Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor kamille1984 » 24 nov 2011 19:59

wat sneu voor je galatia, dat de opname zo verlopen is. nu weer lekker thuis verwennen. keelamandelen zijn naarder en is groter dan neus amandelen.

N is dinsdag aan neus amandelen geholpen en buisjes, maar die was zo opgeknapt en we merken het gelijk.
M had ook keel en neusamandelen, maar dat is echt een kleine week afzien... arme kinders

heeft S MRSA dan dat je apart moest liggen of was het op de afdeling zelf?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 nov 2011 20:13

Wij zijn alledrie met mrsa terug gekomen uit Afrika. Dat betekent dus altijd in aparte ruimtes en mensen in bizarre outfits. Als wij het ziekenhuis betreden gaat direct het alarm af 8)
(Niet letterlijk, maar bij aanmelding, gaat het scherm van de receptie altijd gevaarlijk rood knipperen 8) )
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 nov 2011 20:36

@G: succes en sterkte de komende tijd! Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!
Time flies when you have none!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 nov 2011 20:39

Whaha! Jullie zijn de angst van elke verpleegafdeling! Maar wel balen zeg. Niet behandelen tegen de MRSA? Of heeft dat geen zin omdat jullie hopelijk snel weer richting Afrika gaan?

Balen zeg dat S. zoveel pijn heeft gehad en zo 'niet zichzelf' is geweest! Arm kind :(
Een flinke knuffel voor hem! En een 8>) voor papa&mama!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 nov 2011 21:06

Galateia schreef:(Niet letterlijk, maar bij aanmelding, gaat het scherm van de receptie altijd gevaarlijk rood knipperen 8) )

:mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 nov 2011 22:37

Hopelijk hebben jullie het ergste gehad en gaat het nu met sprongen vooruit, Galateia!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 nov 2011 08:54

mw schreef:Whaha! Jullie zijn de angst van elke verpleegafdeling! Maar wel balen zeg. Niet behandelen tegen de MRSA? Of heeft dat geen zin omdat jullie hopelijk snel weer richting Afrika gaan?

Kuche, kuche! Sorry, mrsa-humor 8)

We hebben een keer behandeld, maar dat liep uit op een kleine ramp. We moesten 9 pillen antibiotica per dag slikken (hele zware, van die pillen die ook bij behandeling van lepra en tbc worden gebruikt). We kleurden langzaam oranje, letterlijk. We kregen zo'n wassen-beeld uiterlijk en aan het einde van elke dag gloeiden we oranje. Mijn leerlingen weten het ook nog precies... ik stond als winterpeen voor de klas.

Dat was het leuke eraan.

Minder leuk was dat ik na 6 dagen een allergische reactie kreeg op 1 van de middelen en in het ziekenhuis belandde, in een isolatiekamer uiteraard. Maar niets dat een flinke dosis prednison niet op kon lossen. Zoonlief en manlief kregen ook uitslag, maar dat was niet vergelijkbaar met mijn winterpeen-aardbeien-look.

Dat was het minder leuke gedeelte.

Maar het hielp niet. Helaas. Achteraf bleek ook, dat de keel en neus van zoonlief continu aan het ontsteken en rommelen waren en daar zit waarschijnlijk de 'broedplaats'. Behandelen had dus niet zoveel zin. En nu pingpongen we. Zoonlief is altijd positief, manlief en ik wisselen elkaar af.

Behandelen doen we voorlopig niet nog een keer, inderdaad omdat we toch weer naar Afrika gaan. Daarna kijken we wel weer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 nov 2011 11:23

Hoe is het vandaag met S?

Mijn broetje was ook zo hysterisch na de operatie aan zijn keelamandelen en wilde helemaal niets eten of drinken, zijn speeksel wilde hij zelfs niet doorslikken. Na 3 mnd was de wond in zijn keel nog niet geheeld.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 nov 2011 15:48

oeit, dat is ook niet gerust stellend ;) Maar heel veel sterkte nogmaals galateia.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 nov 2011 15:52

Kan mrsa na verloop van tijd niet vanzelf overgaan galateia?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 nov 2011 19:38

Je bent igg een docent die ze niet snel zullen vergeten Galateia! Iig veel succes verder met je manneke! (en natuurlijk met de MRSA en andere niet leuke dingen!)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 nov 2011 21:22

Schipje schreef:Kan mrsa na verloop van tijd niet vanzelf overgaan galateia?

Ja, mrsa kan vanzelf verdwijnen, maar wij ping-pongen het steeds gezellig naar elkaar. Dus dan blijft het wel gezellig bij ons. Advies van de dokter: aantal weken geen geknuffel in huize Galateia. Met een dikke grijns, hoor, dat was geen serieus advies.

Maar verder merk je zelf niets van die bacterie, hoor. Alleen bij medische zaken wordt je altijd in isoleer-cellen ondergebracht. Dat heeft soms grote nadelen, soms voordelen. Je hebt altijd prive-ruimtes. Je bent altijd snel aan de beurt als je naar de EHBO gaat, want je wordt meteen in een hok gestopt en zo snel mogelijk weggewerkt. Wat dan soms ook weer een nadeel kan zijn, etc. etc.

Het ergste was eigenlijk wel, toen de oma van mijn man overleed. Zij lag op de intensive care, een laatste bezoekje was er niet bij. Minder erg, maar niet leuk, zijn de geboortes van alle baby's in de familie: pas na een week of 2 kunnen we op bezoek komen. Maar dat went en lang leve webcams, enzo. Dus zo vreselijk is dat niet. We vertellen het verder niet, ofzo, maar bij dit soort dingen wel. Dat levert soms hele frustrerende reacties op. Zo kregen mijn zwager en zijn vrouw een kindje en we vertelden even, waarom we pas na een paar weken kwamen kijken. Paniek. Moest de hele schoonfamilie die wel eens hier geweest was eerst getest worden, want stel je voor, dat... allemaal negatief natuurlijk (duh, mensen snappen er echt niks van en geloven je ook niet als je het ze haarfijn uitlegt).

Maar dan wordt je echt even als een gevaarlijke bron van beestjes gezien, ofzo. Of mijn zus een keer, ik wilde meerijden met zoonlief naar mijn ouders. Maar haar dochter was ziekig, dus 'moesten we maar niet in dezelfde auto zitten'. Heb haar voor gek verklaard. Is ze toch maar een arts gaan bellen (ze werkt in het ziekenhuis) en die moest er om lachen. Konden we toch nog meerijden... uiteraard.

Vermoeiend en ik kan een boek schrijven. Ik heb contact met lotgenoten, dus ik kan mijn ei wel ergens kwijt 8)

Het rare is soms wel, dat van iedereen die deze post gaat lezen er echt wel mensen mrsa hebben, zonder dat ze het weten. Maar omdat ons kind uit het buitenland kwam, moesten we volgens protocol getest worden. En dus weten wij het. Maar de volgende keer als je naast iemand zit in de bus, zou ik wel direct mijn jas in de was doen, enzo 8)
Laatst gewijzigd door Galateia op 25 nov 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 nov 2011 21:28

ajl schreef:Hoe is het vandaag met S?

Mijn broetje was ook zo hysterisch na de operatie aan zijn keelamandelen en wilde helemaal niets eten of drinken, zijn speeksel wilde hij zelfs niet doorslikken. Na 3 mnd was de wond in zijn keel nog niet geheeld.

Nou, het ging eerst goed, maar toen hield een van de pijnstillers op, volgens het recept. Dat betekende dus in de loop van de dag een hysterisch kind. Niet eten (maar dat is natuurlijk niet zo belangrijk) niets drinken, geen ijsje, NIKS. En echt weer hysterisch. Niets plassen, hoge koorts. Ziekenhuis bellen, een hele hoge nieuwe dosering van allemaal middelen en ineens: heerlijk stoned.

Uitspraak van de dag, met verliefde ogen: "mama, ik vind jouw neus zooooooo mooi!" regenboog-smile

Dus weer bellen: is dit niet iets te sterk? Maar duidelijk advies: beter stoned en wel drinken, dan hysterisch en niets drinken.

Wij zijn het er mee eens.

Hopelijk is de dag van morgen weer een stukje beter... lekker op die hoge dosis. Dat levert vast weer wonderlijke dingen op.

Ik ben gesloopt.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 25 nov 2011 21:48

Sterkte ermee, Galateia!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2011 22:22

whaahaha.. sorry.. de uitspraak vand e dag!! haha!!!

mrsa wel licht herkenbaar hier... ivm de boerderij!niet bij ons, maar wel bij ons in de regio

Terug naar “Archief”