Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Galateia » 13 dec 2011 11:41

Nou, dat klinkt een beetje als een soortement van keuring. Ik heb daar een hekel aan. Ik kan dat dan echt niet zien als een gezellig bezoekje. Als ze bepaald gedrag van ons mannetje wil kunnen verklaren, kan ze dat ook gewoon vragen.

Ach, zoonlief zal het wel prachtig vinden. Mama zal netjes glimlachen en haar weer de deur uitwerken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lia » 13 dec 2011 12:09

Galateia schreef:Nou, dat klinkt een beetje als een soortement van keuring. Ik heb daar een hekel aan. Ik kan dat dan echt niet zien als een gezellig bezoekje. Als ze bepaald gedrag van ons mannetje wil kunnen verklaren, kan ze dat ook gewoon vragen.

Ach, zoonlief zal het wel prachtig vinden. Mama zal netjes glimlachen en haar weer de deur uitwerken :mrgreen:

Galateia, je ziet het nu wel heel negatief, hoor! Het is heel gebruikelijk dat een leerkracht bij ouders een bezoekje brengt, gewoon om even kennis te maken, ervaringen over het kind uit te wisselen (ze moet er wel een jaar mee optrekken, is dus alleen maar goed als ze ook van ouders te horen krijgt hoe het kind in zijn vel zit, wat voor soort kind het is) en om even te babbelen. Ik vind het altijd jammer als een leerkracht er om de een of andere reden voor kiest om geen bezoek te brengen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2011 12:45

Sophie77 schreef:@Memmem: Wat jammer dat M. nog steeds pijn heeft! Beterschap met 'm en sterkte voor jou!

Gisterenavond had één van onze zoons erge oorpijn. Nadat ik van alles geprobeerd had (Otalgan, neusspray, een zetpil) en niks hielp, bedacht ik dat ik hier ergens eens gelezen had over een ui achter het oor. Dus -bijna ten einde raad- een ui fijngehakt en met een pleister achter z'n oor gedaan. De rest van de ui heb ik naast z'n kussen gezet - hij is ook behoorlijk verkouden en het zit nogal vast. En inderdaad, de oorpijn werd na een kwartiertje minder en hij heeft de hele nacht aan één stuk door geslapen! Het was vanmorgen nog niet doorgebroken en hij hoorde wat minder aan die kant, maar hij had geen pijn. Een tip om te onthouden dus!

d:)b

uien doen hier ook wonderen. :wink:

Toen ik het hoorde van mijn man dat zijn vader dat bij z'n kinderen vroeger ook deed. Nou ik vond dat echt zo zielig. Een ui in een theedoek en om t nekje leggen (ik zou het op een andere manier doen). Maar het helpt ook enorm bij verkoudheid.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 13 dec 2011 18:40

Het is gewoon een kennismakingsbezoek en de kinderen vinden het gezellig.
Niets om je zorgen over te maken.
De kinderen uit mijn klas vinden het geweldig, vooral als ze mee mogen rijden uit school.
Vaak komen ze met van alles aanslepen wat ik moet bekijken...
Ga soms 's avonds dan zie je gewoon het hele gezin.
Ik ga daar echt niet heen om te keuren hoor.... Wat zou ik moeten keuren?
(Maar er kunnen wel dingen op de plaats vallen, das ook logisch. Dat heb je soms na een ouderavond al....)

Bij ons is het geen bespreking van de resultaten ofzo, maar meer sfeer proeven, kennis maken, gezellig kletsen.
Ouders ervaren het ook als betrokkenheid.....
Bij de ene ben je sneller uitgepraat, als er een klik is en het is gezellig en het kind heeft ook hele verhalen dan kan het soms wat langer duren.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 dec 2011 21:40

Is toch hartstikke goed, als degene bij wie je je kind zoveel uren in de week onderbrengt, probeert kennis te maken met thuis? Ik denk dat ik het best lastig ga vinden om Jurian over een jaar achter te laten bij een voor mij onbekende juf. Alleen maar fijn als ze dan eens langskomt om gewoon eens te kletsen en eens ziet waar wij eigenlijk wonen en voor Jurian dat hij alles kan laten zien.

