wie politiek rechts is bedrijft een zware zonde

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: wie politiek rechts is bedrijft een zware zonde

Berichtdoor Optimatus » 03 dec 2011 17:39

schaapje schreef:Het is mevrouw schaapje :mrgreen:

Maar wat jij voorstelt zou of-topic zijn.
Ik heb wel via pb een uitleg gehad over het boeddhisme, (niet van mortlach )maar ik weet er te weinig van om hier op een redelijke manier over mee te praten.
En trouwens ik zie geen overeenkomsten, alleen tegenstellingen.

Wellicht kunnen jullie per PB elkaar hierover verrijken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 03 dec 2011 20:39

quote="Optimatus"

Wellicht kunnen jullie per PB elkaar hierover verrijken.

Ik snap je niet zo goed optimatus, je hebt het over raakvlakken en overeenkomsten, en dat de leer over het boeddhisme me zou verrijken :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 dec 2011 12:28

schaapje schreef:Is het niet zo, dat wat jij leest in het evangelie, dat Jezus dit zegt aan de gelovigen dat ze zo moeten handelen in hun persoonlijk leven.
Inderdaad: alsof het Evangelie 1-op-1 in een politiek program te gieten valt. En blijkens de openingspost zou dat politieke program dan in elk geval niet politiek rechts moeten zijn (en dus blijkbaar wel links). Nou dank je de koekoek: alsof links zo christelijk is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 dec 2011 20:54

elbert schreef:quote="schaapje"]Is het niet zo, dat wat jij leest in het evangelie, dat Jezus dit zegt aan de gelovigen dat ze zo moeten handelen in hun persoonlijk leven.
Inderdaad: alsof het Evangelie 1-op-1 in een politiek program te gieten valt. En blijkens de openingspost zou dat politieke program dan in elk geval niet politiek rechts moeten zijn (en dus blijkbaar wel links). Nou dank je de koekoek: alsof links zo christelijk is.[/quote]

alsof rechts dat is... 5.000 banen weg in het passend onderwijs... de zwaksten groepen nog een schop na geven...

Politiek is gewoon een pot nat wat dat betreft.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 dec 2011 21:29

Spons schreef:alsof rechts dat is... 5.000 banen weg in het passend onderwijs... de zwaksten groepen nog een schop na geven...

Politiek is gewoon een pot nat wat dat betreft.

Politiek is voornamelijk impopulaire beslissingen nemen en je kunt nooit iedereen te vriend houden. Ik vertrouw erop dat ook deze beslissing weloverwogen is gemaakt, en misschien zelfs met pijn in het hart. Vergeet niet dat politici van nu ook een verantwoordelijkheid hebben voor de volgende generaties. Die met niet te dragen kosten opzadelen omdat we nu een bepaalde beslissing niet willen of durven nemen is ook niet eerlijk.

Ik ben blij dat ik geen politicus ben die dat soort beslissingen hoeft te nemen, maar ik verzet mij wel tegen het beeld dat politici bepaalde beslissingen zouden nemen 'om burgertjes te pesten'.

Is daarmee dat banenverlies wat je beschrijft gerechtvaardigd? Geen idee, ik volg dat niet zo, maar ik vertrouw erop dat dat zo is. Ik neem aan dat ze geen lootjes trekken voor waar er banen weg moeten en dat deze keer van de ministers van zorg, cultuur, defensie en onderwijs die van onderwijs aan het kortste eind trok.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 10 dec 2011 14:35

Het is ook altijd zo makkelijk te roepen: banen weg in de zorg/onderwijs, een trap na, de zwaksten krijgen weer te lijden, en ga zo maar door.

Nee joh, de hardwerkende medelander die daardoor wat meer te besteden heeft, nog een extra poot uitdraaien, want dat is natuurlijk veel eerlijker. Eerlijk zullen we alles delen, jij deelt dus ook even mee in mijn 50 urige werkweek? Of zal ik dan minder gaan werken waardoor het bedrijf minder omzet draait? Kan ik volgende week weer een medewerker de laan uitsturen (maar kan ik lekker genieten van 36 urige werkweek, en waarom zou ik harder werken, het wordt je toch weer afgepakt).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

RikdeJong
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor RikdeJong » 26 dec 2011 20:02

Als ik de topicstarter mag geloven is linkse politiek wel goed? Ik noem u de PVDA en D66, noemt de topicstarter dit dan wel christelijk? Hoe deze partijen christenen het leven zo veel mogelijk zuur proberen te maken is veel onchristelijker dan welke extreem-rechtse partij dan ook. De zaken die u opsomt zijn inderdaad niet kenmerkend voor een christen, maar dit is niet het gedachtegoed van de gemiddelde rechtste partij in Nederland. Natuurlijk is een partij als de PVV niet Bijbels te verantwoorden, maar de definitie van een rechtse partij is dat men een kleine overheid wil. Linkse partijen willen een grote overheid, dat is het principiële verschil tussen links en rechts. In die zin wil ik mijzelf rechts noemen, want ik ben voor een kleine overheid. Maar van de dingen die de topicstarter opsomt kan ik mijzelf allerminst herkennen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 31 dec 2011 14:58

Linkse partijen willen een grote overheid, dat is het principiële verschil tussen links en rechts. In die zin wil ik mijzelf rechts noemen, want ik ben voor een kleine overheid. Maar van de dingen die de topicstarter opsomt kan ik mijzelf allerminst herkennen.

Is dat het pricipiele verschil?!? Niks meer.....?
En dan verwonderen wij ons erover waarom democratie soms faalt.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

RikdeJong
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor RikdeJong » 01 jan 2012 10:20

Er zijn natuurlijk nog wel meer verschillen, rechtse partijen zijn vaak wat behoudender. Linkse partijen zijn vaak vooruitstrevender. Dat rechts een zonde zou zijn is ook klinkklare onzin. Iedereen moet voor zichzelf over overweging maken waar hij politiek achter kan staan.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 01 jan 2012 14:20

Zelf brand ik me er niet aan mijzelf links of rechts te noemen. Dat hangt namelijk compleet van het onderwerp af, wat mijn standpunt daar in zal zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, wat betreft ethisch verantwoord politiek bedrijven. Kan ik mij vaker bij linkse partijen vinden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 14:55

RogierV schreef:Maar eerlijk is eerlijk, wat betreft ethisch verantwoord politiek bedrijven. Kan ik mij vaker bij linkse partijen vinden.

Daarentegen is economisch verantwoord politiek bedrijven (toch ook een afweging of iets etisch is of niet) vaker weer iets van rechts.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 01 jan 2012 16:27

Zeer zeker, daarintegen wat als economisch verantwoord word gezien word op steeds grotere schaal als ethisch onverantwoord beschouwt.
Tot op zekere hoogte is dat ook wel zo.

Een duurzamer model dan het huidige zou echter wat mij betreft wel wenselijk zijn.

Ik snap heel goed dat de meeste vermogende mensen(rrechts stemmers meestal :D) hard hebben moeten werken voor wat zij bezitten.
Maar dat maakt het nog niet goed om zoveel te hebben en een ander zo weinig. Hoe je het ook bekijkt.

Zolang materiele winst als hoogste verdienste word beschouwd, zal er altijd iemand meer willen hebben dan een ander. Helaas moet dat altijd over de rug van een ander omdat we globaal gezien nou eenmaal met zijn allen in dezelfde grabbelton wonen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 17:45

RogierV schreef:Ik snap heel goed dat de meeste vermogende mensen(rechts stemmers meestal :D) hard hebben moeten werken voor wat zij bezitten.
Maar dat maakt het nog niet goed om zoveel te hebben en een ander zo weinig. Hoe je het ook bekijkt.

Alleen als de rijkdom van de een ten koste gaat van de rijkdom van de ander. Ik vraag me af of dat inderdaad zo is.

Zolang materiele winst als hoogste verdienste word beschouwd, zal er altijd iemand meer willen hebben dan een ander. Helaas moet dat altijd over de rug van een ander omdat we globaal gezien nou eenmaal met zijn allen in dezelfde grabbelton wonen.

Dat vraag ik me dus af. Wie wordt er slechter van als ik 1.000 euro per jaar meer zou verdienen?

Insane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Insane » 03 jan 2012 23:48

schaapje schreef:@Rogier
Ik wist niet dat jij het boedhisme aanhing, is me echt ontgaan. :shock:
Maar we zijn behoorlijk of-topic

Ik heb ook geen zin om in tegaan op wat je schrijft, de boedistische leer is voor mij een raadsel en tja...een beetje onmenselijk....waarom zouden we geen gevoelens van verlangen mogen hebben.

juist ja, ik heb geen zin om erop in te gaan maar toch ga ik erop in ](*,)

Insane
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Insane » 03 jan 2012 23:51

Bertiel schreef:
Euthanasie en abortus werden vooral door de liberalen (VVD & D66) gesteund, zij zijn rechts...

sinds wanneer is d66 rechts dan?

Terug naar “Archief”