Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2011 21:05

Matteo :mrgreen:

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2011 21:09

ik wist niet eens dat wehkamp luiers verkocht!

hier eet Manoël tot nu toe nog eigenlijk alles! Milan en Matteo zijn veel kieskeuriger :( al begint het nu wat te komen en willen ze soms wel wat proberen

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 14 nov 2011 09:26

www.duggarfamily.com. Hebben twintigste kind gekregen.....!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 nov 2011 09:28

Geweldig, Manoel aan de wandel :D En Matteo ingepakt, leuk spul is dat he, helaas hebben we er hier maar een stuk of 6 van, krijg je die niet bij de Coop ofzo? Want daar komen we eigenlijk zelden, das wel jammer, want het lijkt me leuk speelgoed.

Liefie, ooh, nu al kieskeurig :) Jurian at hier alles, hij kreeg in eerste instantie nooit potjes, alleen toen we op vakantie in de tent zaten, en als we onderweg waren ofzo, maar verder altijd vers, en dat vond hij beiden prima. Hoop dat Frederiek ook zo makkelijk gaat zijn. Maar ach, tot ze 1 zijn is het maar bijvoeding he, dus dan maakt het niet zoveel uit.
Ik vind het eigenlijk vervelender dat Jurian nog steeds niks eet 's avonds. Even leek hij wel wat groenten te gaan proberen, maar dat is weer helemaal over. Zelfs vlees eet hij nu zo goed als niet meer. Dus gaat hij elke avond met een lege maag, met alleen een klein laagje vla, naar bed. Maargoed, de strijd niet aangaan schijnt het beste te zijn, dus we zien wel wanneer hij eindelijk een poging tot eten gaat doen :)

Frederiek is gister weer enorm gaan spugen, op de creche. Na haar laatste fles ging ze weer kokhalzen, maar toen bleef het er gelukkig in. En net belde mijn moeder dat mijn ouders en zusje buikgriep hebben, dus vermoedelijk heeft Frederiek er ook iets van meegekregen, denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 nov 2011 09:49

Buikgriep heerst volgens mij op dit moment, althans als ik zo hier bij ons thuis kijk. Zoonlief is er helemaal door en dochterlief begint momenteel weer met eten, al heeft ze nog wel diarree. Zelf voel ik mij ook niet helemaal fit, dus ga vanmidag lekker meeslapen.

En over het eten. Eigenlijk eten ze hier alles. Op sommige dagen hebben ze geen zin, maar daar maak ik niet zo'n punt van. Toch ga ik vanaf dat ze ongeveer 2 jaar zijn wel de strijd met ze aan met het eten, voor die tijd maak ik mij er minder druk om.Dochterlief had een tijdje terug besloten dat ze geen korstjes meer wilde eten, geen melk meer wilde drinken en de helft van de soorten groente geschrapt, riep bij alles 'vies'. Ze bleef gewoon aan tafel zitten totdat ze een paar happen genomen had. Het heeft flink wat tijd gekost, soms zelfs anderhalf tot 2 uur uur voordat ze een hap wilde proberen, maar tegenwoordig eet ze weer korstjes en ook weer meer warm. Ze hoeft geen borden vol te eten, maar wel een paar happen.
H. lust bv echt geen spruitjes. Nu hebben wij de afspraak gemaakt dat hij er 3 eet ( hij is nl 3 jaar), met appelmoes erbij en hij mag daarna stoofperen, die maak ik er altijd naast als extra lokkertje. C. moet nu ook 1 spruitje eten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 nov 2011 09:57

gelezen in de krant wat DS Vlietsta heeft gezegd?? ben perplex dat zulke uitspraken gedaan worden door notabene een Ds. Zal ff het artikel zoeken wat in de telegraaf staat, het stond ook in onze krant, plaatselijke en regionale. http://www.telegraaf.nl/binnenland/10917916/__Dominee__sla__zondig__kind__.html?p=13,1

het staat misschien niet goed, maar je gaat toch een kind niet slaan. Tik tot daar aan toe, maar hoe het daar beschreven staat.. mag hopen dat het allemaal uit het verband getrokken woorden zijn.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 nov 2011 10:34

paprikameisje2 schreef:gelezen in de krant wat DS Vlietsta heeft gezegd?? ben perplex dat zulke uitspraken gedaan worden door notabene een Ds. Zal ff het artikel zoeken wat in de telegraaf staat, het stond ook in onze krant, plaatselijke en regionale. http://www.telegraaf.nl/binnenland/10917916/__Dominee__sla__zondig__kind__.html?p=13,1

het staat misschien niet goed, maar je gaat toch een kind niet slaan. Tik tot daar aan toe, maar hoe het daar beschreven staat.. mag hopen dat het allemaal uit het verband getrokken woorden zijn.

