mohamed schreef:Wat ik graag wil weten is of God aan Noach beloofde om de aarde nooit meer te slaan zoals hij deed omdat hij genadig is, of omdat hij zijn methode van water naar vuur veranderd heeft?
JHM schreef:De belofte is dat nooit alles wat leeft weer vernietigd zal worden. Waar staat dat alleswat leeft vernietigd zal worden door vuur?
Dat staat in 2 Petr 3,12, waar ik eerder ook al naar verwees:
'Verwachtende en haastende tot de toekomst van de dag Gods,
in welke de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.'
Daar heb je het, Petrus schreef dat de hemelen zullen vergaan en dan mag jij me wel eens uitleggen wat je met dit vers doet, als je wilt.
JHM schreef:Misschien dat ons menselijk lichaam vernietigd wordt en wij verrijkt worden met een verheelijkt (geestelijk) lichaam en het eeuwige leven, dus nog steeds leven.
Hoezo
misschien JHM? Er is een Amerikaans gezegde 'when in doubt, knock them out' en wat het hiernamaals betreft is er geen ruimte voor onverschilligheid, want we hebben geen multiple choice.
JHM schreef:Dat besef ik zeker, daarom vertrouw ik ook op God zijn belofte. Pasker omschrijft goed wat ik bedoel:
Pasker schreef:
Niet alles wat leeft zal vernietigd worden, alle ware gelovigen zijn immers een "nieuwe schepping".
En bij iedereen zijn de woorden bekend dat; met het oordeel waarmee wij oordelen wij ook zelf geoordeeld zullen worden.
Met andere woorden; het "laatste oordeel" over ons is , , , , aan ons zelf.
Dat is fijn voor mensen met alzheimer.
Er staat geschreven dat God een behouder is van mensen, maar allermeest van de gelovigen dus Pasker zijn uitleg klopt niet.