Christenvervolging

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Eerbied
Mineur
Mineur

Christenvervolging

Berichtdoor Eerbied » 03 dec 2011 13:42

Als vuistregel lijkt hier ongeveer te gelden dat hoe dichter je bij Mekka komt, hoe erger de christenvervolging is. Maar zeg vooral niet dat het iets met de islam te maken heeft, want dan wordt je uitgescholden voor racist.

Afbeelding
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Spons
Generaal
Generaal

Re: Christenvervolging

Berichtdoor Spons » 03 dec 2011 14:34

zo en nu graag een motivatie en onderbouwing en jou standpunt in deze of wil je een anti Islam discussie opstarten ?

je zet namelijk een consternatie neer maar zegt niet wat je er verder mee wil.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 03 dec 2011 23:11

Mijn stelling is dat hier te weinig aandacht voor is. Ook denk ik dat onderschat wordt wat hier op lange termijn (óók in het economisch steeds verder verslechterende Europa) de gevolgen van zullen zijn. Men heeft het over een "Arabische Lente", maar in Turkije is er al een islamistische meerderheid in het parlement, in Tunesië gaat het ook hard die kant op en dan dit bericht:

Forse winst islamitische partijen in Egypte

En indachtig dit bericht:

Nederland wil onderzoek naar geweld Egypte tegen Kopten

In Libië moeten we nog maar afwachten hoe het daar verder zal gaan, maar ik heb wel mijn vermoedens .......

En dan de situatie in Turkije:

Bijna 40% oordeelt erg negatief over christenen. Bijna 60% vindt dat het niet-moslims niet is toegestaan om bijeenkomsten te houden. Ruim de helft vindt dat niet-moslims geen informatie over hun geloof mogen publiceren (2009)

Aan het eind van de 19e eeuw maakten christenen meer dan een kwart van de bevolking uit. Hun aantal is echter sterk teruggelopen. Er zijn (anno 2009) nog zo'n 120.000 christenen over

Minder dan 0,2% christenen nu dus nog maar in Turkije. Het lijkt wel of de christenen er zijn uitgeroeid.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2011 01:46

Eerbied schreef:Mijn stelling is dat hier te weinig aandacht voor is. Ook denk ik dat onderschat wordt wat hier op lange termijn (óók in het economisch steeds verder verslechterende Europa) de gevolgen van zullen zijn. Men heeft het over een "Arabische Lente", maar in Turkije is er al een islamistische meerderheid in het parlement, in Tunesië gaat het ook hard die kant op en dan dit bericht:

Forse winst islamitische partijen in Egypte

En indachtig dit bericht:

Nederland wil onderzoek naar geweld Egypte tegen Kopten

In Libië moeten we nog maar afwachten hoe het daar verder zal gaan, maar ik heb wel mijn vermoedens .......

Tja, ik zal wel iemand zijn die de langetermijneffecten onderschat, want ik zie het probleem niet zo.
Het van dat vervolgen natuurlijk wel, maar die islam is zo'n probleem niet.

En dan de situatie in Turkije:

Bijna 40% oordeelt erg negatief over christenen. Bijna 60% vindt dat het niet-moslims niet is toegestaan om bijeenkomsten te houden. Ruim de helft vindt dat niet-moslims geen informatie over hun geloof mogen publiceren (2009)

Aan het eind van de 19e eeuw maakten christenen meer dan een kwart van de bevolking uit. Hun aantal is echter sterk teruggelopen. Er zijn (anno 2009) nog zo'n 120.000 christenen over
Minder dan 0,2% christenen nu dus nog maar in Turkije. Het lijkt wel of de christenen er zijn uitgeroeid.

Ik ben benieuwd hoe de statistieken in Nederland eruit zouden zijn nadat Wilders het voor het zeggen krijgt.

Edit: even de schreeuwerige links aangepast.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 dec 2011 06:00

Eén ding is zeker. Sinds dat "islamophoben" zoals Geert Wilders zich stevig gingen roeren is de opmars van de islam in Nederland zichtbaar gestuit.

Tussen 1994 en 2004 kwamen er in Nederland nog 400.000 moslims bij.

Bij onveranderd beleid sinds 2004 zouden er aan de grafiek op pagina 8 van Moslims in Nederland 2010 (Instituut Multiculturele Vraagstukken) te oordelen in 2015 vermoedelijk anderhalf miljoen moslims in Nederland zijn geweest.

Mortlach schreef:die islam is zo'n probleem niet.

Daarover verschillen we dan van mening. Oók christelijke partijen als het CDA zouden er mijns inziens beter aan doen om de zorgen van de Nederlandse bevolking met betrekking tot de islam serieuzer te nemen. Dat is onder meer te zien aan het feit dat het CDA er bar slecht voor staat in de peilingen. Ik denk dat veel christelijke kiezers met enige tegenzin PVV kiezen. Dat zullen ze niettemin tòch blijven doen als de huidige christelijke partijen (met uitzondering wellicht van de SGP) zo'n slappe houding ten aanzien van de islam in blijven nemen en er dus geen ander alternatief overblijft.

Afbeelding

Op bovenstaande kaart is te zien dat Griekenland niet alleen financieel, maar ook ideologisch van de rest van de Europese Unie afgesneden dreigt te raken. Ten noorden van Griekenland heeft de islam immers al een stevige voet aan de grond in Europa.

Piraterij komt ook nog steeds voor. Denk bijvoorbeeld aan Somalië. En moet je eens raden welke godsdienst ze daar aanhangen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 dec 2011 10:28

Er is ook zoiets als geestelijke vervolging van christenen door christenen. Immers, als jij zegt dat ik je broeder niet ben, hoe zal een ander ons dan over een kam scheren?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 dec 2011 13:25

Doen christenen dat volgens jou geïnspireerd vanuit het christendom of zeggen zij dit te doen? Noem eens een voorbeeld in de praktijk waar je hierbij aan denkt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2011 13:41

Eerbied schreef:Eén ding is zeker. Sinds dat "islamophoben" zoals Geert Wilders zich stevig gingen roeren is de opmars van de islam in Nederland zichtbaar gestuit.

Die opmars is er nooit geweest. Ik heb het niet zo op dit soort militante wij-tegen-zij retoriek.

Bij onveranderd beleid sinds 2004 zouden er aan de grafiek op pagina 8 van Moslims in Nederland 2010 (Instituut Multiculturele Vraagstukken)te oordelen in 2015 vermoedelijk anderhalf miljoen moslims in Nederland zijn geweest.

Kun je ophouden je linkjes te schreeuwen? Het is namelijk uitermate irritant en ik moet het allemaal weer weghalen als ik iets citeer.

Daarover verschillen we dan van mening. Oók christelijke partijen als het CDA

Bestaan die nog?

zouden er mijns inziens beter aan doen om de zorgen van de Nederlandse bevolking met betrekking tot de islam serieuzer te nemen. Dat is onder meer te zien aan het feit dat het CDA er bar slecht voor staat in de peilingen. Ik denk dat veel christelijke kiezers met enige tegenzin PVV kiezen. Dat zullen ze niettemin tòch blijven doen als de huidige christelijke partijen (met uitzondering wellicht van de SGP) zo'n slappe houding ten aanzien van de islam in blijven nemen en er dus geen ander alternatief overblijft.

Veel christelijke kiezers. Over hoeveel heb je het nu precies, want dit is gewoon wat gefiets in de leegte.

Op bovenstaande kaart is te zien dat Griekenland niet alleen financieel, maar ook ideologisch van de rest van de Europese Unie afgesneden dreigt te raken. Ten noorden van Griekenland heeft de islam immers al een stevige voet aan de grond in Europa.

Ach en wee en o en vreselijk.

Piraterij komt ook nog steeds voor. Denk bijvoorbeeld aan Somalië. En moet je eens raden welke godsdienst ze daar aanhangen.

Pedofilie komt voor in Europa, en raad eens welke godsdienst we hier (over het algemeen) aanhangen. Maar je krijgt pluspunten voor het allerbizarste argument dat ik in tijden hebt gehoord hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 dec 2011 14:05

Joh kijk eens even naar 1939, wat er toen is ingezet, kennelijk hebben sommigen de les nog niet geleerd, het is wel duidelijk dat jij ANTI ISLAM bent, en zo tussen de regels door (met enige indekking ) een voorstander bent van Wilders.

