Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annemarie23611
Verkenner
Verkenner

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Annemarie23611 » 08 nov 2011 19:08

Evelien schreef:Wat leuk Jacootje, van Harte Gefeliciteerd.
Jesaja43:1 Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij :)!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 nov 2011 19:25

pfff... voor mij even lastig om over terminale zorg mee te praten. Wij verzorgen nu iemand 24 uur per daag die terminaal is en een jonge knul van ongeveer 26 jaar ligt momenteel op sterven in het ziekenhuis. Zijn zus is een zeer goede vriendin.

@ mw, wat een trutten idd. Dat mag je gewoon zeggen. Zo praat je toch niet tegen ene patiënt. Ik kan daar echt pislink om worden. Die patiënt ligt daar ook niet voor haar of zijn lol. Soms zou je ze...

@ judith, *knuffel* wat een toestanden! Misschien moet je je idd ziek melden. Zo kan jij niet verder, is niet bevorderlijk voor jou, je collega's en bewoners. die gaan dat ook haarfijn aanvoelen. Sterkte met alles.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 nov 2011 23:32

Gerdien B. schreef:pfff... voor mij even lastig om over terminale zorg mee te praten. Wij verzorgen nu iemand 24 uur per daag die terminaal is en een jonge knul van ongeveer 26 jaar ligt momenteel op sterven in het ziekenhuis. Zijn zus is een zeer goede vriendin.

heftig!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 17 nov 2011 10:26

ff 'een update'

Vorige week had k 5 dagen moeten werken...Heb 3,5 volgehouden, maar was toen echt helemaal op en heb me ziek gemeld, toen kreeg ik nog te horen of ik écht niet kon werken want het ziekteverzuim lag al zo hoog... :roll: Maar goed, deze week zou ik 3 dagen moeten werken, en dan 1,5 week vakantie
maandag heb ik een volledige dienst gedraaid, dat ging wel redelijk, dinsdag naar bedrijfsarts geweest, en die zei dat ik per direct 50% ziek gemeld moest worden, voor in ieder geval de komende 3 weken. Hij snapte niet hoe ik de afgelopen weken door was gekomen, en volgens hem zag ik er afgemat en moe uit (dat zie je niet gauw aan me, dus miss zegt dat al welwat :oops: ) maar goed. Na het bezoekje aan de bedrijfsarts zou ik dus eigks een volledienst moeten draaien, maar wij (m'n man was meegegaan) zijn gelijk naar m'n afd.hoofd gegaan en hebben haar gezegd dat ik vanaf nu halve diensten ging draaien, zevond het behoorllijk abrupt allemaal, maar goed, ze had zich er bij neer te leggen...
M'n vakantie schuif ik nou even een paar weken op, om er dan écht van te kunnen genieten.
De bedrijfsarts snapte trouwens niet waarom het zo lang heeft moeten duren voor ik een gsprek met hem had!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 nov 2011 11:28

Dat zijn betere berichten Judith, een bedrijfsarts die met je meedenkt en het beste voor je zoekt.

Sterkte verder meis!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 nov 2011 12:27

Dat is tenminste ene stap de goede kant op en eindelijk iemand die de koe bij de hoorns weet te vatten. Sterkte!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 nov 2011 21:30

tsja... en dan heb je tegenwoordig veel uitzendkrachten die helemaal niet komen opdagen , te ver weg...of het loont niet.. gevolg personeel wordt weer belast om te komen werken... hier zeer vaak voorgekomen de laatste maand (althans bij mijn vrouw ...) er werd gezegd... je hebt te veel verlof uren staan...ja gek he als je overwerkt in vrije tijd... maar als je verlof aan vraagt of een voorkeur voor iets kan het niet en moet je ruilen...

wat willen ze NU.....

ook zo iets.. fam. die zich met de zorg van ma / pa bemoeit... en pa geeft dan absoluut aan van ... dat wil ik niet... en dan zegt de Fam maar je moet naar... fysio .. terwijl man en de fysio zien dat het geen nut heeft... of dat fam. bepaalt wat men aan moet doen terwijl meneer zelf de keuze kan maken.. en als je het niet doet ...dan heb je als teamhoofd of personeels lid een klacht aan je broek hangen... en dat wil men weer niet...

Gek wordt je er van als ik het zo hoor, en alleen maar diep respect voor jullie.. kan je niet altijd zeggen van Fam leden.. ( niet van alle hoor ...)

is dit herkenbaar ???

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 nov 2011 22:28

Dat verhaal van uitzendkrachten herken ik niet. Wij zetten het uit bij uitzendbureau en die vragen iemand. Zodra iemand toezegd, dan horen wij pas of ze onze vraag kunnen invullen.
Teveel uren maken herken ik wel. Nu even niet, maar ik weet nog dat ik vorig jaar december, en dit jaar januari en februari alleen maar mijn nacht- en weekenddiensten heb gewerkt en de rest bijna niet.

Familie die met de zorg bemoeit ook niet. Wel meedenkende familie en dan heb ik juist graag. En als pa iets niet wil en pa is nog handelings- & wilsbekwaam, dan is pa's wil wet :wink:
Uiteraard zijn erook vervelende families, maar die zijn op 1 hand te tellen.