:shock: mag idd hopen dat dit niet helemaal geschreven is zoals het bedoeld was !
Afbeelding

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 14 nov 2011 11:33

654321 schreef:http://www.duggarfamily.com. Hebben twintigste kind gekregen.....!!

Of verwachten ze het 20e kind :?:

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 14 nov 2011 12:00

Superleuke foto's allemaal! En welcome back LauraC!

Als ik ds Vlietstra een beetje ken, hij preekt hier wel eens, kan ik mij eerlijk gezegd niet indenken dat hij dit zo gezegd heeft. Zo wel, dan valt dat me erg van hem tegen... Shocking!

Hier ook een zieke: vanaf gisternacht hoge koorts en snipverkouden. Hopen dat alle kindjes snel weer opknappen!

Wat Sint betreft: hier ook een kindje wat Sint en Piet eng vindt. We doen er daarom maar zo normaal mogelijk over en hebben ook niet gekeken bij de intocht ofzo. We vertellen hem ook gewoon dat het verklede mensen zijn. Nu lijkt hij wel minder bang te zijn inmiddels, dus hoop dat het afzwakt want de komende tijd kom je ze in de stad overal tegen...

Eten laten we hier lekker z'n beloop, eet hij iets is dat mooi, eet hij niks heeft hij pech. Ga er ook geen strijd van maken of hem iets alternatiefs aanbieden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 14 nov 2011 12:23

Hier ook een jochie dat niet helemaal fit is. Gisteren twee keer overgegeven, geen koorts gelukkig.
Schrok me rot met 't overgeven. 't was net toen hij voor 't eerst op een broodkorstje aan't sabbelen was, dus dat durf ik nu eigenlijk niet meer... terwijl hij zich absoluut niet verslikte.

Vanmorgen even bij de huisarts geweest, want hij is al vanaf begin oktober verkouden en hoest enorm. Omdat hij soms ook piept hebben we een pufje gekregen. Ben erg benieuwd, zal wel drama worden...

Vandaag is de kleine man al weer een half jaar, wat vliegt de tijd! Binnenkort dus foto update ;-)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 14 nov 2011 12:58

654321 schreef:http://www.duggarfamily.com. Hebben twintigste kind gekregen.....!!

Ze verwachten het volgens mij.. April 2012

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 14 nov 2011 12:59

paprikameisje2 schreef:gelezen in de krant wat DS Vlietsta heeft gezegd?? ben perplex dat zulke uitspraken gedaan worden door notabene een Ds. Zal ff het artikel zoeken wat in de telegraaf staat, het stond ook in onze krant, plaatselijke en regionale. http://www.telegraaf.nl/binnenland/10917916/__Dominee__sla__zondig__kind__.html?p=13,1

Als hij het echt zó gezegd heeft, heeft hij wel een probleem denk ik...

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 14 nov 2011 13:41

Ds. Vlietstra reageert desgevraagd terughoudend op de ontstane commotie. In een schriftelijke verklaring aan deze krant laat de hersteld hervormde predikant weten dat „het Leidsch Dagblad een citaat uit het verband heeft gerukt van de wekelijkse berichtgeving in onze kerkbode waar al enkele jaren met de regelmaat van een geboorte geciteerd wordt uit een werkje van Jacobus Koelman ”De pligten der ouders”.”

Ds. Vlietstra benadrukt dat „slechts is geciteerd” uit het werk van Koelman. Er is volgens de predikant „helemaal geen” advies gegeven. „Aan de citaten heb ik geen enkele conclusie verbonden. Bovendien, wie de woorden van Koelman in het verband leest, ziet dat hij spreekt in liefde. Van enigerlei suggestie tot het aanzetten tot lijfstraffen of tot kindermishandeling in welke vorm ook distantieer ik mij ten enenmale.”

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 nov 2011 14:36

Hahaha, ja die Duggars...ik moet gaan opschieten, zo haal ik ze nooit in :mrgreen:
Michael mocht dit weekend ook zijn schoen zetten. Hij begreep het dit jaar al een stuk meer maar omdat we hier geen Sinterklaas hebben, gaat de hype hem een beetje voorbij. Wij hebben voor het eerst trouwens een echte schoorsteen en open haard dus het is voor mij ook helemaal leuk :mrgreen: Toch wel grappig zo een stukje NL meegeven :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 nov 2011 15:33

Lijkt me een erg gezellige familie, die Duggars.

Beetje jammer dat ik in de zwangerschappen zo kotsberoerd ben.... maar 20 kids.... ik zou gaan gillen denk. haha!

Terug naar “Archief”