Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 03 nov 2011 18:06

Sophie77 schreef:@juffiejuf: Misschien heb je wat aan deze link: http://www.borstvoeding.com/problemen/m ... 10-nl.html?

Super bedankt!! Wist niet dat zoiets bestond! Weet alleen niet waar ik nou goed aan toe want 1 van de werkzame stoffen zit in L3 en daarin staat dat het wetenschappelijk nog niet helemaal bekend is op langer termijn etc. (tijdelijk) stoppen mag ik zowiezo niet van de MDL-arts omdat het dan met mij lichamelijk heel snel achteruit gaat waardoor ik nog veel meer ontstekingen ga krijgen. We gaan er nog maar eens over nadenken!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 22:19

ik heb ook medicatie geslikt wat niet mag in combi met bv maar dat was meer omdat het gevaarlijk was dat het kindje te rustig ging worden. Daarom moest ik ter observatie in eht ziekenhuis langer blijven. Juul was helder en bleef helder en daarom mocht ik dit gewoon door blijven slikken. De kinderarts kwam s morgens en s middags haar checken en ook de zusters waren extra alert, het verschilt dus nog wel eens. En toen ik thuis kwam en de medicatie bij de apttheek moest halen, wilden ze het mij niet meegeven omdat ik bv gaf. Dus in overleg met het ziekenhuis toch gekregen, omdat alles in orde was. `

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 nov 2011 23:52

Super bedankt!! Wist niet dat zoiets bestond! Weet alleen niet waar ik nou goed aan toe want 1 van de werkzame stoffen zit in L3 en daarin staat dat het wetenschappelijk nog niet helemaal bekend is op langer termijn etc. (tijdelijk) stoppen mag ik zowiezo niet van de MDL-arts omdat het dan met mij lichamelijk heel snel achteruit gaat waardoor ik nog veel meer ontstekingen ga krijgen. We gaan er nog maar eens over nadenken!

Zou idd raar zijn als 1 arts zou beslissen over jou voedingskeuze. Lastige situatie! Als je er over nadenkt, kun je ook bedenken dat het negatieve effect van die medicijnen nog niet is bewezen en de negatieve effecten van flesvoeding (op lange termijn) wel zijn bewezen. Op eurolac.net staat volgens mij ook een artikel over bv icm medicijnen. Kan nu even niet kijken ik hoor wel als ik me vergis;-)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 07:12

moeilijke keus juffiejuf..zou me inderdaad goed laten informeren.

@ schipje: onder negatieve effecten van medicatie op bv zou ik denk ik wel iets anders verstaan dan de negatieve effecten van fv op lange termijn.. :wink:

@ evelien: hoe gaat het bij jou? geef je nog bv?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2011 09:37

Vpk, ik geef nog steeds bv. Al vind ik het best wel zwaar hoor. Vooral de nachten. Hij komt echt om de twee uur.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 12:47

oei, pittig..'s nachts om de 2 uur...wel dapper hoor, dat je nog doorzet. respect!
heb je nog geprobeerd of het helpt als je zelf bepaalde voedingsmiddelen, bijv zuivelproducten, laat staan?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2011 15:13

Nee, want hij is na het weekendje weg (waar hij het trouwens heel goed gedaan heeft) veel minder gaan huilen. En ik drink gewoon melk en eet gewoon zoals te voren. Dus ik heb het idee dat hij gewoon veel last heeft van z'n reflux. Dinsdag kan ik bij de HA terecht.
Het is per dag gewoon heel verschillend, qua tijd tussen de voedingen. Vandaag 3 uur (tot nu toe). 's Nachts is het gewoon lastig om te bepalen of hij honger heeft of dat hij in z'n slaap huilt. :oops: Dat vindt ik echt super moeilijk om te bepalen of hij honger heeft.

Hoe gaat het nu bij jou? Want volgens mij schelen jou jongste dochter en onze zoon niet veel met elkaar qua leeftijd.

