gebedsgenezingdiensten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

adriano313
Mineur
Mineur

Re: gebedsgenezingdiensten

Berichtdoor adriano313 » 03 nov 2011 21:03

schaapje schreef:Gelukkig maar adriano :D

Nou kijk eens aan d:)b
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 26 nov 2011 00:19

Wonderbaarlijk verhaal van een genezing van een vrouw, 14 jaar in een rolstoel
8 oktober was er een spirituele (paranormale) beurs in de Eusebiuskerk(NB!!!) in Arnhem
Daar ontmoette ze de evangelisten (bekijk film)

http://www.youtube.com/watch?v=N-brxOUmKzc#!
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2011 00:43

Ik heb dat filmpje al op CIP gezien, wat ik niet snap wat evangelisten met een paranormale beurs te maken hebben, weet jij dat adriano hoe dat zit?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 26 nov 2011 08:22

schaapje schreef:Ik heb dat filmpje al op CIP gezien, wat ik niet snap wat evangelisten met een paranormale beurs te maken hebben, weet jij dat adriano hoe dat zit?
Ja ik zal eens wat getuigenissen zoeken want dat is echt mooi

Het punt is dit:
Consumerend Nederland is niet meer vies van een para- of erobeurs om hun honger en behoeften te stillen. Zo ook de paranormale beurzen met een spiritueel aanbod van duistere oplossingen en dit aanbod is breed als divers. De mensen die dit aanbieden (en dan spreekt ik even vanuit mijn verbeelding) vergelijk ik altijd maar met de Harry potter karakteristieken, (misschien ook wel niet) maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze via het occulte jou verlichting willen brengen. Dus net als de computerbeurs staan velen open voor een oplossing (in dit geval een paranormale) shoppen in het rond en doen tegelijk ideeen op

In Evangelisch Nederland is hier een begin mee gemaakt om op de paranormale beurs te staan met een Jezus kraam. De totaaloplossing is voor al uw problemen (hallelujah). De eerste keer dat ik het hoorde kon ik het gewoon niet geloven zoveel kracht gaat ervan uit. In het Hol van de leeuw Het Licht brengen, omdat Hij regeert en overwonnen heeft!
"Oh u zoekt iets met reiki, of aardstralen, of esoterische stenen, u heeft behoefte aan (duistere)handoplegging of inzicht in uw toekomst..."

"Dan hebben we een oplossing voor u! Jezus Christus!" (hand 3:6) (klik maar)

Hallelujah, en het is Jezus Christus die regeert, dat zie je b.v. aan het filmpje hoe verbaasd de mevrouw eigenlijk is. Het is een goed voorbeeld als mensen hun hart voor iets openstellen dat er ook daadwerkelijk een ingang is. Met als gevolg resultaat...Het is een geestelijk principe waar de duisternis graag gebruik van maakt!

http://www.livebyfaith.nl/jezus-geneest-artrose-op-de-parabeurs
http://www.livebyfaith.nl/parabeurs-21-22-mei

http://www.indehuizen.nl/page.php?id=307

http://www.markformation.nl/?p=246
http://www.christformation.com/nieuws/?p=571

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2011 09:48

Ik heb grote moeite met de uitspraak Jezus: de totaaloplossing van al uw problemen.

Jezus vertelde niet voor niets dat we moeten bouwen op De Rots en niet op zand
als de storm en regen komt dan zal ons huis niet instorten. En er kan in sommige levens
heel wat storm en slagregens voorkomen.
Maar als we denken nooit geen problemen te zullen hebben waar bouwen we dan op.
Ik heb mensen wel eens zien afhaken om die redenen, omdat er problemen waren.
En waarom vertelt de Here Jezus over de zaaier, in dat verhaal zien wij ook dat zorgen
het zaad kunnen verstikken.
We krijgen denk ik vaak met tegenslagen te maken en op die manier wordt ook ons geloof getoetst

Riska

Berichtdoor Riska » 26 nov 2011 10:44

Volstrekt met je eens Schaapje!

Het is hetzelfde als die programma's, waarin iemand vertelt over wat er allemaal verkeerd ging in het leven. "Maar toen kwam Jezus in mijn leven en toen was alles over".
Jaja, het lijkt wel toveren.
Dat, wanneer je Jezus in je leven toelaat de kracht krijgt om te vechten tegen bepaalde dingen is totaal wat anders!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2011 10:52

quote="Riska"Volstrekt met je eens Schaapje!

Het is hetzelfde als die programma's, waarin iemand vertelt over wat er allemaal verkeerd ging in het leven. "Maar toen kwam Jezus in mijn leven en toen was alles over".
Dat, wanneer je Jezus in je leven toelaat de kracht krijgt om te vechten tegen bepaalde dingen is totaal wat anders!

Zeker Riska, God verandert vaak niet de omstandigheden, maar Hij verandert de mens.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 26 nov 2011 11:54

schaapje schreef:Ik heb grote moeite met de uitspraak Jezus: de totaaloplossing van al uw problemen.
Jezus vertelde ...=> geloof getoetst
@schaapje Ik begrijp je even niet, bedoel je nu te zeggen dat Jezus niet de totale oplossing is voor alle menselijke problemen, zorgen, ziekte, leed?
Natuurlijk is Hij de rots waar je opbouwt maar het lijkt mij verstandig dat je een duidelijk scheiding maakt tussen pastorale zaken en een ('normale') geestelijke groei. Ik vergelijk het maar even met de mbo/hbo of univ. in tegenstelling tot maatschappelijk werk/ hulpverlening. begrijp je mij?
Het ene probleem is het ander niet! Maar beide personen blijven wel degelijk staan als de slagregens komen...
Ter illustratie, neem eens een kijkje bij deze mensen (klik)

Het is natuurlijk erg gemakkelijk om jezelf in een ander rijtje te zetten dan deze mensen, maar denk je dat Jezus daar nu onderscheid tussen maakt. Of je heel je leven in de kerkbank hebt gezeten of op de wallen?
Jezus redt beide, sterker Hij zegt zelf ik ben gekomen voor de zieken en niet voor de gezonden mensen
Maar het zijn vaak de mensen zelf die zich een mooiere of heiligere jas aanmeten en daardoor fel reageren tegen mensen die gered zijn uit de klauwen van de duisternis. Ik weet niet of je ook zo denk, ik hoop het niet maar als het wel zo is gooi het aub overboord. Zijn kleding is Zijn kleding of je nu hoer, tollenaar of farizeeër bent geweest en Zijn Geest is Zijn Geest. Dus een dode geest die over de muur klimt wordt ontmaskerd...
We krijgen denk ik vaak met tegenslagen te maken en op die manier wordt ook ons geloof getoetst
Als je getoetst wordt is het toetspunt (instinker, valkuil) niet het uitgangspunt van de totale bekwaamheid die je aan het leren bent. In veel kerken stromingen is dit wel het geval en is het Godsbeeld zo donker en triest, alsof God alleen maar bestaat uit toorn, straf, schuld, die de duivel de vrije hand geeft in iemands leven. Toch ook weerleggen velen dit, en gaan vervolgens maar net 1 of 2 traptreden hoger zitten.
Wel uit de zone maar nog steeds onder de rook ervan...

Vele leren God kennen door hun eigen opsomming van missers, zonden of eigengereidheid, maar jij of je ouders hebben daar zelf de hand in (gehad), Het komt niet overeen met Zijn wil, ondanks dat God vele wegen gebruikt om tot Hem te komen (H.G doorgrond alle hoeken en gaten in de hemel en op aarde).
Dus de toets lijkt mij ook een totale toets, net zoals op school, je wordt getoetst in de hele breedte, dus je zal ook in dank en aanbidding God kunnen prijzen voor alles waar je voor mag slagen. Jezus steekt zelfs de hand naar je uit als je dreigt te zinken (petrus) ondanks al je eigen keuzes. Maar ook de moeilijke punten in je leertraject wordt getoetst. petrus=>haan kraaien of Jezus=> woestijn zijn 2 voorbeelden.

De toetst vang moeilijke punten zegt niets over de totale bekwaamheid maar meer iets over jou persoonlijk leermoment.En gelukkig verschilt dat van persoon tot persoon.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 26 nov 2011 11:59

Riska schreef:Volstrekt met je eens Schaapje!

Beste riska, volgens mij geef je een perfect voorbeeld!
Het is ook alleen maar Jezus die redt en je trekt uit de macht van de duisternis to het Licht
Dat gaat je verstand en kracht te boven

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 26 nov 2011 12:27

Riska schreef:"Maar toen kwam Jezus in mijn leven en toen was alles over".

schaapje schreef:Zeker Riska, God verandert vaak niet de omstandigheden, maar Hij verandert de mens.
Volgens mij als God je leven verandert, verander je ook als mens... en heeft dit nog niet zo zeer met de omstandigheden te maken. Dat je omstandigheden zullen veranderen lijkt mij erg voor de hand omdat Hij je totale leven gaat veranderen, lijkt mij inclusief je omstandigheden, hoe die ook er uit zien
Het mag denk ik duidelijk zijn dat de omstandigheden geen toegang zijn tot eeuwig leven. Daar heb je Jezus Christus nodig....Hij verlost, Hij redt

Volgens mij dwalen we wat af van de genezingsvraag/ stelling

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 nov 2011 12:52

quote="adriano313"
@schaapje Ik begrijp je even niet, bedoel je nu te zeggen dat Jezus niet de totale oplossing is voor alle menselijke problemen, zorgen, ziekte, leed?

Lost Jezus dan altijd alle problemen op ? zorgen ziekte leed? Ik zie dat Jezus kracht geeft om te dragen zoals Riska zegt. Ik zie dat Jezus ons als mens verandert, zodat wij IN dat alles ons anders gedragen, en wij beseffen geheel afhankelijk van Hem zijn. We leven wel in een wereld die gebroken is adriano, er kunnen ook problemen op de mens af komen waar men part nog deel aan heeft.

Natuurlijk is Hij de rots waar je opbouwt maar het lijkt mij verstandig dat je een duidelijk scheiding maakt tussen pastorale zaken en een ('normale') geestelijke groei. Ik vergelijk het maar even met de mbo/hbo of univ. in tegenstelling tot maatschappelijk werk/ hulpverlening. begrijp je mij?
Het ene probleem is het ander niet! Maar beide personen blijven wel degelijk staan als de slagregens komen...

Dit vind ik lijken of er "superchristenen" zijn, ik denk dat dat niet jouw bedoeling is.
Maar inderdaad als het geloof en liefde naar God oprecht is, dan blijft het huis op de Rots staan in alle slagregens en stormen van het leven.

Het is natuurlijk erg gemakkelijk om jezelf in een ander rijtje te zetten dan deze mensen, maar denk je dat Jezus daar nu onderscheid tussen maakt. Of je heel je leven in de kerkbank hebt gezeten of op de wallen?
Jezus redt beide, sterker Hij zegt zelf ik ben gekomen voor de zieken en niet voor de gezonden mensen

Dat beaam ik van harte adriano, maar hier hadden wij het niet over,

Maar het zijn vaak de mensen zelf die zich een mooiere of heiligere jas aanmeten en daardoor fel reageren tegen mensen die gered zijn uit de klauwen van de duisternis. Ik weet niet of je ook zo denk, ik hoop het niet maar als het wel zo is gooi het aub overboord. Zijn kleding is Zijn kleding of je nu hoer, tollenaar of farizeeër bent geweest en Zijn Geest is Zijn Geest. Dus een dode geest die over de muur klimt wordt ontmaskerd...

Ik hoor zelf bij dit soort mensen die jij hier opnoemt 8)
Dus zal ik nooit en te nimmer praten dat ik een heiliger jas aan heb.

Als je getoetst wordt is het toetspunt (instinker, valkuil) niet het uitgangspunt van de totale bekwaamheid die je aan het leren bent.

Toch ervaren vele gelovigen het wel zo adriano, dat een mens júist dóór tegenslagen groeien in geloof.

In veel kerken stromingen is dit wel het geval en is het Godsbeeld zo donker en triest, alsof God alleen maar bestaat uit toorn, straf, schuld, die de duivel de vrije hand geeft in iemands leven. Toch ook weerleggen velen dit, en gaan vervolgens maar net 1 of 2 traptreden hoger zitten.
Wel uit de zone maar nog steeds onder de rook ervan...

Uit zo'n soort kerk kom ik niet, wel is het zo dat de tegenstander er opuit is ons onderuit te halen,
dat weet jij zelf ook wel, vandaar het belang dat ons geloof gesterkt moet worden en zal groeien
door deze aanvallen.

De toetst vang moeilijke punten zegt niets over de totale bekwaamheid maar meer iets over jou persoonlijk leermoment.En gelukkig verschilt dat van persoon tot persoon.

