Ook op refoweb hanteren wij streng homo emancipatiebeleid
en wat mag DAT inhouden, hoewel ik omwille van enige offtopic opmerkingen een opschoning begrijp... ben ik ernstig wantrouwend naar een opmerking als dat.
even ter controle dus :
*een kerk die homohuwelijken niet rechtstreeks afwijst laat staan toepast IS geen kerk.
*het is onverenigbaar om actief homosexueel en christen te zijn..
*homofiele gevoellens zijn een geestes-afwijking, (de gevoellens zelf) waar een persoon zelf niet schuldig aan is, maar slachtoffer van is, echter het is een christen verboden deze gevoellens op wat voor wijze dan ook na te leven, en het enige bijbelse antwoord op dergelijke gevoellens is een celibaat leven.
*als kerk maken we een onderscheid tussen homofilie (de gevoellens) die wij als geestesafwijking benaderen, en homosexualiteit (de daad) die wij als een ernstig vergrijp en zonde en reden tot ernstige tucht danwel excomminicatie zien.
*homosexualiteit is een gruwel in Gods ogen.
mag ik daar even een volmondig JA en AMEN op?
Verder ben ik nu 30.. en ken ik genoeg andere 20ers en 30ers die er net zo over denken als.... inclusief menigeen met kinderen.
de stellingen zoals zojuist genoemd worden door praktisch alle stromingen inclusief de pinkster en evangelische, katholieke, midden en zwaarder refomatorischen etc gedeeld. Het is een van de weinige punten waarop vrijwel ALLE kerken het EENS zijn.
en die jongeren komen -hopenlijk- niet in contact met dergelijke wereldse homo''s en als zij dat toch doen zullen zij ze informeren van Gods wil.
en mocht de staat dwingenderwijs homo''s voor onze scholen en dergelijke dwingen zal inderdaad een deel het verzet staken.. maar ik denk dat je nog onderschad hoeveel burgerlijk verzet tegen de leerplicht dat zou opleveren.
er is GEEN text die vrouwen verbied te werken... en vrouwen hebben ook gewerkt.. het was pas toen nederland na 1880 rijk genoeg werd... dat vrouwen massal thuis konden blijven.. in agrarisch nederland waren vrouwen hard nodig om mee te helpen op het land te werken.
de traditie van vrouwen die niet mochten werken was dus relatief jong.. een a twee generaties.. en bij alleen de allerrijkste toplaag van de samenleving... vier of vijf..
de weerstand tegen homo's daarintegen is bijbels onderbouw en dan ook terrecht. geen van de gemeentes die werkelijk het Woord centraal zal zetten zal daarvoor buigen. En ja het kan goed een punt zijn waarop christenen en deze wereld niet meer vreedzaam samen kunnen.
en ja er is al veel teveel goedgekeurd en aangepast.. er IS al herziening nodig... een tweede derde enzovoort reformatiegolf.. meer dan alleen behoud, moet actief onderzocht worden hoe het was, en hoe het hoort.
en we weten allemaal dat niet ieder die zegt Here Here.... als je het dus hebt over mensen die zich christen noemen.. dan zul je wellicht nog een aantal met die beweging meekrijgen.. maar zij die het werkelijk zijn.. zullen niet of nauwelijks beinvloedbaar blijken.