Vanochtend nog even het CB gebeld om advies te vragen. Omdat ik dinsdag naar de HA moet ga ik het met hem overleggen en dan even aankijken wat hij zegt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 16:09

fijn dat het beter gaat! ben benieuwd wat de HA er dinsdag van zegt..
ik geloof dat ze 4 dagen schelen :wink: . S. is toch 20 sept. geboren? R. de 16e.

hier gaat het ook wisselend. heb het idee wat veel melk te hebben want het spuit er soms uit en dan kan ze het haast niet wegslikken. dan drinkt ze heel onrustig, veel loslaten en verslikken. en ze heeft soms ook wel last van de voeding, dat het weer omhoog komt zeg maar. dan wil ze niet plat liggen..
vind het soms ook lastig te zien of ze honger heeft of bijv. zuigbehoefte. of soms sabbelt ze ook wel op haar handjes als er nog een boertje moet komen..
en er zit ook nog niet echt regelmaat in. vanmorgen wilde ze om de 2 uur. en nu slaapt ze nog steeds terwijl ze 3 uur geleden voor het laatst gedronken heeft, en volgens mij helemaal niet veel want heel kort en maar aan één kant. nou ja, ik probeer zoveel mogelijk de klok los te laten en zie wel wanneer ze komt.
gelukkig gaat het 's nachts wel goed. meestal van 11 of 12 uur tot half 8. ben ik erg blij om want heb m'n slaap wel nodig en Em. slaapt 's middags ook bijna niet meer..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 04 nov 2011 18:32

Evelien schreef:Vpk, ik geef nog steeds bv. Al vind ik het best wel zwaar hoor. Vooral de nachten. Hij komt echt om de twee uur.

Die van mij ging vorige week naar de 4/5 uur maar nu weer om de 3 uur. Is inderdaad erg pittig, maar ik kreeg het advies van het bureau om proberen te rekken 's nachts zodat hij toch duidelijker een dag- nachtritme krijgt. Overdag niet langer dan 4 uur laten slapen en dan voeden. Je mag hem dan 's nachts een half uur laten huilen, zodat je zeker weet dat hij echt om honger huilt. Of even kijken of het een boertje of vieze broek o.i.d. is en dan weer terugleggen en dan afwachten wanneer hij weer komt. Niet direct na elk kikje laten drinken en op die manier steeds wat langer laten rekken (als hij meewerkt natuurlijk). Wij gaan dat nu ook proberen, vind het heel spannend en hoop dat het gaat werken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2011 20:01

half uur :shock: dat zou ik echt nooooit doen, zeker niet bij zo'n kleintje!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 nov 2011 20:39

trijntjejohanna schreef:half uur :shock: dat zou ik echt nooooit doen, zeker niet bij zo'n kleintje!

nou idd, dat is echt niet de bedoeling, als je wat wil rekken tussen voedingen, doe het dan met de pink ofzo, arm kleintje, een kindje zo klein heeft als enige uiting huilen en daar luister je dan niet na

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 nov 2011 21:35

Wat een advies van het CB zeg... :redface:
Ik zou dat echt niet gaan opvolgen, koeitje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2011 22:49

Half uur??? uhm ik vindt 5 sec. al erg lang. :oops: Maar ik vindt het vreselijk als mijn mannetje huilt (nou ja huilen hij krijst, want dan is er echt wat aan de hand). Hij jammert wel maar ach dat moet gewoon kunnen (mopperkont dattie kan zijn soms).

Soms baal ik weleens n beetje, maar we genieten zo enorm.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 23:00

:shock: wat een advies zeg..
en dan heb je wat...kind haske overstuur, jij ook want jij slaapt daar waarschijnlijk ook nie doorheen.. terwijl als je hem gewoon voedt je misschien er ook weer met een half uur/uur inligt? maar een half uur huilen zou ik echt niet aan kunnen horen..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 nov 2011 10:14

precies, je bent sneller klaar met voeden! het ritme en doorslapen komt echt wel!

Terug naar “Archief”