http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25800
Tegenslagen kunnen die ons dichter bij God doen brengen?
Of is ons een pad op rozen belooft?
Moderator: Moderafo's
quote="mw"Dat ons geen pad met rozen is beloofd, is een ding wat zeker is. En mocht je wel een pad met rozen hebben: eens worden ze gesnoeid en dat is pijnlijk.
Mijn ervaring is juist niet dat mensen denken dat je dan in zonde leeft. Maar juist dat mensen denken dat ik een kind van Hem ben, omdat ik gekastijd word![]()
De vele tegenslagen in mijn leven hebben mij zeker te weten dichter bij God gebracht! Als ik geen tegenslagen had gehad, dan was nooit de tekst: De Heere is goed, Hij is ter sterkte in de dag der benauwdheid, en Hij kent hen, die op Hem betrouwen Nahum 1:7, zo'n waarheid& werkelijkheid geworden dat ik door deze tekst ging zien wie God is. En zo kan ik nog wel wat bijbelteksten opnoemen die bij tegenslagen een enorme troost voor mij zijn!
Ik ben (helaas) iemand die tegenslagen nodig heeft om te blijven vertrouwen op God. Wanneer alles goed gaat, dan ga ik toch weer vrij snel op mijzelf bouwen i.p.v. op Hem.![]()
![]()
Liever veel tegenslagen met God, dan alleen voorspoed zonder Hem!
schaapje schreef:http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25800
Tegenslagen kunnen die ons dichter bij God doen brengen?
Of is ons een pad op rozen belooft?
@schaapje ik snap je punt wel maar begrijp niet zo waarom je zo vasthoudend bent met zaken die er minder toe doen.schaapje schreef:En zo is het leven met de Here God, een leven lang leren te leven naar Zijn Wil, en dan kunnen wij wel eens door diepe dalen gaan en andere keren boven op de bergtop zitten.
Dat is wat ik bedoel ...dus niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
Maar wel een heel rijk leven, dat wil ik wel even vermelden.
schaapje schreef: Jezus is de oplossing voor al je problemen, het lijkt mij wel een reklamekreet, sorry hoor, maar de Here Jezus predikte dat niet
schaapje schreef:... maar ik kan je wel vertellen dat ik een paar zware jaren heb gehad.....Maar God kwam Zijn belofte na, want Zijn juk is zacht en Zijn last is licht Hij was het die de zwaarste last droeg.
Ik bedoel maar te zeggen dat niet alle problemen worden opgelost, dat was er voor mij niet, gescheiden door het leven gaan is niet gemakkelijk, en dat is het voor de bekeerde islamiet niet, die al zijn familie, waarschijnlijk voor zijn hele leven moet missen.
mat 6 schreef:Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. .. .. dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen.
Rom 8 schreef:Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
quote="Janvanverweg"
Schaapje, zou terugkijkend het anders gedaan hebben? 'tis een aardige prive vraag, maar toch. is het alleen zijn en alleen moeten opvoeden nog steeds een probleem? of heeft God je de genade en kracht gegeven om in je (niet perfecte omstandigheden) toch naar waarheid te kunnen zeggen dat Zijn genade genoeg is.
Wat ik bedoel te vragen: is het een probleem of eerder een onvervuld verlangen en een gemis?
tegenslagen, storm en regen; hoe omschrijven we die? verlangens die we hebben die niet vervult worden? nee toch? dat is zoals Jezus omschrijft in Mattheus 6 hoe de heidenen leven.
Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. .. .. dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen.
Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
voor Paulus zijn al deze zaken geen problemen omdat hij zich op andere zaken richt het koninkrijk van God.
het klinkt misschien hard, maar door bovengenoemde zaken als probleem te zien, wijst dat erop dat deze zaken hoofdzaken zijn die noodzakelijk zijn voor een 'goed' leven. bekering is dan nodig.
Door op Christus te zien komt alles in het juiste perspectief.
Terwijl ik dat (en dit) schrijf woon ik met vrouwlief al maanden in een goedkoop klein hotelkamertje met afbladderde muren etc. een situatie afmattend is. wassen onder de douche, weinig privacy etc.schaapje schreef:Ik vind dat kort door de bocht om te zeggen dat tegenslagen onvervulde verlangens zijn.
Daarmee worden de echte problemen/ongewenste situaties wel gebagataliseerd.
schaapje schreef:Ik vind dat kort door de bocht om te zeggen dat tegenslagen onvervulde verlangens zijn.
wat is ongewenst anders dan verlangen naar iets anders? voor mij is het anwoord op een ongewenste situatie niet een gewenste situatie, maar ook vrede met de situatie hebben. als de betrokken persoon in de situatie er anders tegenaan kijkt.schaapje schreef:Maar wat is een probleem van dale zegt een ongewenste situtatie
ok. nu snap ik je reactie beter. ik mijn reactie heb ik een aantal ------ staan omdat ik daar overging van schrijven naar jou (schaapje) op meer algemeen hoe ik deze zaken zie. ik had er beter twee losse reacties van kunnen maken excuus.schaapje schreef:Ik heb niet gezegd dat mijn bovengenoemde zaken noodzakelijk zijn voor een "goed" leven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten