boer schreef:Voorlopig kun je je natuurlijk wel heel hoogmoedig afzetten tegen domme christenen die menen dat God de wereld in 7 dagen geschapene heeft,
Ho ho ho, dat maak jij ervan. Ik heb het niet over slim/dom gehad. Ik merk alleen op dat die stelling alleen kan worden volgehouden door zorgvuldig delen van de werkelijkheid te negeren. Daarbij heeft het ook gevolgen voor je Godsbeeld, maar daar schijnt ook niemand zich echt druk om te maken.
maar de atheist kan na miljoenen jaren nog steeds niet eens een vlo in elkaar flanzen, natuurlijk.
Ik zie dat een christen anders ook nog niet zo snel doen. Hoe zou dat werken? Hard bidden en hopen dat God een nieuwe vlo voor je in elkaar flanst?
En waarom zou de atheist of de christen dat willen? Er zijn toch al vlooien? Geef een vrouwtjesvlo een drupje bloed en binnen een paar dagen heb je er honderden, zo niet duizenden.
Daarbij zegt die stelling niets over het waarheidsgehalte van wat dan ook. In de tijd van Jezus kon men ook nog geen atoom splitsen, maar toch was toen ook al E=mC^2 waar.
Daarbij wil ik je waarschuwen voor het immer krimpende eilandje waarop je je blijkbaar hebt teruggetrokken. Wat zeg je als men straks wel 'spontaan' een cel kan laten ontstaan? (meercellig leven zal wel wat langer duren, maar nogmaals, dat zegt niets over de stelling.) Ik vermoed dat je dan zal moeten komen dat 'de atheist' niet uit het niets atomen kan laten ontstaan.