1 Tim.6: 8-10
Als we echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn.Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.
Is er niemand die zich een beetje hierin herkent, ik zelf ben niet in bezit van erg veel geld, maar wel in bezit van vele goederen. En op de één of andere manier lijkt het soms of je mee gezogen wordt met het systeem van deze wereld en steeds weer in de verleiding komt om weer iets nieuws te kopen.
En dat zijn vaak zaken die een mens niet nodig heeft.
In ieder geval is het een economisch systeem die niet van het Koninkrijk van God is.
Vers 17.
Hun, die rijk zijn in de tegenwoordige wereld, moet gij bevelen niet hooghartig, te zijn en hun hoop gevestigd te houden niet op onzekere rijkdom, doch op God, die ons alles rijkelijk ten gebruike geeft. om wél te doen, rijk te zijn in goede werken, vrijgevig en mededeelzaam.
Ook hierin zie ik dat ik tekort schiet, en zelf zo veel denk nodig te hebben, en in mijn hart weet dat ik dat ik vrijgeviger zou moeten zijn.
Nieuwe recessie...ik denk dat het voor veel christenen wel eens een zegen zal kunnen zijn, dan zal er meer hoop op God komen en meer gebed nodig zijn.
Openb.3: 17
Omdat gij zegt; Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte.