geaaart schreef:Ik heb er hier al aardig wat gevonden als ik sommige teksten zie.....
Wees welkom.

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
geaaart schreef:Ik heb er hier al aardig wat gevonden als ik sommige teksten zie.....
mohamed schreef:En schaad ook jezelf niet! Dat is wat een goede vriendin je hoort te vertellen, denk daar maar eens over na.
marcel081276 schreef:helemaal mee eens! maar als je bewust ben van je leven en het leven om je heen is dat niet zo'n groot probleem
geaaart schreef:Hallo henkie. Even een "vlekje" oftewel en misverstand uit de weg ruimen.
henkie schreef:Maar mijn vraag blijft nog wel hetzelfde: hoe komt het dat ongelovigen veel minder geven dan gelovigen als je ook zonder Bijbel weet hoe je goed moet handelen?
blijblij schreef:Ik verdenk de christenen er ook van dat zij flink bovenmodaal verdienen, dus meer over hebben om te geven.
blijblij schreef: Ik verdenk de christenen er ook van dat zij flink bovenmodaal verdienen, dus meer over hebben om te geven.
mohamed schreef:De volgende artikelen zijn in het Nederlands en goed om je onderzoek mee te beginnen. Doch als je het naadje van de kous wilt weten zul je ook op zoek moeten naar internationale bronnen.
'Er bestaat in de joodse wereldvisie dus niet een persoon in welke vorm dan ook met de naam 'Satan', zoals in het christendom het geval is. Desondanks zijn er wel degelijk verhalen over 'de Satan' die met personen communiceert, zowel in als na bijbelse tijden. '
Uit: Kwaad in het jodendom.
'Nogmaals, in het Jodendom wordt geleerd dat de Satan geen concurrent van G-d is. Integendeel, de Satan is een Malach (een boodschapper, een Engel) van G-d met de taak ons op de proef te stellen en ons aan te klagen.'
Uit: Christelijke tegenwerping omtrent de Joodse satan.
'De Satan komt in de Bijbel voor als een engel die VOOR God werkt, niet tegen God. Hij kan alleen toestemming hebben van God.'
Uit: Joodse visie: de satan bestaat wel, de duivel niet.
JHM schreef:Dank voor de informatie. Het schep geen duidelijkheid of satan wel of geen geestelijk wezen is, enkel een verschil in opvatting. Als satan geen geestelijk wezen is, hoe verklaar je demonen (matt 8:31, marc 1:34, luc 8:2, luc 8:27)?
mohamed schreef:Die verklaar ik middels het OT want er staat geschreven dat men naar de oude paden dient te vragen (Jer 6,16) om de goede weg te vinden. En in het OT was het steeds God die de boze geest zond (Ri 9:23. 1 Sam 16:15. 1 Sam 19:9.) wat dus geen wezen was met een eigen identiteit, maar een schepsel uitsluitend geschapen om de wil van zijn schepper te doen. Kun jij me redelijkerwijs aantonen waarom dat toen Jezus in het vlees kwam opeens veranderd was?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten