Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 16 nov 2011 21:32

nou weet ik nog steeds niet wat die sate en lollie betekend... en dat liedje was fout... wil je dergelijke heidense muziek niet linken op een gereformeerd forum, dank u.

Maar je wilt haar zien, en het is slechts een uurtje vliegen, ik zou zeggen als je de centen kunt missen EN haar adres weet spontaan even langshoppen, met een goede one liner...

"ik wilde je een kerstkaartje sturen, maar wist je postcode niet, dus dacht ik ik breng hem zelf maar even langs"

"he JIJ hier, ook toevallig!"

"ik was toch "in de buurt" dus dacht ik loop meteen even langs"

"dat hollandse eten is niet eetbaar zegt men, nu ik dacht eens even kijken of het eten hier zoveel beter is, zin om dat samen eens uit te proberen"

etc...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2011 10:43

T.A.F. schreef:Maar je wilt haar zien, en het is slechts een uurtje vliegen, ik zou zeggen als je de centen kunt missen EN haar adres weet spontaan even langshoppen, met een goede one liner...

"ik wilde je een kerstkaartje sturen, maar wist je postcode niet, dus dacht ik ik breng hem zelf maar even langs"

"he JIJ hier, ook toevallig!"

"ik was toch "in de buurt" dus dacht ik loop meteen even langs"

"dat hollandse eten is niet eetbaar zegt men, nu ik dacht eens even kijken of het eten hier zoveel beter is, zin om dat samen eens uit te proberen"

etc...

nee, dat is een verschrikkelijk slecht idee. Elkaar leren kennen, zeker via internet, is elkaar veilig laten voelen. Dat doe je niet door als relatief-wildvreemde ineens onverwacht bij iemand op de stoep te staan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 nov 2011 17:17

Mortlach schreef:
nee, dat is een verschrikkelijk slecht idee. Elkaar leren kennen, zeker via internet, is elkaar veilig laten voelen. Dat doe je niet door als relatief-wildvreemde ineens onverwacht bij iemand op de stoep te staan.

Idd nooit doen, dan weet je zeker dat je haar enorm afschrikt. Geef iemand de tijd en de ruimte...!
Wel een super leuk idee om haar adres te vragen om een sinterklaas cadeautje op te sturen.
Al enig idee wat het gaat worden..., en heb je haar adres los gekregen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2011 19:21

christien schreef:Idd nooit doen, dan weet je zeker dat je haar enorm afschrikt. Geef iemand de tijd en de ruimte...!
Wel een super leuk idee om haar adres te vragen om een sinterklaas cadeautje op te sturen.
Al enig idee wat het gaat worden..., en heb je haar adres los gekregen?

Ik moet er nog naar vragen. Ik denk dat het een boek van Terry Pratchet wordt. Ik weet al dat we daar beiden fan van zijn, dus dat is wel leuk.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 nov 2011 21:47

Die schrijver zegt mij dan weer niks, maar het zal vast geslaagd zijn al het een gedeelde interesse is.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 nov 2011 23:09

christien schreef:Die schrijver zegt mij dan weer niks, maar het zal vast geslaagd zijn al het een gedeelde interesse is.

De lokale bieb zal vast wat van zijn werk hebben. Vraag maar naar Discworld/Schijfwereld in de vertaling. Erg grappige satire in een soort fantasy setting, maar ook weer niet echt.

Anyway, dat sinterklaaskadootje gaat er voorlopig niet inzitten. Ik heb gewoon gezegd wat ik van plan was, maar ze wilde me haar adres toch nog niet geven. Ze heeft er wat slechte ervaring mee, iets wat ik me goed kan voorstellen en waar ik dus niet op ga aandringen. Het komt wel wanneer het komt.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 22 nov 2011 18:16

Sja je hebt duidelijk meer geduld dan ik Mortlach...

Graag of niet, zie ik toch als een handigere houding, zeker bij online contacten die je, hoeveel chatgesprekken je ook voert gewoon NIET kent,en pas leert kennen zodra er van echt contact sprake is (des te meer een reden om of alleen mensen in het dagelijkse leven te leren kennen, of te zorgen dat je met de mensen die je online leert kennen je binnen 2 weken afspreekt, zodat je het contact ook in het echt kunt opbouwen)

Helaas maar waar er zijn vrouwen in deze wereld die gewoon uit een soort ziek principe niet afspreken met mensen van online, of zelfs een ziek plezier eruit halen om anderen via internet aan een lijntje te houden (letterlijk in dat geval) zonder oprechte intentie ooit af te spreken, laat staan meer.
Zelfs hele verhalen op te hangen die achteraf niet blijken te kloppen, voor slechts aandacht of andere vreemdsoortige redenen.

Laten we wel wezen : je hebt "haar" nooit gezien, oh misschien heeft ze je foto''s gestuurd of zelfs de webcam aangezet, maar die zijn beide met gemak te vervalsen. (als je niet weet hoe je webcams vervalst kan ik je daar wel een en ander over vertellen, maar suffice to say dat je gewoon een (interactief) filmpje tussen de verbinding met de ander en jou hangt.. waarbij de ander gewoon denkt dat hij iemand achter een webcam ziet.)

