Toen schreef:1 Vraag aan jou: Als de mens voor de val in de staat der rechtheid, zeer goed geschapen, volmaakt, de keuze heeft gehad tussen het Goed (gehoorzamen aan het proefgebod, God te dienen) en tussen het Kwaad (Satan gehoorzamen, van God afvallen) en de mens heeft voor het kwaad gekozen, hoe zou een mens na de val besmet door de zonde ooit nog voor het Goed kunnen kiezen?
Beste Toen, adam en eva hebben
geen keus gehad om te kiezen tussen goed en kwaad...
Adam en eva hebben een keus gehad om te kiezen wel of niet van de boom te eten
(Dus als het kwaad niet aanwezig is in de schepping, kan je ook niet kiezen voor het kwaad, het is echt een dwaalweg als iemand dit wel stelt, het klopt niet! in het Hollands heet dit achter af gepraat, sorry maar iets anders kan ik er niet van maken)
Toen schreef:Maar adriano met betrekking tot het 'proef'-gebod, de mens wist wel duidelijk dat hij niet van de boom dk, dg en dk mocht eten, hij was ook kennelijk gewaarschuwd! Zo liefdevol is God dan ook nog geweest. Maar hij heeft moed- en vrijwillig ervoor gekozen om God af te vallen. We kunnen niet zoals Eva de duivel de schuld geven, maar we moeten beseffen dat we allen schuldig zijn en schuldig liggen. In een onbekeerde staat is het zelfs zo dat we niet verloren gaan, maar dat we verloren liggen. (maw als er niets verandert zal het eeuwig verloren zijn!) Dit is een ernstige situatie, maar God openbaarde gelijk het middel om de verloren mens weer aan Hem te verbinden door zijn liefde, het is alleen om Zijns Zelfs wil, en omdat hij de mens nog wil gebruiken om Hem te verheerlijken!
Gelukkig stel je het nu wel zo, de mens wist het, dat hij/zij er niet van mochten eten, maar de weg waarlangs dit gegaan was noem ik niet moedwillig en vrijwillig. In mijn beleving zijn dit aangeprate schuld-beweringen die een mens moeten overladen zodat hij/zij schuldig voelt! (dwaling van eigen werken)
Ik denk dat ik duidelijk heb uitgelegd hoe eva uitglijd en dat zij hier God loslaat omdat de duivel op het toneel verschijnt. Deze sluwe weet dat de mens autoriteit heeft (bestemming is ook om te heersen over de aarde) en misleidt eva om deze heerschappij afhandig te maken.En hij doet dit gefaseerd!!! onthou dit maar eens
Het leek mij dus nou niet zo dat eva zei:
Moedwillig =>"Laat ik eens gek doen en kiezen voor de dood omdat de vrucht er zo lekker uit ziet" of vrijwillig "ik offer mezelf op, ik doe het gewoon omdat ik het zo goed bedoelt, ik help de duivel gewoon mee"
Vraag jij jezelf maar eens af, hoe schuldig voelt jij je omdat eva gekozen heeft...Volgens mij als je diep voelt voel je vast wel wat... (sorry dat ik er gekscherend over doet),
maar ook dit klopt niet!Een zondaar breng zijn leven in hartstochten en begeerten door. Daar profiteert de duisternis alleen van, of je nu elk weekend in het nachtleven je vertier zoekt of braaf meezingt in een koor het blijft (ook al denk je dat jij niet zo bent) een snelweg die naar de hel leidt, het brede pad!
Dit is de erfenis van adam en eva, dat geboren mensen gebonden zijn aan de macht van de zonde, dat is dus de duisternis. 50 jaar in de kerk zitten geeft hier geen verandering op!
Er is maar 1 manier, om hier van gered te worden: JEZUS CHRISTUS niets anders, Geen kerk, geen dominee, geen reformatie, geen rok of hoed, geen apostel of engel en ga zo maar door. Als dit een rol begint te spelen heet dit niets anders dan afgoderij. De Israëlieten maakten de koperen slang van Mozes ook tot een afgod. totdat Hizkia het aan stukken slaat. (2kon 18:4)
HIJ ALLEEN, trekt je uit deze macht van de duisternis als jij je leven aan Hem geeft! Je kan het geloven, maar je zal het ook moeten aannemen en moeten belijden (3 dingen) Onder welke voorwaarden: dat Hij het doet (zodat je niet kan roemen) en dat je door je wil, je afkeert (bekeert) van je zondige praktijken!
Schuld is juist een paradepaardje van de duisternis en heeft niets met berouw of in-of afkeer te maken. Het is iets wat je vasthoud. De Bijbel leert on juist dat je schuld zo snel moet lossen anders ben je een slaaf...
Hiernaast krijg jij bij het het inlossen van je schuld een bewijsje, in het grieks een Teleo, een bewijs dat het volbracht was. Weet je wat Christus zei vlak voor Hij stierf "TELEO" het is volbracht ingelost, afbetaald, schuldenvrij. Hallelujah
Persoonlijk kan ik daarom ook niet zeggen dat ik mij rot of schuldig voelt over adam en eva. De Heilige Geest overtuigd mij niet, ik kan het ook zelf niet eens beseffen, maar Jezus is gelukkig MIJN teleo!!! mijn Bewijs
Begrijp me verder niet verkeert, een ieder is
wel aan deze
gevolgen en staat onderhevig, Maar, naast mijn oude zondige leven, pak ik dan ook met beide handen Het Offer aan. Omdat de Vader mij lief heeft (dat is zo mooi om te beseffen) en Jezus voor mij (ook) persoonlijk gestorven is (geeft mij nog altijd verdriet)! Hallelujah! Daarom is Hij nu Mijn Heer geworden omdat ik de huur van de oude hebt opgezegd. Het is Jezus Christus die nu regeert! Het Woord samen met de Heilige Geest die baan breken in mijn leven.