Optimatus schreef:Dag Insane, het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, maar ben je afgeknapt op de regeltjes of op het geloven als zodanig? Regeltjes kunnen voortkomen uit een interpretatie van het geloof, maar geloof is - althans, zo ervaar ik het - iets anders dan een pakket regeltjes en sancties.
Dan ben je er overheen gelezen. Het is een wereldje opzich waar ik mij niet thuis voel, daarnaast word er niet naar gekeken of je er uberhaupt wel interesse in heb en word het je gewoon keihard opgedrongen.
Dat heb ik er op tegen.
schelpje3 schreef:En bij defensie hebben ze je niet getest op kleurenblindheid ?
Als jij het zo ziet, "dom gehoorzamen", is het maar goed dat je niet bij het leger verder bent gegaan. Stel je voor, als iedereen een discussie aan zou gaan met de bevelvoerder, chaos zou het worden en onnodig levens kosten !
Wat mankeer je nog meer dan, vraag je. Dat weet ik niet. Maar je taalfoutjes zie je zelf kennelijk niet.
Het gaat mij erom dat er hiaten in je verhaal zitten.
Noem nou eens wat van die strenge regels waar je echt tegenaan liep en niet te veranderen waren.
Nee idd dit is een forum en niet een opstel voor nederlands, en of je catechisatie met ch g of hoe dan ook schrijft weet denk ik 95% van de hele NL jeugd niet. (waarschijnlijk ook niet wat het betekent)
De regels die doorslag gevend waren? die zijn er mischien wel helemaal niet. Het gaat om het geheel. de regeltjes, het eigen wereldje etc.
schelpje3 schreef:Erg he, die enorme afstand tussen laatste letter en leesteken
erg he, woordje catechisatie verkeerd gespeld