Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 13 dec 2011 15:01

Zoete olie heb ik ook al een paar weken gebruikt, maar dat werkte ook niet. Ik ben net bij het CB geweest en moet naar de dermatoloog met zijn billen. Hij heeft een enorm gevoelig huidje en aangezien er in beide families astma en exceem voorkomt, is dat een extra stimulans om de bv door te blijven geven ( al ben ik het af en toe al behoorlijk beu)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 dec 2011 13:55

Vandaag al 16 maand aan het voeden! :D

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 15 dec 2011 14:24

trijntjejohanna schreef:Vandaag al 16 maand aan het voeden! :D

Wow, respect!!!
Ik ben nog steeds volledig aan het kolven, omdat N anders zoveel spuugt. Dat johannesbrood-pitmeel werkt geweldig!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 dec 2011 14:39

Super, TJ!

Kolven lijkt me zo'n gedoe! Knap dat je het nog steeds volhoudt, NdW!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 dec 2011 14:48

Ik ben nog steeds volledig aan het kolven, omdat N anders zoveel spuugt. Dat johannesbrood-pitmeel werkt geweldig!

in principe hoef je niet te kolven om johannesbrood te gebruiken. Je kunt ook voor de voeding een papje ervan geven en daarna gewoon de borst. Heeft hij last van het spugen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2011 15:36

Schipje dat hebben wij ook gedaan, maar dat vonden wij echt niet te doen. :? En hij vond het echt smerig, ging er van kokhalzen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 15 dec 2011 17:29

Schipje schreef:

in principe hoef je niet te kolven om johannesbrood te gebruiken. Je kunt ook voor de voeding een papje ervan geven en daarna gewoon de borst. Heeft hij last van het spugen?[/quote]

Dat werkt niet. En zo'n papje met water is niet naar binnen te krijgen...
Ik heb het al 10x geprobeerd om het met een beetje afgekolfde melk te doen, en iedere keer spuugt ze toch. Helaas, komt het er pas uit als ze in bed ligt en ligt ze dus met haar haren, oren en de rest te baden in de spuug:-(. Nou dan maar kolven, hoeveel werk het ook is.

Ik doe nu wel regelmatig als ik niet genoeg melk gekolft krijg, heel even de borst en daarna nog ongeveer 100cc met de fles (met jbpitmeel) dat werkt wel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 dec 2011 08:51

oeh ja zo'n papje hebben we ook bij Manoël geprobeerd.. is echt geen doen.. lijkt wel behangplaksel :lol: :lol:

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 16 dec 2011 10:05

Super TJ! Nog lekker lang doorgaan!

Sterkte met de spugende kindjes!

@juffiejuf: gaat het inmiddels al wat beter of huilt hij nog zoveel?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2011 10:10

trijntjejohanna schreef:Vandaag al 16 maand aan het voeden! :D

Knap hoor TJ! Ik weet wel zeker dat ik het niet zo lang volhoud. Het 'gezit'met de bv komt mij nu al wel eens de keel uit. Fv gaat gewoon veel sneller en ik heb nog 2 ukken lopen die nog zorg vragen. En ik moet zeggen dat ik het ook wel mis dat ik de voeding niet kan 'afstaan' aan oma's of papa :wink:

Misschien als hij doorslaapt, dat ik er anders over ga denken. Ik ga vannacht niet meer liggend voeden. Hij ( en ik) vinden dat veel te gezellig en vallen beiden als een blok in slaap, met als resultaat dat hij te weinig drinkt en mijn tepels kapot sabbelt en 2 uur later weer wil. Aankomende nacht dus maar naar beneden om te voeden.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 dec 2011 13:11

Hier gaat het helemaal super met de bv! Geen kloven, geen stuwing (tot nu toe). Heerlijk!
En de kleine meid drinkt ook erg goed, ze groeit als kool! Volgens mij produceer ik slagroom ofzoiets :P
Gister was ze precies op d'r geboortegewicht (3180) en vandaag was ze 3280! En dat zonder flesvoeding erbij! Dat heeft ze schijnbaar dus ook helemaal niet nodig, het is puur zuigbehoefte, dus daar zijn we ook mee gestopt. Mits ik een keer vermoed dat ze echt wel meer wil, dan geef ik dr gewoon een flesje, ben daar niet zo moeilijk in.
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 dec 2011 13:21

Van mij mag je een flesje aanbieden hoor, daar niet van,
maar waarom zou je een flesje geven als ze mee wilt?
Dan kan je toch gewoon weer de (andere) borst geven?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 dec 2011 16:38

AikonGirl schreef:Van mij mag je een flesje aanbieden hoor, daar niet van,
maar waarom zou je een flesje geven als ze mee wilt?
Dan kan je toch gewoon weer de (andere) borst geven?

Als ze een flesje krijgt, krijgt ze die natuurlijk na de voeding, dus dan zijn die leeg gedronken. Anders hoeft ze idd niet bijgevoedt te worden :wink:
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 16 dec 2011 17:18

Dippie schreef:Als ze een flesje krijgt, krijgt ze die natuurlijk na de voeding, dus dan zijn die leeg gedronken. Anders hoeft ze idd niet bijgevoedt te worden :wink:

Dippie, als je kleine meer wil is het juist belangrijk net zo vaak de andere kant te geven tot ze verzadigd is anders voer jeje productie nooit op. Zij groeit en heeft dus steeds meer voeding nodig, als je dat met de fles gaat geven staat jouw eigen productie dus stil en word er niet meer aangemaakt omdat je haar ook niet vaker aanlegt en dus gaat ze tekort krijgen aan jouw hoeveelheid en blijf je vast zitten aan de flessen. Als je dat geen probleem vind is er niks aan de hand, maar niet iedereen heeft dat in de gaten. En blijkbaar is je bv nu wel zeer goed op gang gezien ze 100(!) gram in één dag is aangekomen. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2011 17:23

Wat fijn dat het goed loopt Dippie! Hier hebben ze beiden ook flinke zuigbehoefte gehad, vooral Jurian, dus dan dachten we dat hij ook nooit genoeg had, maar met een pink in zijn mond was hij ook stil. Dus dat is ook het proberen waard ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”