:Erg he, die enorme afstand tussen laatste letter en leesteken

erg he, woordje catechisatie verkeerd gespeld [-X
Laatst gewijzigd door Insane op 03 feb 2012 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 jan 2012 17:27

Dat je zusje nu geen strijd hoeft te leveren voor internet komt omdat jij daarvoor de weg hebt vrijgemaakt. Ook ouders leren uiteindelijk. ;) Zelf ben ik helemaal niet (streng)gelovig opgevoed en ook dan gelden er regels. Ik was de laatste van 3 dus bij mij ging het allemaal met een stuk minder strijd. Zo moest mijn zus nog om 12 of 1 uur thuiskomen bij een avond stappen. Ik kon rustig onbeperkt in de kroeg blijven hangen tot zo laat ik wou. Vervelende was dat de kroegen pas om 5 uur dichtgingen.

Ik vind het jammer voor je dat je het niet gewoon kan bespreken met je ouders. Ik neem aan dat hun doel niet is om jou zo snel mogelijk het huis uit te werken en om je vervolgens eens per jaar bij het kerstdiner te zien.

Insane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Insane » 05 jan 2012 17:32

Faramir schreef:Dat je zusje nu geen strijd hoeft te leveren voor internet komt omdat jij daarvoor de weg hebt vrijgemaakt.

dat is niet helemaal waar, ik heb ook oudere broers en zussen boven mij die er altijd een probleem van gemaakt hebben.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 jan 2012 17:35

Insane schreef:
dat is niet helemaal waar, ik heb ook oudere broers en zussen boven mij die er altijd een probleem van gemaakt hebben.

Spijtig. Maar nu je toch vrije internet toegang hebt is je wereld hopelijk wat ruimer geworden en wat minder benauwend.

Terug naar “[Religie] - Open forum”