Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 26 okt 2011 20:34

Vervelend TJ! Ik heb eigenlijk alleen tijdens mijn zwangerschap een beetje bekkenpijn, maar dat is over als ik bevallen ben.

Schipje schreef:Heel herkenbaar van toen! Kan je man niet uit bed voor kids? Maar hij had toch ook al slaapproblemen? Sterkte met die laatste loodjes!

Ik word er altijd wakker van en hij eigenlijk nooit of hij is beneden :mrgreen: . En als zoonlief al naast het bed staat en het verhaal heeft gedaan, ga ik hem niet meer wakker maken om het verhaal te herhalen. Dan kan ik net zo goed zelf even helpen met plassen of een knuffel zoeken.

Vanavond de echo gehad, altijd leuk. Alles goed en het is overduidelijk een jongen, dus wij hoeven niet meer op zoek naar een meisjesnaam, die hebben wij nl nog steeds niet. De jongensnaam begin ik nu ook aan te wennen en ik begin het nog leuk te vinden ook. Kindje lijkt door de oefeningen van afgelopen week wat gedraaid te zijn, hopelijk zet het door. Wel grappig om het gezichtje te zien, een totaal ander koppie dan de andere twee. Ben erg benieuwd om het in het echt te zien.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 okt 2011 21:56

Leuk ajl dat je je kindje al zo goed hebt kunnen zien!
Lijkt me heel apart als je nog zwanger bent...

Tj, klinkt wel heftig zeg. Sterkte bij de gyn en met de pijn. Ik heb ook wel rond m'n menstruatie last van m'n bekken. Tijdens zwangerschap heel erg tot zo'n 4 weken erna, dan kan ik opbouwen om weer hoge hakken te dragen ;)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 27 okt 2011 19:34

@ ajl; was het zo'n 3d echo? Gaaf hoor!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 okt 2011 21:07

Leuk ajl!

Hier na de zwangerschap nog steeds vaak last van lage rugpijn :( 't schiet er heel vaak in. Heel vervelend.
Maar 'k kom er niet aan toe om naar de huisarts/fysio te gaan, maar eigenlijk moet dat wel ;-)

Wat ongesteldheid betreft, dat ben ik nog niet weer geweest na de bevalling (1 voordeeltje :mrgreen: ) dus of het dan erger wordt of niet heb ik nog geen ervaring mee ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2011 21:56

juffiejuf schreef:@ ajl; was het zo'n 3d echo? Gaaf hoor!

Nee hoor, een 'gewone' liggingsecho. Het leek gisteravond goed te liggen, maar vandaag bij controle weer niet :? Dus afwachten maar, hopen dat het snel indaalt ( op de juiste wijze dan) dan kan het ook niet meer draaien.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 28 okt 2011 13:42

nou, hier is de kogel door de kerk: ik ga voor 50% werken. na maandag ochtend te hebben gewerkt heb ik me ziek gemeld omdat ik dubbel lag van buikpijn en harde buik. Toen was het voor mij klaar en na een gesprek vanmorgen hebben we besloten dat ik voor de helft ga werken. Ik zag er erg tegen op, maar nu voel ik me wel opgelucht.
Afbeelding

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 31 okt 2011 11:03

@JPC: goede beslissing =D> ! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Hoeveel dagen werkte je nog tot nu toe?

Van mijn bekken heb ik gelukkig nooit erg veel last gehad, alleen de laatste weken van de zwangerschap, daarna niet meer. Wat ik wel merk is, dat als ik ongesteld wordt/ben de plekken waar ik gehecht ben na de bevalling echt zwak/pijnlijk aanvoelen. Dat is nu, na ruim 2,5 jaar nog steeds zo, dus zal wel blijvend zijn vrees ik :? . Maar zoals jij het beschrijft TJ, dat klinkt niet echt goed, daar zou ik geloof ik wel even mee naar de huisarts of fysio gaan.

Verder nog geen nieuws hier? Sterkte met de laatste loodjes dames!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 okt 2011 13:02

Heb tot nu toe gelukkig nog helemaal geen last van mijn bekken. Hoop dat dat ook zo blijft! Verder gaat alles nog prima hier! Ik kon niet meer wachten met de box, dus die staat vanaf zaterdag eindelijk te pronken in de kamer :wink:
Ik ga zo de zolder even onder handen nemen! Morgen even langs op mn werk en donderdag worden de rolluiken geplaatst!! Heerlijk!!

Jeepeecee, lekker dat je nu minder gaat werken! Hopen dat het ook helpt!!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 okt 2011 14:45

Het gaat hier ook nog prima, al merk ik wel dat het de laatste loodjes zijn. Qua dingen kunnen ben ik de afgelopen week wel achteruit gegaan, het kost mij allemaal iets meer moeite. Ik ga zo de zolder maar eens onder handen nemen en manlief en ik kwamen er achter dat wij nog geen geboortekaartje hebben, dus dat vanavond maar. Ik verwacht eind deze week klaar te zijn met mn nesteldrang :mrgreen:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 31 okt 2011 16:18

die nesteldrang he ;) Ik raak al helemaal in paniek als ik denk aan alles wat nog moet gebeuren. Maar, vandaag is bijna onze kledingkast helemaal winterklaar, spullen die we niet meer dragen weg, alles weer op nette stapels, en op kleur. Het babykamertje begint ook al aardig leeg te raken, daarna kan het klussen beginnen.

En ja, we zijn uit de naam, weer een zorg minder :D
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 31 okt 2011 21:09

Zo we zijn net weer terug uit het ziekenhuis. 3 uur bij de SEH gezeten. Ik heb weer een insult gehad helaas. Dat was weer schrikken! Gelukkig maakt de baby het goed, ik heb een tijd aan de monitor gelegen en ze hebben een echo gemaakt. En dat zag er allemaal goed uit. Hopelijk blijft het nu wat langer weg!!!

Zo nu snel naar bed, ben er gaar van :cry:
Afbeelding

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 31 okt 2011 21:16

Wat vervelend voor jullie, sterkte meid!
Ik hoop met je mee..!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 okt 2011 21:34

Vervelend jpc! Wat een spanning steeds. Sterkte en rust lekker uit!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 okt 2011 21:37

He wat balen JPC. Ik hoop dat je vannacht goed heb kunnen slapen. Veel sterkte meid.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 okt 2011 23:08

Wat vervelend JPC, hopelijk blijven ze de rest van de zwangerschap (en daarna) weg.

Terug naar “Archief”