Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:De Here Jezus hangt niet meer aan het kruis!
En naar mijn weten is er geen enkel Christen die het kruis aanbidt, maar aanbidden wij God.
bijbelse onderwerpen schreef:hallo
als je je goed begrijp hebben christenen geen kruis thuis of om hun nek hangen en als christenen naar de kerk gaan waar heel vaak een kruis hangt met een Jezus beeld er op, als je voor deze dingen neerbuigt of aanbid dan is het afgoderij. en het heeft niets te maken met dat Jezus niet meer aan het kruis hangt, het gaat erom dat je God aanbid en Jezus herkend als verlosser van zonden.
hallo
als je je goed begrijp hebben christenen geen kruis thuis of om hun nek hangen en als christenen naar de kerk gaan waar heel vaak een kruis hangt met een Jezus beeld er op,
als je voor deze dingen neerbuigt of aanbid dan is het afgoderij. en het heeft niets te maken met dat Jezus niet meer aan het kruis hangt, het gaat erom dat je God aanbid en Jezus herkend als verlosser van zonden.
schaapje schreef:Volgens mij is dit alleen in de RK en ik ken echt geen christenen die een kruis om hun nek hangen.
JHM schreef:Boven zijn hoofd bevestigden ze de aanklacht, die luidde: ‘Dit is Jezus, de koning van de Joden’. (Matteüs 27:37)
Boven zijn hoofd, als Jezus aan een paal gestorven zou zijn had er gestaan: ''Boven zijn handen''.
quote="JHM"
Ik heb thuis een kruisbeeld hangen.
Daarnaast heb ik ook een ketting met kruis erom, ik draag mijn ketting niet vaak, maar heb er geen problemen mee.
quote="mohamed"Opmerkelijk schaapje, want volgens mij komen jullie uit dezelfde hoek.
schaapje schreef:Ik neem aan dat je er niet voor knielt en aanbidt.
mohamed schreef:Opmerkelijk schaapje, want volgens mij komen jullie uit dezelfde hoek.
schaapje schreef:als je je goed begrijp hebben christenen geen kruis thuis of om hun nek hangen en als christenen naar de kerk gaan waar heel vaak een kruis hangt met een Jezus beeld er op,
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten