Heb nu wel de reacties gelezen. Met 4 of6 mnd bijvoeden... Allergie of niet. Ik ben van mening dat als een kind motorisch rijp is om bijgevoed te worden dat dat aangeeft dat hun organen er ook rijp voor zijn. Wat hechten wij westersen toch veel waarde aan -wetenschappelijk onderbouwde-leeftijdsadviezen. Volgens mij moeten juist wij westerse mensen beter naar onze kinderen leren kijken èn naar de natuur. Vroeger hadden ze geen staafmixer hoor dan moesten de mensen veel beter luisteren naar de 'taal' van de kinderen hoe zij aangaven toe te zijn aan bijvoeding. En dat is zelfstandig kunnen zitten -ondersteund- wat ongeveer samen gaat met de motorische vaardigheid dat ze hun hand naar de mond kunnen brengen.
Maar goed, ieder doet het zoals hij of zij het goed vind. Dit is mijn visie erop.

.
. 
 ) maar ik denk dat we dat niet gaan redden. Ze kreeg namelijk 4 flessen van 240 cc, maar daar heeft ze niet meer genoeg aan. Nu krijgt ze er dus 3 van 260 cc en 1 van 240 cc, maar eigenlijk mag dat niet, want dan krijgt ze meer dan 1 liter binnen per dag. EN daarnaast is die 260 teveel, omdat ze af en toe een beetje spuugt. Het is gewoon te veel voor haar. Dus ik vermoed dat het CB dinsdag adviseert om met fruit en groenten te starten, en eigenlijk zou ik ook niet zo goed weten wat ik anders moet, omdat ze aan die 4 flessen gewoon niet meer genoeg heeft. En een extra fles is ook geen optie, omdat ze van 19.00 tot 08.30 ofzo slaapt. Ik ga haar er niet voor wakker maken, dat vind ik zo zonde van haar rust.
 ) maar ik denk dat we dat niet gaan redden. Ze kreeg namelijk 4 flessen van 240 cc, maar daar heeft ze niet meer genoeg aan. Nu krijgt ze er dus 3 van 260 cc en 1 van 240 cc, maar eigenlijk mag dat niet, want dan krijgt ze meer dan 1 liter binnen per dag. EN daarnaast is die 260 teveel, omdat ze af en toe een beetje spuugt. Het is gewoon te veel voor haar. Dus ik vermoed dat het CB dinsdag adviseert om met fruit en groenten te starten, en eigenlijk zou ik ook niet zo goed weten wat ik anders moet, omdat ze aan die 4 flessen gewoon niet meer genoeg heeft. En een extra fles is ook geen optie, omdat ze van 19.00 tot 08.30 ofzo slaapt. Ik ga haar er niet voor wakker maken, dat vind ik zo zonde van haar rust.