Hebben jullie kids ook een fase gehad van angst? Jurian is opeens best wel verlegen en regelmatig bang. Hij wil absoluut niet meer zonder licht slapen, en het overlooplicht aanlaten is niet genoeg. We waren een weekendje weg, toen had hij zelf een lichtknopje naast zijn hoofd, had hij zelf steeds de lamp aangelaten, maar nu thuis sliep hij ook niet meer zonder licht. Dus maar een schemerlamp op zijn kast gezet, en dan slaapt hij heerlijk
Maar ook verlegen, achter mij wegkruipen. Dat ken ik niet echt van hem. Maar het is vast een fase (vroeg ze hoopvol ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2011 21:56

J is wel jonger dan M, maar M begint nu ook 'angsten' te krijgen, oa voor donker en de Gruffalo ('monster' uit een verhaal waar hij tot 2 weken terug helemaal weg van was). Ach ja....het schijnt een fase te zijn.
N.a.v creabea topic hier een foto van mijn kleine 'wijze' man.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 dec 2011 22:23

Galateia schreef:Nou, dat klinkt een beetje als een soortement van keuring. Ik heb daar een hekel aan. Ik kan dat dan echt niet zien als een gezellig bezoekje. Als ze bepaald gedrag van ons mannetje wil kunnen verklaren, kan ze dat ook gewoon vragen.

ik vind het gewoon leuk mij te kunnen verplaatsen in de situatie waarin het kind zich bevind... Zelf moet ik zeggen dat je soms bepaalde dingen ehbt die dan op de plaats vallen, zoals chaotisch gedrag van een leerling. Ik ben in een huis geweest moeder was zo chaotisch... typisch kind :) dan is het probleem niet verholpen, maar je kan het dan wel beter plaatsen.

En.. hoe is het gegaan?

overigens zal ik er wel voor zorgen als de juf hier ooit komt ik er tip top alles uit heb zien.. nu liggen ook de korstjes van vanmorgen nog onder tafel...t ja... als ik werk van acht tot zes en dan vervolgens om zeven uur weer weg moet... lukt dat ruimen ook niet, en nu ga ikhet ook niet meer doen :lol: morgen weer een dag... maar als de juf komt, zijnz e wel weg.. haha!

hmm... klink nu wel als een heeeel slechte huisvrouw

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 dec 2011 22:34

Laura, wat een mooie koning heb jij in huis.

LauraC schreef:@Memmem: vervelend dat M nog zo'n pijn heeft. Misschien toch eens naar de ha bellen om te vragen of dat wel normaal is...anders andere pijnstilling? Weet niet of je om medische redenen aan de aspirine zit, anders zou je eens pcm kunnen proberen of kinderibuprofen...

De aspirine was alleen omdat mij die wat lekkerder leken dan pcm. Ben nu wel overgestapt op pcm 500 mg. Als hij afleiding heeft gaat het wel. Op bed, als hij niet lekker kan liggen en vooral met het aan en uitkleden is het helemaal mis.
Maar hij is ook wel een beetje erg onvoorzichtig. Is deze week al 2 keer van de trap gevallen, uitgegleden en heeft zich gestoten.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 dec 2011 23:57

Prachtige foto Laura, geweldig!

@Sophie, fijn dat het uitje goed z'n werk deed! Dat is mijn ervaring ook.

Verder hoop ik juist dat de toekomstige juffen/meesters van onze dochters op bezoek gaan komen. Waarom zou je dat niet willen? Je kind zit er heel wat uurtjes per dag! Ik kan begrijpen dat ze willen weten wat voor vlees ze in de kuip/klas hebben :wink: en dat geld andersom ook. Ik wil de leerkrachten ook beter leren kennen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 dec 2011 00:10

Nog wat: de oudste hier is altijd al bang geweest voor apparaten en herrie (mixer/stofzuiger/fohn/zelfs de stijltang die geen herrie maakt), om over boren maar te zwijgen. Pas heeft manlief haar bed in elkaar gezet en ik hielp daar even bij maar zij wilde dat ik haar optilde omdat ze het zo eng vond. Dat ging niet dus ze stond op een maximale afstand te kijken. Toen hij ging boren (een paar schroeven in't hout) begon ze te trillen en hard paniekerig te huilen van angst. Grote pupillen e.d. niet normaal om te zien. Zo zielig. We proberen haar eroverheen te helpen en inmiddels durft ze de stofzuiger te aaien als 'ie uit staat, heel voorzichtig. Maar de boormachien, oh nee, daar loopt ze met een enorme boog omheen.
Als we op straat een veger/grasmaaier zien dan durft ze er ook niet langs. Dat doe ik wel, ik ga niet omlopen maar hou haar vast.

Is dit herkenbaar (aub) ??

