adriano313 schreef:Wauw @BLIJBLIJ, wat maakt mij dat BLIJ BLIJ , HALLELUJAH
Hoewel ik er best even om moest gniffelen is het niet bepaald stichtend.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
adriano313 schreef:Wauw @BLIJBLIJ, wat maakt mij dat BLIJ BLIJ , HALLELUJAH
elbert schreef: Of een maagd zonder man zwanger kan worden, valt buiten het blikveld van die wetenschap. De wetenschap kan alleen maar zeggen: empirisch gezien is de kans daarop vrijwel 0. Overigens wist men dat in het begin van onze jaartelling ook al. Maar dat wil niet zeggen dat de maagdelijke geboorte daarom alleen in onze voorstellingen, verlangens, vermoedens en geloofsuitingen plaats kan vinden. Dat is een gedachte die gestoeld is op een extreem logisch positivisme, dat in de loop van de 20e eeuw door wetenschapsfilosofen toch langzaamaan is genuanceerd (o.a. door de falsificatietheorie van Popper). De wetenschap is niet in staat om de hele werkelijkheid concreet te beschrijven (voorbeeld: de onzekerheidsrelatie van Heisenberg) en dat betekent dat we niet onze toevlucht hoeven te nemen tot vermoedens en verlangens, oftewel "kunstig bedachte verzinsels", zoals Petrus het in 2 Petr. 1:16 (HSV) verwoordt, maar ons baseren op oog- en oorgetuigen. Keer op keer zeggen de apostelen dan ook: "we hebben het gehoord, we hebben het gezien en we hebben het aangeraakt" (1 Joh. 1:1). Zintuiglijke waarneming dus en niet "verlangens, vermoedens" enz.
schaapje schreef:http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=26305
Dit zocht ik, dat het wel eens voorkomt, de maagdelijke geboorte, maar dat het dan altijd een soort
"kloon" van de moeder is.
Weet iemand daar wat meer van.
quote="Mortlach"
Let op, ik zeg niet dat het niet zo is,
schaapje schreef:Ik weet dat ik dat jaren geleden ergens gelezen heb, maar inderdaad op internet is niets te vinden hierover.
schaapje schreef:@Mortlach
Voor mij is het niet te verwonderlijk de maagdelijke geboorte, ik denk dat God dat gewoon kan,
Hij heeft de mens zelfs uit het stof der aarde gemaakt.
Maar ik stoor me aan de uitspraken dat een maagdelijke geboorte en de verwekking van Jezus door God " een beetje raar" wordt gevonden.
Maar goed....
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten