Wie worden niet beschaamd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Toen
Verkenner
Verkenner

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Toen » 09 dec 2011 19:09

adriano313 schreef:En als je de Heilige Geest in je hebt wat verwacht je met advent dan?
De vervulling van Gods beloften! De wederkomst en de zaligheid van jezelf en anderen
adriano313 schreef:Dan is Hij toch al verzegeld aan je
Ja, als je gelooft lig je onder het zegel der verkiezing. Van Gods zijde is dat zeker, maar wij kampen in dit leven nog veel met twijfels. Niet om dat goed te praten, want ongeloof is zonde maar het is vaak wel de realiteit
adriano313 schreef:Dan hoef God je toch niet meer te trekken...
Als Gods ons niet getrokken heeft uit de zonde en ons niet blijft trekken met zijn liefde dan keren we terug naar de wereld
adriano313 schreef:Als je wedergeboren ben dan ben je helemaal opnieuw geboren toch. Helemaal nieuw!
Ja de inwendige vernieuwing van het hart, we hebben zolang we in leven zijn echter nog wel steeds te strijden tegen het 'oude vlees' denk aan zondige begeertes e.d.
schaapje schreef:Het is zo dat we door het werk van Gods Geest moeten zien dat we voor God zondaar zijn
Amen!
(dat bedoelde ik met zondaar gemaakt worden voor God, het werk van de H. Geest)

om nog even verder op adriano in te gaan:
Een zeer mooi verhaal en ik ben er ook blij om voor jou. Een paar persoonlijke noten: de tale Kanaäns is mij lief en dierbaar en heeft een zeer rijke inhoud mits het verstaan wordt en niet als 'one-liners' gaat functioneren hetgeen jammer genoeg vaak het geval is. We krijgen ook geen paulusbekering dat beweer ik ook niet, alleen laat ik een paar kenmerken noemen van deze bekering van paulus: 1. Er wordt een Goddelijk halt toegeroepen in ons zondige leven. 2 We gaan vragen aan God: Wat wilt Gij dat ik doen zal? Gods wil willen en hem aanroepen dus. 3. We worden verblind door zijn almacht en hoogheid. 4. We hebben een periode schellen op de ogen we kunnen dus niet voor en achteruitgaan het loopt muurvast in ons leven. 5. We zien het Licht.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 11 dec 2011 22:32

@Toen 1x raden waar de preek vanmorgen over ging

Precies ADVENT(maar dan wel in een ander jasje)
De tekst ter verduidelijking gaat over obed-edom en begint bij 2 sam 6:11-12 (klik)

Voor een totaal overzicht van teksten betreft de geschiedenis en het geslacht van obed-edom (klik)

Misschien denk je obed-edom....dat heeft weinig met een bepaalde verwachting te maken, maar het geeft duidelijk weer waar wij over praatte. Het is een ontzettend mooi voorbeeld over hoe iemand in de aanwezigheid van God komt met als gevolg dat er ook een vervolg in het verschiet komt!
Je verwacht de Heere en als Hij komt heeft dit een gevolg dat er een verhaal in het verschiet zit

Obed edom is gewoon boer maar na de 3 maanden van Gods aanwezigheid is hij geen boer meer....
De hele familie en geslacht is in dienst van de Heere. Als poortwachter en in de aanbiddingsbediening (worship) omdat ze worden gezegend en aangeraakt door God.

Dit vervolg of gevolg is hetgeen ik je duidelijk wilde maken. Dan blijft het praten in de kerk achterwege en is er alleen nog maar beweging en actie van alle leden...begrijp je wat ik bedoel.

Je zegt dat de tale kanaans je lief is (hopelijk bedoel je gewoon de Liefde van God en Zijn werk ermee) ik noem het gewoon een puur voorbeeld van wat God is en wat Hij elke dag doet en Wil doen. N.l. bij ons zijn en door ons heen werken. Dit is allemaal mogelijk door zijn Zoon Jezus Christus.

Dit is denk ik het verschil met veel kerken, ze functioneren als instituten of als gebouwen met een eigen afzondering...Maar als een ieder zou verwachten dat hetgeen obed-edom kreeg ook voor jou en mij bestemd is, dan zou er toch echt wel een hele andere situatie ontstaan.

Wat een heerlijk voorbeeld van hoe zaken werkelijk uitpakken en dat heeft niets te maken met dat dit alleen bij obed-edom gebeurt of dat er aan voorwaarden moet worden voldaan...Als OT is het ter voorbeeld dat het voor een ieder die priester is zo kan worden en zijn. Halleujah @Toen

Conclusie is dan ook dat als je ook iets verwacht...je ervan uit gaat dat je ook wat krijgt en dat je hiermee aan de slag kan (wat zou jij verwachten met advent)

Dank je dat je blij voor mij bent
ik stel het op prijs en ik gun het je zeer zeker ook
Door Hem komen alle inzichten en door Hem zal alles op zijn plaats komen
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

Toen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Toen » 12 dec 2011 14:18

adriano313 schreef:Dit is denk ik het verschil met veel kerken, ze functioneren als instituten of als gebouwen met een eigen afzondering...Maar als een ieder zou verwachten dat hetgeen obed-edom kreeg ook voor jou en mij bestemd is, dan zou er toch echt wel een hele andere situatie ontstaan.

Jammer dat we zo weinig verwachten.
Het zal inderdaad nodig zijn: uw vrucht is uit Mij gevonden Hosea 14:9

En raad eens waar onze ochtenddienst over ging?
God is Liefde 1 joh 4. Zoals je in een discussie aangaf over het Godsbeeld.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 12 dec 2011 19:35

Toen schreef:Jammer dat we zo weinig verwachten.
Het zal inderdaad nodig zijn: uw vrucht is uit Mij gevonden Hosea 14:9

En raad eens waar onze ochtenddienst over ging?
God is Liefde 1 joh 4. Zoals je in een discussie aangaf over het Godsbeeld.

Ja God is goed, een Meester in de regie
super hallelujah!
Alleen wil ik me niet onder de "we" scharen die weinig verwachten
Want ik geloof dat Zijn Woord en Zijn Geest tezamen overal door heen (zullen) breken
ook vandaag, morgen, overmorgen en ga zo maar door
Hij is het Zo waard om zoveel ook te mogen verwachten...
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

Terug naar “Archief”