Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Evelien » 01 dec 2011 22:24

Hij is ook heerlijk om te knuffelen.... :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 dec 2011 23:13

Wat een heerlijk ventje om te zien, Evelien!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 dec 2011 01:32

Leuk, Evelien!

Laura, fijn dat je een goed gevoel over de school hebt.
En heerlijk dat t zo dichtbij zit!
Balen dat hij pas in september er heen mag...

Haai, jouw zoon mag al bijna hè?
Al wezen wennen?

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 02 dec 2011 08:46

Evelien schreef:Hij is ook heerlijk om te knuffelen.... :mrgreen:

Dat geloof ik direct :-) Wat een lieverd!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2011 09:16

Ooh wat lief, Evelien!

Denkbeeldige vriendjes heeft Jurian niet volgens mij, maar wel enorme fantasieverhalen. Hij gaat meerdere keren per dag op vakantie op zijn fietsje, en neemt dan Frederieks koffertje mee, volgeladen met speelgoed. Ook met de duplo hoor ik hele verhalen. Maar niet denkbeeldig, hij heeft wel altijd voorwerpen ofzo die dan iets of iemand voorstellen.

Hij is op het kdv ook droog gebleven :) De juf was helemaal verbaasd dat het zo goed ging opeens. En eigenlijk zo simpel. Ik dacht dat hij er vast nog niet aan toe was, dat je zoiets niet meteen moet stimuleren, maar hij houdt het nu zelfs heel lang op. Dus hij kan het best, maar was te eigenwijs denk ik, en het was ook wel lekker makkelijk.
Rosekapjes, hij wordt in januari 3. Hier werkte het dus prima, gewoon luier af, en dat alleen op dagen dat ik thuis was, en dan nog niet eens de hele dag.

Fijn Laura dat je een goede school hebt gevonden!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 dec 2011 09:51

Het gaat hier heel goed met zoonlief. Gistermiddag is hij voor het eerst weer naar school gegaan, dat was een mooie start: 2 uurtjes. Nu is hij ook op school, ben benieuwd. Vanmiddag maar weer thuis blijven, denk ik. Hij had er in elk geval veel zin in. Gisteren werd hij door de kindjes enthousiast begroet en helemaal geknuffeld. Net zat hij wel weer wat timide op zijn stoel in de kring, maar hij moest wel lachen toen ik hem door het raam heen in gebarentaal een kusje gaf en zei, dat ik van hem houd 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 dec 2011 11:22

wat een lieverd, lekkere knuffelbaby evelien!

@ missf mijn oudste was ook binnen 1 dag zindelijk dag en nacht, die besloot dat ze groot was en klaar is kees, maar helaas was de rest niet zo makkelijk :D

@ Galateia fijn dat hij opknapt, dat is wel een opluchting voor je, ik begrijp dat je nieuwe dochter slechthorend is???

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 02 dec 2011 11:25

A beltje alweer 3maand
hele schattige foto
Afbeelding
en hier kan je zien hoe groot hij is 8-[
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 dec 2011 12:12

@evelien: wat een schatje! Van die heerlijke dikke knijpwangetjes...;) Word er helemaal broeds van :mrgreen:
@gempa: zo, hij is lang zeg! Zijn jullie allemaal van die groterds?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 02 dec 2011 13:42

Oh, wat een leuke foto's weer van de 'grote' kleintjes. Ik wilde maar dat het hier al zo ver was :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 dec 2011 14:11

LauraC schreef:@evelien: wat een schatje! Van die heerlijke dikke knijpwangetjes...;) Word er helemaal broeds van :mrgreen:

haha niet alleen z'n wangetjes maar ook z'n beentjes... hahaha zo heerlijk. Het is echt een stevig kereltje ik ben zo benieuwd hoeveel hij weegt. Maandag naar t CB.

@gempa, zo die is ook lang. Maar wat een heerlijk kereltje om te zien. Geweldig.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 02 dec 2011 14:32

Wat een lieve foto's! Leuk om te zien....

Nina gaat ineens wel erg hard met haar ontwikkeling net was ze in de box aan het proberen in de kruiphouding te komen.... En nu is de vloer aan het aflikken :shock: :lol: wel makkelijk zo een dweilhulpje :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 dec 2011 21:33

gempa schreef:@ Galateia fijn dat hij opknapt, dat is wel een opluchting voor je, ik begrijp dat je nieuwe dochter slechthorend is???

We hebben geen idee. Er is een verschil tussen slechthorend en doof. Volgens de omschrijving is ze doof. En uitwendig zijn haar oortjes 'anders'. Officieel wordt dat als 'misvormd' beschreven, maar dat vind ik zo stom om over mijn eigen kind te zeggen. Er is in elk geval iets goed mis met het gehoor/oren. Maar dat zegt nog steeds niet zoveel, want we kunnen niet in haar hoofdje kijken om te zien welke delen wel of niet goed aangelegd zijn. Dat maakt verschil voor mogelijke implantaten.

Maar voor een Afrikaan is ze simpelweg gewoon doof en ze heeft waarschijnlijk nog nooit iets gehoord. Maar het precieze, tja, dat zullen we gaan merken als we - ooit, zucht! - haar ophalen en als we hier met haar naar de juiste artsen kunnen. Tot die tijd: ik heb geen idee.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 dec 2011 22:38

Kun je nu al iets met artsen afspreken zodat je zo snel mogelijk terecht kunt als ze - eindelijk- hier is of is dat geen optie? Eerst wennen in het eigen gezin voor er artsen en logen en gogen bezocht worden?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 02 dec 2011 23:00

Inmiddels kennen we zoveel (kinder)artsen, dat diverse artsen al hebben voorgesteld vanuit Afrika alvast de eerste afspraak te plannen 8)

Doen we wel. Als er iets aan haar gehoor gedaan kan worden is dat van onschatbare waarde. Wennen en hechten is belangrijk, maar bij zoonlief waren dit soort afwegingen niet eens bespreekbaar: die moest zo snel mogelijk naar artsen, geen tijd te verliezen.

Met andere woorden: we vinden dat niet zo spannend. Het zijn weer heel andere afwegingen en beslissingen in vergelijking met zoonlief destijds, want voor hem was alles bittere noodzaak (een soort keuze tussen leven en risico op dood). En dat is nu waarschijnlijk anders.

Dus ach. We komen er vast wel weer uit, daar vertrouw ik wel op. Het zal misschien wat rimpels geven, dat dan weer wel :wink:

Terug naar “Archief”