Sprake van Enige tolerantie is er niet , maar ik weet het goed gemaakt, we kunnen natuurlijk altijd nog weer de kruistochten van vroeger op pakken, al moordetend en plunderend te werk gaan, een gif gas bom hier, onderweg nog wat vrouwen verkrachten, en kinderen misbruiken want of we dat nu hier doen vanuit het Christelijk geloof of daar dat maakt toch niet meer uit of wel..... ](*,)

En ooit gehoord van het woord democratie ? het volk beslist... dat is wat er gebeurt nu in Egypte !

En tegen vervolging met geweld ben ik absoluut maar als er democratisch is gekozen dan heb je er bij neer te leggen

en de link met piraterij en het geloof daar slaat als een tang op een varken ... maar heeft meer te maken met de strategische ligging en de economische situatie in dat gebied ... of wacht de Islam zegt... dat we schepen moeten overvallen....hoe dom kon ik zijn ... #-o

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 dec 2011 16:50

Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? Romeinen 8:31

Angst voor mensen is een valstrik, wie op de HEER vertrouwt, wordt beschermd. Spreuken 29:25

Wij hebben geen enkele reden angst te hebben voor de islam. Ik realiseer me dat ik makkelijk spreken heb en niet onderdrukt wordt door (geweld van) een andere religie. Ik wil enkel zeggen dat angst een slechte raadgever is.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 04 dec 2011 17:35

want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Ef.6:12
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 04 dec 2011 19:24

schaapje schreef:want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Ef.6:12

Zo is het schaapje. Door ons te bewapenen met ons geloof als wapenuitrustig en Jezus te volgen houden wij stand.

Off topic: goed te lezen dat je nog steeds post schaapje.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 dec 2011 22:00

Mortlach schreef:Veel christelijke kiezers. Over hoeveel heb je het nu precies, want dit is gewoon wat gefiets in de leegte.

Kijk naar de peilingen. Ooit stond het CDA op 40 zetels en daalt nu af richting de 10 zetels, terwijl de PVV ondertussen afstevent op 30 zetels.

Mortlach schreef:Pedofilie komt voor in Europa, en raad eens welke godsdienst we hier (over het algemeen) aanhangen. Maar je krijgt pluspunten voor het allerbizarste argument dat ik in tijden hebt gehoord hoor...

Misdaad komt overal voor, maar pedofilie wordt in Europa niet goedgekeurd. In Iran daarentegen steunt de overheid het openlijk dat mannen met 9-jarige meisjes het bed delen, want "profeet" Mohammed was ook pedofiel. Hoe moet er met zo'n "profetisch" voorbeeld er ooit een goede moraal tot stand komen?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 dec 2011 22:10

Spons schreef:we kunnen natuurlijk altijd nog weer de kruistochten van vroeger op pakken, al moordend en plunderend te werk gaan, een gif gas bom hier, onderweg nog wat vrouwen verkrachten, en kinderen misbruiken want of we dat nu hier doen vanuit het Christelijk geloof of daar dat maakt toch niet meer uit of wel..... ](*,)

De kruistochten waren een reactie op wat de moordende en verkrachtende islamieten in de eeuwen daarvóór aanrichtten. Toen ze bijna tot aan de poorten van Rome gekomen waren vond de paus het welletjes. En nee, ik ben niet voor nieuwe kruistochten.

Spons schreef:En ooit gehoord van het woord democratie ? het volk beslist... dat is wat er gebeurt nu in Egypte !

Zo, gebeurt dat in Egypte. Volgens mij staat of valt democratie niet met het houden van verkiezingen alléén. Sterker nog, wat vooral telt is hoe een meerderheid met minderheden omgaat en in welke mate de mensenrechten gerespecteerd worden.

Spons schreef:En tegen vervolging met geweld ben ik absoluut maar als er democratisch is gekozen dan heb je er bij neer te leggen

Dus jij vindt dat je niets moet ondernemen tegen mensenrechtenschendingen als de mensenrechtenschenders ruim 50% procent van de stemmen behalen?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 04 dec 2011 22:11

JHM schreef:Ik wil enkel zeggen dat angst een slechte raadgever is.

Je kop in het zand steken lijkt mij ook niet aan te bevelen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”