Nell
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Nell » 14 dec 2011 03:59

Schipje schreef:Nog wat: de oudste hier is altijd al bang geweest voor apparaten en herrie (mixer/stofzuiger/fohn/zelfs de stijltang die geen herrie maakt), om over boren maar te zwijgen. Pas heeft manlief haar bed in elkaar gezet en ik hielp daar even bij maar zij wilde dat ik haar optilde omdat ze het zo eng vond. Dat ging niet dus ze stond op een maximale afstand te kijken. Toen hij ging boren (een paar schroeven in't hout) begon ze te trillen en hard paniekerig te huilen van angst. Grote pupillen e.d. niet normaal om te zien. Zo zielig. We proberen haar eroverheen te helpen en inmiddels durft ze de stofzuiger te aaien als 'ie uit staat, heel voorzichtig. Maar de boormachien, oh nee, daar loopt ze met een enorme boog omheen.
Als we op straat een veger/grasmaaier zien dan durft ze er ook niet langs. Dat doe ik wel, ik ga niet omlopen maar hou haar vast.

Is dit herkenbaar (aub) ??

O heel herkenbaar, mijn jongste dochter huilde al bij een te harde stem!! Overgevoelig daar. Echt, gillen als er iets viel. De oorarts gooide het op te dunne trommelvliezen!! Ik weet niet of ze nu al een beetje verder zijn gekomen. Dit is meer dan 20 jaar geleden. Toch maar eens naar de oorarts gaan!
In Christ , my Saviour

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 dec 2011 06:29

Het is prima gegaan, hoor. Alleen bij verhalen over juffen die langs komen en dan bepaald gedrag kunnen plaatsten, krijg ik de kriebels. Dat zijn de 'ik hoef niet gekeurd te worden, want ik ben al gekeurd' kriebels. We zijn het hier gewend door de molen gehaald te worden (raad voor de kinderbescherming, 2 procedures). En zo'n keuring maakt altijd onzeker, ook al zijn we een prima gezin. We zijn daardoor niet zo van die 'bemoeienis'. Een medewerker van de RvK glimlacht ook braaf en drinkt thee, maar legt ondertussen alles wat je zegt op een gouden weegschaaltje....

Zoonlief vond het wel spannend en was het na een half uurtje ook wel zat. Moe. Hele dag school en dan ook nog de juf op bezoek. Maar hij heeft dingen laten zien. De cavia, bijvoorbeeld. Zijn Nigeria-foto's. En de juf heeft nog wel weer leuke dingen verteld die recent zijn gebeurd, want ik spreek haar best vaak - ik maak bijna wekelijks een praatje over hoe het gaat, vind ik zeer belangrijk. Het leukste om te horen vond ik, dat hij zomaar in de kring een keertje ging uitleggen, dat je ook met je handen kan praten en dat hij een paar gebaren enthousiast heeft voorgedaan. En dat hij dan vertelt over zijn zusje, die niet kan horen. Zo lief. En zo knap, zeker als je bedenkt, dat hij niet eens echt zinnen kon maken toen hij naar school ging. Nu kletst hij de hele dag :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 dec 2011 09:17

Schipje, Jurian is niet bang voor stille apparaten, maar wel voor herrie. Het wordt wel steeds minder, maar lange tijd vloog hij naar binnen zodra mijn man de garage in ging. Jurian wist dan dat papa ging boren, schuren, zagen enzo, en dat vond hij doodseng. Nu durft hij bij de achterdeur te blijven staan.
Ook als mijn man met de motor thuis kwam rende hij huilend naar binnen. Maar ook dat doet hij niet meer, al durft hij nog steeds echt niet op de motor te zitten als die aan staat. Het gaat allemaal vast wel een keer over :D

Fijn dat het meeviel Galateia!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 dec 2011 17:42

@ schipje; mijn neefje heeft precies hetzelfde van alle apparaten etc. Mn zus kan er ook weinig mee en het CB had ook geen zinnige adviezen. Tis wel mega lastig voor je!

@ ppm; toen ik voor de klas stond en op huisbezoek was bij gezinnen heb ik nooit gekeken naar kruimels onder de tafel :mrgreen: Je wilt het dan gewoon netjes hebben, zou het zelf ook doen!

Hier was de kraamverzorgster er gisteren voor het laatst. Ze was de deur nog niet uit of ik begon met overgeven, rillerig etc. Gisteravond kreeg ik hele hoge koorts. Verloskundige wilde risico voor kraamvrouwenkoorts niet nemen dus HAP is gisteravond nog gekomen. Moest het nog maar ff paar uur aankijken. Nacht wel goed doorgekomen en vandaag nog beroerd. Waarschijnlijk gewoon griep. Grrr, zo kom ik nooit op de been!! :(

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 dec 2011 21:33

Balen juffiejuf, hopelijk knap je snel weer op en ben je snel weer goed op de baan.

Terug naar “Archief”