Laten we de keuze over het wel of niet stoppen van de borstvoeding aan Evelien zelf overlaten.
Oeeh, als de borstvoeding goeroe's van hier dit lezen.....
En dan? Moet je dan opeens een keuze voor anderen (in dit geval 'de borstvoedings goeroe's) gaan maken? Keuzes maken volgens anderen doe je toch nooit goed, zo ook met de keuze om (lang) borstvoeding te geven terwijl je ervoor op een dieet moet. Hoe vaak ik al niet heb gehoord dat ik ronduit gek ben dat ik nog bv geef terwijl ik er zoveel voor moet laten... aldus 'de flesvoedings goeroe's?'
Goed zo, Evelien! Hop, S. in de kinderwagen, naar de drogist, koop een pak poeder en een fles en ga dan lekker slapen.
En dan? Daar gaat de verborgen reflux echt niet van over. En eventuele andere aandoeningen ook niet. Integendeel, het zou zelfs erger kunnen worden. Ligt eraan wat er aan de hand is. Het lijkt of hier gesuggereerd word dat moeders die de fles geven beter en meer slapen als moeders die de borst geven.... wel, het tegendeel -over het algemeen- is bewezen:
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/geestelijke-gezondheid.htmlEvelien... maak een keuze waar je ZELF 100% achter staat. Dan is het goed en alleen dan kun je er rust van hebben.
Als ik je verhalen over S. zo lees dan is er volgens mij meer aan de hand. Maar ik ben geen arts. Zo'n jong kind als dat S. nog is, krijsen ze echt nog niet zo hard omdat ze geen ritme zouden hebben! Je bent er altijd voor hem! Waarom zou hij dan krijsen? Er is dan toch iets niet pluis? Als ik al zo vrij mag zijn om je een advies te geven dan zou ik je dringend adviseren NU aan de bel te trekken. Mij part spoedeisende hulp. Ons kleintje heeft ook verborgen reflux (icm koemelkallergie). Ik herken heel veel uit jou verhalen (heb het over verb reflux). Dan denk je: nu ga ik bellen en dan juist ging ze lief slapen en dan dacht ik: ik bel morgen wel en dan juist de volgende dag ging het beter... Het is heel onzeker. Helpen de medicijnen die je van de huisarts had gekregen niet? Vraag om nexium.... hier werd het er een ander kind van! Zo lief! Pas een paar weken later bleek ze ook koemelkallergie te hebben, ze bouwen dat op dus het word dan alleen maar erger, maar bij haar was ik er vroeg bij omdat ik het gedrag herkende van de oudste.
Heel veel sterkte! En laat je vooral éérlijk informeren!