Moderator: Moderafo's
meribel schreef:@bertiel, ik heb de meeste columns idd gelezen, kan jij anders misschien een voorbeeld geven van één of een paar collumns die je te ver vind gaan?
Wat is hier verkeerd aan? Een paar andere 'kenmerken' en je kunt hem toepassen op andere kerkgenootschappen. Ik snap niet wat hier fout aan is?Bertiel schreef:en voor deze column ben zou ik geen verantwoording durven af te leggen
http://refoweb.nl/dwars/849/gebed-van-e ... vaardige-/
Riska schreef: Wat is hier verkeerd aan? Een paar andere 'kenmerken' en je kunt hem toepassen op andere erkgenootschappen. Ik snap niet wat hier fout aan is?
Bertiel schreef:En de vrucht van de geest is haat, boosheid, ongeloof, ongeduld, traditie, hardvochtigheid, kilheid; doodsheid en vijandigheid.
ik vind dit nog niet echt volgens psalm 133 : 3 (1773)... Verder, hoe kunnen we het bewijzen, wordt niet een gedeelte van de rechtervleugel ten tentoongespreid om als beeld van heel de rechtervleugel te dienen?
en voor deze column ben zou ik geen verantwoording durven af te leggen
Zo zie ik het ook.Meribel schreef:ik zie het niet als het misbruiken van een echt gebed, zo komt dat totaal niet op mij over. Maar goed, meningen verschillen daarin.
TheKeimpe schreef:Volgens mij spreek je jezelf nogal tegen Henkie. De ene keer moeten column geinig en prikkelend zijn, de andere keer gaat het over het uiten van verontwaardiging. Wat wil je nu met je columns?
1a2b3c schreef:Ik zou niet weten waarom je liefdevol met een dwaalleer zou moeten omgaan. Een leer is geen mens!
Een dwaalleer die mensen op zijn minst van de zekerheid van het geloof afhoud, maar veel erger, die hen in dodelijke lijdelijkheid houdt tot het te laat is.
Ik vind het van meer liefde getuigen dat je alles doet wat in je vermogen is om ze wakker te krijgen.
Jezus ging ook niet zachtzinnig met de schijnheiligheid van de farizeeërs om: witgepleisterde graven, adderengebroed, gij geveinsden e.d.
Aangezien Hij ons voorbeeld is geloof ik absoluut niet dat het verkeerd is om scherp te zijn ten aanzien van dwaalleren.
Luk.17: 2 Het zou voor hem nuttiger zijn als hem een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen dan dat hij één van deze kleinen zou doen struikelen.
Mat.23:13 Maar wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u sluit het Koninkrijk der hemelen voor de mensen; u gaat er immers zelf niet binnen, en hen die er binnen willen gaan, laat u er niet binnengaan.
Paulus had het over uitzinnige Galaten en Gal.5:12 Lieten zij die u opruien, zich maar afsnijden!
Van Spurgeon heb ik wel eens gelezen dat hij zoiets zei als: als je in een brandend huis ligt te slapen en je wordt niet wakker van het gewone geroep dan zetten we de sirene aan. Niet zo'n leuk geluid maar het gaat erom dat je op tijd ontwaakt.
quote="Bertiel"
ik vind dit nog niet echt volgens psalm 133 : 3 (1773)... Verder, hoe kunnen we het bewijzen, wordt niet een gedeelte van de rechtervleugel ten tentoongespreid om als beeld van heel de rechtervleugel te dienen?
en voor deze column ben zou ik geen verantwoording durven af te leggen
quote="Bertiel"
@ schaapje: mee eens, maar ik denk niet dat met dit soort columns deze mensen anders gaan denken. Het merendeel van deze columns zijn een hooghartig en hoogmoedig schoppen, van kijk eens wie wij zijn...
Een nadenker voor links en voor rechts van het midden:
we moeten elkaar meer de voeten wassen in plaats van de oren!!!
schaapje schreef:
Nu doe jij een oordeel geven door het hooghartig en hoogmoedig te noemen, dat kan je niet weten,
misschien zit er een wereld van pijn achter er zijn zovelen die veroordeeld worden binnen hun eigen kerk en zelf verstoten worden.
Moeilijk hoor, hoe zou jij er mee omgaan? ik zit zelf niet in z'n soort kerk dus ik heb daar geen
ervaring mee, wel lees ik in de vragenrubriek de meest trieste verhalen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten