Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Is er een toeleidende weg, kent de verloste zondaar Christus nog niet? Is bedekte schuld nog geen vergeven schuld? Is een begeerde Christus nog geen geopenbaarde Christus?
Barst maar eens los...

Moderator: Moderafo's
Ik ben het met je eens, ik geloof ook niet in wedergeboren zijn maar nog niet gered zijn of zoiets.1a2b3c schreef:Ik geloof dat je de uitspraak 'toeleidende weg' niet verkeerd bedoeld hoeft te zijn.
Als je voor jezelf nagaat hoe je er toe kwam om jezelf aan Jezus over te geven is dat normaal gesproken geen moment opname.
Even een extreem voorbeeld: van iemand die met een bankoverval bezig is verwacht men niet dat hij van de ene op de andere seconde zich bekeerd en zich in geloof aan Jezus overgeeft.
Voordat iemand tot geloof komt gaat er iets aan vooraf, en als men dat een toeleidende weg noemt heb ik daar inhoudelijk geen moeite mee, al vind ik het geen gelukkige uitspraak.
Maar een toeleidende weg geen voorwaarde en is voor iedereen weer anders.
Maar de toeleidende weg in die vraag is van een andere orde die je in de Bijbel niet terug kunt vinden.
Wel wedergeboren maar toch Jezus nog niet kennen ??? Waar geloof je dan in, daar ben ik dan wel benieuwd naar want wedergeboorte en geloof zijn toch echt onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
1a2b3c schreef:Wel wedergeboren maar toch Jezus nog niet kennen ???
Ik ben het ook helemaal met je eens, kwam van de week nog tot de volgende vraag:1a2b3c schreef:Ik geloof dat de uitspraak 'toeleidende weg' niet verkeerd bedoeld hoeft te zijn.
Als je nagaat voor jezelf hoe je er toe kwam om jezelf aan Jezus over te geven is dat normaal gesproken geen momentopname.
van der Groe schreef:Er is nooit een waar zaligmakend geloof van de Geest in het hart van de uitverkorenen, die niet onmiddellijk de weldaad van de rechtvaardigmaking met zich meevoert, als een onafscheidelijk vruchtgevolg, volgens Rom. 5:1, Gal. 2:16, Joh. 1:12 en bij herhaling in de Heilige Schrift. Daarom moeten wij nooit een waar geloof stellen, zonder rechtvaardigmaking! De onmiddellijke vrucht van het geloof is onze rechtvaardigmaking. Door dat geloof neemt de zondaar met een gewillige verloochening van alle eigen sterkten en gerechtigheid, de Heere Jezus en Zijn volmaakte gerechtigheid aan, en wordt er op het nauwste mee verenigd en gelijk als omhangen en bekleed en om dezelve wordt hij dan nu van God gerechtvaardigd. Van die tijd af moeten de gelovigen erkend en gehouden worden voor kinderen Gods. Zodra de uitverkoren zondaar Christus aanneemt en in Hem gelooft, aanstonds op het eerste beginsel en op de uitgaande daad, zelfs van het
allerkleinste en zwakste oprechte geloof, wordt het genadevonnis der rechtvaardigmaking over hem uitgesproken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten