Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 27 nov 2011 18:43

Alles natuurlijk! Is hij een braziliaan? :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 27 nov 2011 20:39

die ik-heb-niemand-nodig-houding is nou PRECIES waar de kern van het probleem zit.

Vrouwen weest uw mannen onderdanig, helder, toch?

Staat wel tegenover dat ik als man ook nog wat ontwikkeling moet doorgaan voor ik ook de leiding over een vrouw/gezin als dat aankan.

maar idd als een vrouw een ik-heb-niemand-nodig houding heeft.. ben ik strenger geworden en wijs ik ze tegenwoordig direct het gat van de deur. Niemand nodig, ok doei dag en de mazzel!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 nov 2011 20:51

mw schreef:Alles natuurlijk! Is hij een braziliaan? :mrgreen:

Nee dat niet, als ik hij wel super donker 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 nov 2011 21:12

T.A.F. schreef:die ik-heb-niemand-nodig-houding is nou PRECIES waar de kern van het probleem zit.

Vrouwen weest uw mannen onderdanig, helder, toch?

Staat wel tegenover dat ik als man ook nog wat ontwikkeling moet doorgaan voor ik ook de leiding over een vrouw/gezin als dat aankan.

maar idd als een vrouw een ik-heb-niemand-nodig houding heeft.. ben ik strenger geworden en wijs ik ze tegenwoordig direct het gat van de deur. Niemand nodig, ok doei dag en de mazzel!

Het is bij jou echt zwart of wit, iets er tussenin, bestaat niet...

Ik ben kostwinner in dit gezin. Mijn man runt dit gezin. Ik heb hem echt nodig. Dat heeft namelijk niets te maken met wie welke taken heeft in het gezin. Hij heeft mij namelijk ook nodig. Ik zou er niet aan moeten denken om een gezin in mijn eentje te moeten onderhouden en runnen. Maar samen zijn we een supergoed team. En toch ben ik een onafhankelijke vrouw. En verre van onderdanig. Wanneer ik kijk naar hoe het hele onderdanig zijn steeds wordt uitgelegd op dit forum, dan ben ik het niet, maar mijn man ook niet. En alles loopt hier op rolletjes en we zijn dol op elkaar, een liefdevol gezin. Verre van traditioneel, maar ja, dat is logisch, want dat zijn we allebei gewoon niet. We zijn niet zwart, we zijn niet wit. We zijn vooral gewoon onszelf.

En volgens mij is dat in jouw beeld niet echt mogelijk. Jij lijkt mij een beeld te hebben over je toekomstige vrouw en hoe dat leven met elkaar eruit ziet, en daarin spelen jullie dan allebei een 'rol'. Een rol spelen in een relatie lijkt me dodelijk vermoeiend. Jezelf zijn is zoveel fijner... en dan gaat het allemaal vanzelf.

En o ja, je zei ooit iets over het je man voelen. Mijn man is dan wel geen kostwinner, maar toch echt een man. Hij voelt zich niet in zijn mannelijkheid aangetast, ofzo. Lijkt me ook niet nodig, want hij is nog steeds degene die onder de auto kruipt om hem te repareren, leidingen aanlegt, zaagt, timmert en boort. Maar toevallig ook heel goed weet, hoe de wasmachine werkt en echt superlekker kan koken. Ik heb het echt getroffen, hoor - en hij vindt datzelfde van mij: we boffen met elkaar!

Ik blijf me daarom ook verbazen over het zwart-wit beeld dat je hebt over het huwelijk en over het vormen van een gezin. En over verstandshuwelijken. En over afhankelijkheid. En over het nodig hebben. Je hebt zelf al een bepaalde leeftijd, dus je zult niet zo snel een meisje van 18 treffen, dat net de wereld ontdekt, ofzo. Maar een vrouw van in de 20 of 30, die al een heel eigen bestaan heeft opgebouwd. Die heeft jou niet nodig om te overleven, hoor. Maar ze heeft wel iemand nodig om liefde mee te delen, enzo. Liefde delen in je eentje is namelijk best eenzaam...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 27 nov 2011 21:48

Respect Galateia! :)

@Jans... vertel, waar heb je 'em ontmoet, hoevaak heb je afgesproken etc. ;)
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 nov 2011 21:52

Africa schreef:Respect Galateia! :)

@Jans... vertel, waar heb je 'em ontmoet, hoevaak heb je afgesproken etc. ;)

Eh... klinkt beetje hopeloos dit.. maar via ChristianMatch... we hebbe nu 4x afgesproken, maar door eerder ervaringen uit het verleden wil ik nog een klein beetje rustig aan doen.. Maar gaat de goeie kant op 8) :lol: :mrgreen:
www.kralenjans.webs.com

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 27 nov 2011 22:38

=D> Galateia

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2011 23:10

Rienuku schreef:=D> Galateia

Idd. =D>
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 27 nov 2011 23:21

@ Galateia :D
Gelukkig zijn er nog mensen die het WEL begrijpen!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2011 23:37

Wiepie schreef:@ Galateia :D
Gelukkig zijn er nog mensen die het WEL begrijpen!

Wat? Begrijpen dat relaties om gevoel draaien of begrijpen dat culturele gedragsregels uit de Bronstijd misschien in een bepaald licht moeten worden gezien?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 nov 2011 23:42

@TAF: dat wij vrouwen het alleen wel kunnen, wil niet zeggen dat we niet iemand naast ons nodig hebben. Ik als vrouw, vind het heel belangrijk dat ik op eigen benen kan staat en dat ik dat uitgevonden heb voordat ik in een relatie stap. Dat ik eerst een 'individu' ben geworden, voordat ik onderdeel wordt van een 'wij'. Het zou namelijk dramatisch zijn als ik dat pas moet gaan uitvinden als de ander weg zou vallen. Jou a.s. vrouw kan immers ooit ook alleen komen te staan omdat jij wegvalt?
En weet je waar de schoen wringt: jij heb een totaal verkeerd beeld bij het 'onderdanig'zijn. Namelijk je eigen invulling en niet te invulling die de bijbel bedoeld.

@Jans: je wil rustig aan doen, maar zo te merken al tot over je oren verliefd :mrgreen: Vertelvertelvertel... we willen wel alles weten natuurlijk.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 28 nov 2011 08:42

Zeg MW... wel de rok aan, en je haar lang hebben, op tijd het eten klaar hebben en minimaal 3 meter achter me lopen .... als je dat niet doet krijg je zo'n afwijkend beeld van het rol model van de vrouw... en dan moet ik je weer 2 weken op water en brood zetten ... :mrgreen:

Ik dacht dat de pre historie voorbij was ... maar krijg het gevoel dat sommige van ons zich er midden in bevinden

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 28 nov 2011 09:08

Rienuku schreef:=D> Galateia
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 nov 2011 11:12

Spons, je vergeet de pantoffels en krant.....

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 28 nov 2011 13:08

mw schreef:@Jans: je wil rustig aan doen, maar zo te merken al tot over je oren verliefd :mrgreen: Vertelvertelvertel... we willen wel alles weten natuurlijk.

Ik ben zeker verliefd, maar dat wil niet zeggen dat ik nu niet bang ben voor een volgende teleurstelling :lol:
Woensdag zie ik em weer.... Heb er erg veel zin in! En hij woont heerlijk dichtbij :mrgreen:
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”