Als christelijke mama van een prachtige kind snap ik serieus niet, waarom je je druk zou maken om een bezoek aan een onchristelijk familielid, vriendinnetje, etc. Waar ben je dan bang voor? Dat je kind vreemde invloeden krijgt? Ik ben nooit bang. Ik heb namelijk vertrouwen in onze opvoeding. En daarin komt alles wat 'de wereld' (haha, daar moet ik zelf om lachen) te bieden heeft gewoon bespreekbaar aan bod.
Maar nu leef ik niet bepaald zoals de meeste strenge christenen op dit forum, dus dan zal het ook wel minder spelen. Maar toch. Een beetje vertrouwen in je eigen opvoeding. Waar moet je nou eigenlijk bang voor zijn?!
Als kind kwam ik vaak over de vloer bij vriendinnetjes en was dan weer in een hindoestaans huishouden, dan weer in een islamitisch huishouden. En toch draag ik nu geen hoofddoek of loop ik vrolijk gekleurd rond tijdens het Holi feest. Ik bedoel: je krijgt daar niets van. Het voegt juist heel veel toe. Ik waardeer dat stuk van mijn jeugd ontzettend. Ik heb er heel erg van geleerd vooral niet in hokjes enzo te denken.