Alles wat ze je online verteld heeft kan een grote leugen zijn, je hebt niets om te verivieren dat ook maar iets ervan klopt, niet eens de basis dingen als waar ze werkt, gestudeerd heeft of zelfs maar dat ze werkelijk inwoner van de plaats en het land is waar ze zegt te wonen.

Verder doet ze onnodig moeilijk, angstig om haar adres te geven, eerder gaf ze al aan niet echt open te staan, kerel face de fact.. je steekt je tijd in een hoogstwaarschijnlijk mission impossible, ALS het al echt is.

Alle logica zegt dus, zet haar voor het blok, afspreken, of verdergaan en jij je tijd in iemand steken die WEL ontvankelijker is. Maar achter iemand aan blijven lopen die zo overduidelijk geen interesse in jou heeft behalve dan online, marteld alleen jouzelf en dient geen enkel nut.

Vanuit mijn wanhopige kant kan ik begrijpen waarom je soms dat niet wil inzien, ook ik heb vaak zat moeite gehad om het spreekwoordelijke stof van mijn voeten te schudden en door te gaan als ik zag dat dat eigenlijk het beste is, waardoor ik maanden verspilde en vele andere leuke meiden die WEL wilden door mijn vingers liet glippen want zij gingen logischerwijs niet zitten wachten tot ik eens dit harde feit inzag en wel open stond voor hen.

Ik begrijp dat je haar oprecht leuk vind.. en het gevoel hebt dat er wat chemie is.. daarom zeg ik ook, probeer haar voor het blok te zetten, maar wees wel reeel, er is een grote kans dat ze ook bij een directe confrontatie ontwijkt.. wees bereid dan ook het af te kappen.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 nov 2011 18:23

@T.A.F. wat een heerlijke positieve onrealistische reactie op de post van Mortlach.
Ik heb groot respect hoe Mortlach omgaat met deze situatie, hij heeft geduld! en respect voor haar.
Terwijl jij hopeloos bent, en dat ook op anderen over wil brengen.

Jammer dat ze haar adres niet wil geven want het idee en de intentie om haar een kerstcadeau te sturen is hartstikke lief. Maar anderzijds begrijp ik haar situatie ook wel.
De negativiteit die jij schildert over online dating e.d. enz. enz. vind ik gewoon te negatief. Als je een beetje mensenkennis hebt en je iemand regelmatig spreekt dan weet je of dat daar potentie in zit of niet.

Ofwel, Mortlach ik heb respect voor je *HUG*

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 nov 2011 18:37

@TAF: Dat je iemand pas echt leert kennen in het echt is natuurlijk onzettend waar. Maar via chatten of iets dergelijks, merk je al snel genoeg hoe iemand in het leven staat, opvattingen over bepaalde zaken, enz enz. Dus het kan zeker nuttig zijn. Chatten zal nooit oog in oog contact kunnen vervangen, maar als je geen andere keus hebt zoals Mortlach dan is chatten alleen maar fijn&leuk. En als er online een leuke klik is, dan komt het in het echt ook wel goed.

Je hangt hele verhalen op hoe meisjes online kunnen zijn en je van alles voor kunnen houden. Maar ik kan je hele verhalen vertellen van hoe eng jongens kunnen zijn online. Maar waarschijnlijk past dat niet in jou beeld, want alleen meisjes zijn natuurlijk fout =; en het ligt altijd aan het meidje (bij TAF dan..)

Krijg de neiging om weer over lollys en saté te beginnen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2011 19:13

[quote="T.A.F."]
Alle logica zegt dus, zet haar voor het blok, afspreken, of verdergaan en jij je tijd in iemand steken die WEL ontvankelijker is. Maar achter iemand aan blijven lopen die zo overduidelijk geen interesse in jou heeft behalve dan online, marteld alleen jouzelf en dient geen enkel nut.]/quote]

Sorry, maar de dag dat ik van JOU relatieadvies aanneem, krijgen varkens vleugels, vallen Pasen en Pinksteren op één dag, is het Sint-Juttemis en kun je schaatsen in de hel.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2011 19:56

christien schreef:Ofwel, Mortlach ik heb respect voor je *HUG*

Dank je!

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 22 nov 2011 22:25

[quote="T.A.F."
of zelfs een ziek plezier eruit halen om anderen via internet aan een lijntje te houden (letterlijk in dat geval)
[/quote]
Biedt draadloos internet een oplossing?? :mrgreen:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 22 nov 2011 22:41

christien schreef:Ofwel, Mortlach ik heb respect voor je *HUG*

Inderdaad

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 22 nov 2011 23:38

@bertiel, wellicht:P al denk ik dat men draadloos niet op DIE manier bedoeld.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2011 14:51

Het helpt natuurlijk niet dat mijn Britse 'love interest' op dit moment nogal wat problemen heeft op het gebied van werk, en daardoor zorgen om de hypotheek enzo. Dat staat de boel helaas wel een beetje in de weg. Begrijpelijk, maar niet leuk. Maar goed, ook dat wachten we maar hoopvol af.

@TAF: maak je geen zorgen, ze heeft nog niet gevraagd of ik haar maandelijkse aflossing wil betalen. :-)

Terug naar “Archief”