Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2011 09:42

Ik gebruik het flesje (niet de spray en ook niet de zalf) en behandel alleen mijn tepels hier mee. En gebruik daarnaast niet de nystatine en ook geen ander middel.
En ik heb het via de eurolac website besteld (als je voor 15:00 besteld heb je het de volgende dag in huis).
Bij de apotheek zit er te veel alcohol in en moet je zelf nog gaan verdunnen.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 24 nov 2011 19:06

@ evelien: als je alleen je tepels ermee behandeld en niet je zoontje zelf ook, helpt het niet afdoende ben ik bang... Je moet allebei behandeld worden anders besmet S. jou straks weer en begin je van voor af aan... Of begrijp ik je post verkeerd?
Ik doopte een wattenstaafje in het flesje en smeerde dat rond in het mondje.
Wel fijn zeg om te lezen dat je verbetering merkt! Als je volhoudt gaat het met je borsten ook wel goedkomen hoor!

@Ajl: ik gebruikte ook alleen het flesje. Onze kinderen krijgen van de spruw ook hele open billetjes en daar smeerde ik dan die zalf met lanoline op, met daaroverheen sudocreme.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2011 19:49

o, ik wist niet dat je van spruw ook open billetjes kon krijgen. Dat heeft hij inderdaad ook en ik smeer het nu in met zinkzalf, ook ter bescherming voor zijn ontlasting. Hij heeft namelijk continue een poepluier. Waarom smeer je er nog sudocreme overheen?

Ik heb vandaag de zalf en het flesje besteld. Hopelijk komt het morgen binnen.
Laatst gewijzigd door ajl op 24 nov 2011 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 nov 2011 19:55

Max schreef:@Ajl: ik gebruikte ook alleen het flesje. Onze kinderen krijgen van de spruw ook hele open billetjes en daar smeerde ik dan die zalf met lanoline op, met daaroverheen sudocreme.

Ik smeer altijd met een wattenstaafje gv uit het flesje als ze luieruitslag heeft. Maar dit is veel handiger natuurlijk. Werkt dat dan wel voldoende?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 25 nov 2011 10:12

Ik gebruikte voor de billetjes ook altijd het flesje...totdat dochterlief het flesje pas omschopte.... Gelukkig zat er niet veel meer in en kwam het op de omslagdoek terecht dus de schade bleef beperkt.
Toen heb ik rap die zalf besteld en dat werkt ook goed. Het is gewoon vet (lanoline) met gentiaan erdoor,dus paarse, wat 'stijve' zalf. Let wel op dat als je het met je vinger uitsmeert over de billetjes dat je vinger paars is. Ik bestelde ook altijd die vingerlingen erbij, staan ook op de site.
De sudocreme doe ik eroverheen om het extra te fixeren. Heb ik ergens gelezen en bevalt wel goed, ik zie met een dag al een stuk verbetering! (en ze had een plekje dat echt open lag)

Succes allemaal!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 nov 2011 11:18

o, de vingerlingen heb ik er niet bij besteld. Ik pak wel een huishoudhandschoen. Ik hoop echt dat het vandaag komt, hij had vanmorgen nl zijn hele billen kapot, dus wil snel beginnen. MOet je trouwens eerst het geld overgemaakt hebben voordat het verzonden wordt of krijg je een acceptgiro?
Mijn tepels doen wel wat minder zeer nu ik met de miconazol gestart ben, maar het is echt een heel gedoe.
Zoonlief doet het trouwens goed op de bv, was sinds gisteren 65 gr gegroeid en zit nu weer boven zijn geboortegewicht (3880 gr)

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 26 nov 2011 08:55

Dat ligt er volgens mij aan wat je kiest, ik maak het altijd gelijk over,kan ik het niet meer vergeten ook.
Zo'n handschoen, dat gaat ook best hoor!

Nou, ik hoop voor je dat het snel komt, dan kun je beginnen! Zielig he, dan komt het bloed er soms gewoon uit.. :(

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 nov 2011 10:12

hmm hier geen kapotte billetjes... zal het dan geen spruw zijn? S.imon heeft alleen een witte tong.
Hier zijn we de bv aan het afbouwen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 nov 2011 10:47

Evelien schreef:hmm hier geen kapotte billetjes... zal het dan geen spruw zijn? S.imon heeft alleen een witte tong.
Hier zijn we de bv aan het afbouwen.

Je kunt ook spruw hebben zonder kapotte billetjes, Evelien.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 26 nov 2011 15:55

NdW schreef:Je kunt ook spruw hebben zonder kapotte billetjes, Evelien.

Hier heeft dochter wel een witte tong, maar volgens de arts geen spruw. Ik heb het wel.

Waarom nu toch afbouwen Evelien?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 nov 2011 16:00

parkiet schreef:...maar volgens de arts geen spruw.

Met zulk soort vragen zou ik adviseren naar een bv deskundige te gaan. Een arts geniet in de meeste gevallen geen extra scholing ronddom bv.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 26 nov 2011 21:40

Als je overgaat op de fles, goed erg houden in het uitkoken dan (ik doe er altijd een scheutje azijn bij). Anders blijf je met het spruwverhaal zitten... Ben stiekum ook benieuwd waarom je stopt...

Spruw heeft verschillende symptomen en dat is niet bij iedereen hetzelfde. Wij zijn inmiddels spruw-expert: ik voel het aan mijn tepels, drinken is pijnlijk. Als ik twijfel of we last van spruw hebben weet ik al dat het echt zo is. (klinkt beetje gek) Als ze uitslag hebben is het echt al erg.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 nov 2011 16:31

Max schreef:Spruw heeft verschillende symptomen en dat is niet bij iedereen hetzelfde. Wij zijn inmiddels spruw-expert: ik voel het aan mijn tepels, drinken is pijnlijk. Als ik twijfel of we last van spruw hebben weet ik al dat het echt zo is. (klinkt beetje gek) Als ze uitslag hebben is het echt al erg.

Zo is het bij mij ook ben ik inmiddels achter.
Merk dat het ook erg met mijn weerstand/moeheid mee samenhangt.

Geef jij nog bv Max? Hoe oud is je kindje?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 28 nov 2011 10:08

Dochterlief is nu 14 maanden en heeft naast vast voedsel verder als drinken BV! Ik zie wel waar het schip strandt...
Inderdaad zegt het wat van je weerstand: toen ik zwanger was merkte ik na zo'n 3 maanden dat ik weer spruw had (toen de jongste dronk nog 2x per dag bij mij)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 nov 2011 20:10

Vandaag eindelijk de gentiaan binnen en ben gelijk begonnen. Hij heeft zulke kapotte billen, schoonmaken is ook erg pijnlijk, dus dat doe ik nu met zoete olie. Ben er ook mee naar de ha geweest en heb eveneens een zalfje van hem gekregen en die gebruik ik ook 2x daags.

Bv loopt verder als een trein, zit op 7 voedingen op een dag. Hij krijgt zijn laatste voeding om 22.00 uur en daarna de volgende tussen 3.00 en 4.00 uur, dus ik mag niet klagen.

Terug naar “Archief”