Ook is het zo dat geen persoon hetzelfde is en géén persoon dezelfde achtergrond/opvoeding heeft meegemaakt, dus kunnen we in dit alles zeker niet generaliseren.
Maar God kent de mens en kan harten toetsen en weet wat nodig is en goed is.
Hij is het die alles doet meedewerken ten goed...als we Hem liefhebben.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 26 nov 2011 23:56

Lost Jezus dan altijd alle problemen op ? Ja @schaapje als ik het bij Hem neerlegt geloof ik dat zeker,
ook al begrijp ik soms een uitkomst niet of zelfs als ik eens niet verstandig doe...
Ik ervaar dit juist als het leertraject, en geloof dat daar waar ik iets niet goed doe, Hij mij graag verder wilt helpen. Ook als het om een test gaat. Want Zijn juk is zacht en Zijn last is licht

Daarom geloof ik ook dat we geheel afhankelijk zijn van hem, vandaar mijn opmerking dat Hij in zijn totaliteit de oplossing is, zeker i.t.t. mensen die het alleen verwachten van de duistere oplossingen.

Ik vroeg mij af of je zelf verschil ziet tussen pastorale zorg en een normale geestelijke groei, want ik ken ook geen superchristenen (?) (hoe kwam je daar nu bij?)

Je stelt dat veel mensen tegenslagen ervaren als teken van groei in geloof. Tja ik bemerk dat ook wel eens maar dat zegt meer iets over het beeld wat zij van JEzus Christus hebben dan dat Hij in werkelijkheid is.
Waarom zou tegenslag moeten leiden naar bevordering? ik denk eerder dat dit te maken heeft met de eigenwijsgheid van iemand wat gewoon moet verdwijnen dan dat het de leermethode van Jezus Christus is

Een juk is niet een last (wordt wel een gedacht) maar meer een instrument om iets van iemand over te nemen. De hoofdezel of paard weet hoe het moet en het bijdier loopt in het juk mee, synchroniseren zou je kunnen zeggen.
Afbeelding

mat. 11:28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven;
29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.

Volgen mij is dit de tekst waarbij Hij aangeeft dat Hij het ons wil leren. Ik geloof er dan ook niet in dat Jezus (rabbi) je alleen maar in het diepe gooit als je maar net een baantje kan zwemmen, mocht het voorkomen dan is die (Petrus)hand er zeker of een een engelenwacht rondom je. Want petrus vroeg: "beveel mij dan tot U te komen (over het water) En Jezus zeide: Kom => Hij deed het zodat Petrus geloof gesterkt kon worden.
En ik ben het met je eens dat het je zeker ook sterkt als je door anderen op kwesties wordt aangevallen, thnx voor de attentie, want deze is zekere het opletten waard

@schaapje, ik ga stoppen, gezegende dienst morgen

Maar God kent de mens en kan harten toetsen en weet wat nodig is en goed is.
Hij is het die alles doet meedewerken ten goed...als we Hem liefhebben
.
Zeker weten

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 27 nov 2011 00:13

Hallo adriano

Ik kan er wel mee instemmen met wat jij hebt geschreven..... broeder.
En heel frapant dat je juist deze tekst uit Mat. gebruikt, want dat is de tekst die mij, na lang lezen in de bijbel, heel diep in mijn hart raakte en mij om mijn knieën deed krijgen.
Zijn juk is inderdaad zacht en Zijn last is licht.

m.v.g.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Janvanverweg » 28 nov 2011 08:01

Jezus, de totaal oplossing voor uw problemen.
ik denk dat het een waarheid als een koe is. Alleen is de oplossing niet wat er van tevoren bij gedacht wordt.
als het probleem verdwijnt dan is het opgelost :)
is ziekte het probleem, of het worstelen met de ziekte? (aangetast zelfbeeld, vragen over de beperktheid van het leven, dood gaan etc) als door Christus het ziek-zijn niet langer een probleem is, dan was Jezus in dat geval de oplossing.

ik kreeg net een email van een vriendin die momenteel chemo-kuren ondergaat. worstelend met haaruitval en een pruik gaat ze naar een dienst van Jan Zijlstra.
ongenezen maar vol van Gods liefde voor haar keert ze huiswaarts. ze dankt God voor die die dienst ondanks dat har tumor niet verdwenen is.

Paulus schreef: "dood waar is uw prikkel?"
een variant erop is: "ziekte waar is uw prikkel?"
genezing gebeurt, maar soms/vaak is Zijn liefde ons genoeg
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Terug naar “Archief”