1a2b3c schreef:
Petra777 schreef:
Verder was er op een dag ook iemand die in tongen sprak, maar tot afschuw van aanwezige gasten in hun taal God vervloekte in plaats van aanbad...Hier is uiteraard bevrijding nodig geweest. Hoe weet je nu of de 'tong' die jij ontvangen hebt van God is?/Petra
Zoiets had ik ook wel eens gehoord en daarom dacht ik altijd: daar blijf ik een eind van uit de buurt omdat het voor mij niet te controleren is wanneer iets van de duivel is of van de Geest, want ik ken die taal niet.
Maar nu ik over deze dingen een tijdje door zit te denken lijkt me dit toch geen goed standpunt omdat je dan het kind met het badwater weggooit.
Verder is het ook zo dat er een verkeerde geest achter goede woorden kan zitten, en dan hebben we lang zo'n last niet van onderbuik gevoelens omdat we gewend zijn aan verstaanbare taal.
De Farizeërs baden om van de mensen gezien te worden en ze zullen best mooie woorden gebruikt hebben maar daar zat de Heilige Geest niet achter.
En dan zeggen we ook niet: ik bid maar niet meer of ik luister niet naar gebeden van anderen, want ik ben er niet zeker van of de duivel niet ook een woordje meespreekt.
Dat ben ik met je eens, maar ik denk dus wel dat je er erg voorzichtig mee moet zijn. En je dus niet door iedereen de handen op moet laten leggen. Niemand in die gemeente had door dat zij in werkelijkheid bezeten waren. Zij zelf wisten zeker dat ze vervuld waren van de Heilige Geest en het tegendeel was waar. Onderscheid van geesten is hier heel belangrijk, of dus een goede tolk