Pfoeee... je leest wel weer veel van NORO en MRSAuitbraken zeg. Hopelijk gaat het mijn afdeling voorbij! En jullie afdeling natuurlijk ook :P
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 30 nov 2011 10:20

dit las ik net http://www.telegraaf.nl/binnenland/1103 ... html?p=2,1

Bij ons op de PG-afdelingen hebben alle bewoners ook een chip in hun schoen, zodat ze de lift niet kunnen gebruiken (die blokkeert dan), maar als de bewoner schuin naar de lift toeloopt, gebeurt er niks! Vind het zo vaag!
Zijn er meer tehuizen waar ze dit systeem hebben? Werkt het bij jullie wel?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2011 11:58

@Judith ik kan het artikel niet lezen. Het verpleeghuis waar mijn moeder werkt zijn enkele bewoners die een polsbandje aan hebben als ze van de afdeling afgaan (gesloten afdeling) dan gaat de hoofdingang op slot en een alarm af bij de receptie.
Dit is bij dementerende jonge mensen die nog al eens voor bezoek aangezien worden en zo mee naar ''buiten'' kunnen.
Dit systeem werkt daar erg goed.

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 30 nov 2011 23:30

echt nog nooit gehoord van die chip in schoenen. ik vraag me wel af hoe familieleden reageren als ze dat horen.
wij hadden altijd foto`s bij de receptie hangen van mensen die echt die wegloop drang hadden. Wat ik me afvraag hoort de bewoner zelf ook een piep? Of horen jullie alleen die piep, en kun je dan ook zien waar die chip is, soort gps systeem ofzo?

bij ons konden de bewoners rondjes lopen inclusief bushalte waar mensen heel dag stonden, een parkje waar ze zaten e.d echt heel leuk! en een dubbele deur. Later waren de deuren verder zodat ze meer vrijheden hadden, en op dezelfde verdieping naar andere afdelingen konden lopen. De deur van het trappenhuis had een code, de lift niet, maar die kwam gelijk uit bij de receptie, dus die konden dan gelijk ingrijpen. en veelal snapten ze niet op welk knopje ze moeten drukken, en was het op de bonnefooi waar ze dan terecht kwamen..maar de mensen die wegliepen waren op 1 hand te tellen..

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 dec 2011 18:14

Hoe gaat het nu Judith?
Zal ik ook een positief verhaal vertellen? Ik kon woensdag niet blijven slapen en werd vandaag op werk weggeroepen door thuis situatie. mijn coordinator gaf zelf al aan dat het haar beter leek dat ik niet bleef slapen op het werk. daarbij belde ik haar vandaag dat ik gebeld was door thuisfront en gelijk kon ik gaan en alles is opgelost en geregeld. Ik hoef ook niet over uren e.d. in te zitten want het gaat allemaal op bijz. verlof gegooid worden. En mijn collega's.... dat zijn echt schatten. iedereen leeft mee en iedereen biedt aan dat zij wel ergens een dienst voor mij willen draaien of dat ik moet bellen zodra ik plotseling weg moet.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 03 dec 2011 20:26

Gerdien B. schreef:Hoe gaat het nu Judith?
Zal ik ook een positief verhaal vertellen? Ik kon woensdag niet blijven slapen en werd vandaag op werk weggeroepen door thuis situatie. mijn coordinator gaf zelf al aan dat het haar beter leek dat ik niet bleef slapen op het werk. daarbij belde ik haar vandaag dat ik gebeld was door thuisfront en gelijk kon ik gaan en alles is opgelost en geregeld. Ik hoef ook niet over uren e.d. in te zitten want het gaat allemaal op bijz. verlof gegooid worden. En mijn collega's.... dat zijn echt schatten. iedereen leeft mee en iedereen biedt aan dat zij wel ergens een dienst voor mij willen draaien of dat ik moet bellen zodra ik plotseling weg moet.

Wow.... zulke collega's zijn echt goud waard, en om verschrikkelijk dankbaar voor te zijn

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 dec 2011 23:36

Toen ik ze mailde om te bedanken kreeg ik te horen dat het niet meer dan normaal is en ze er echt niet voor bedankt hoefden te worden.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2011 23:02

Wat heerlijk zulke collega's Gerdien!

Zie net pas dat je vraagt hoe 't gaat; ben nu aan het opbouwen, elke week een uurtje meer per dienst
Maar val deze week met de neus in de boter, 5 diensten achter elkaar! Maandag van 7 tot 12 in de zorg, vandaag en morgen 4 uurtjes dagbesteding, en donderdag en vrijdag van 5 tot 10 op de afdeling! Ben benieuwd heo het gaat, ben nog steeds erg moe, maar verder gaat het eigenlijk wel goed.
Vanmorgen nog weer bij de HA geweest, hij vond dat ik er i.i.g. al beter uit zag, maar verder kan hij er natuuriljk ook geen uitspraak over doen ;) Voel me ook wel een stuk beter...Een stuk rustiger, merk nu pas hoe enorm opgejaagd ik me voelde, en gedroeg :oops:
Vandaag zou ik eigks de uitslag krijgen van Dimence, heb 2 weken geleden mn'eerste gesprek gehad, maar nu was die psych.vpk ziek...Dus moet nog even afwachten :( Baal er eigks wel van...Wil zo graag weten wat haar uteindelijke conclusie is! We wachten maar weer af ;)

Terug naar “Archief”