Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Miskraam...

Berichtdoor Schipje » 07 apr 2011 21:01

Louisa,
ik vind je verhaal erg verdrietig klinken. Het komt bij mij wel logisch over dat het nu allemaal terugkomt want het lijkt erop dat je het allemaal toendertijd niet echt verwerkt hebt maar 'gewoon' doorgeleefd hebt en er ook weinig over gepraat hebt. Ik denk dat het toch een wond is die moet helen, en als dat op het moment zelf niet gebeurt dan moet dat toch vroeg of laat. Geef eraan toe, kun je erover praten met anderen? Je zus bijvoorbeeld? Met een vrouw praatten is denk ik toch anders dan met een/je man. Die zitten toch anders in elkaar waardoor je het allebei ook heel anders verwerkt. Misschien bestaat er een boek over miskramen of omgaan met een miskraam bijvoorbeeld?
Heel veel sterkte!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 apr 2011 20:48

liedjepiedje schreef:Wat een heftige verhalen inderdaad! En wat ontzettend naar dat er weer vrouwen zijn bijgekomen die dit mee moeten maken! Ik weet helaas dat het zo'n impact heeft op je leven en op je volgende zwangerschappen.
Zelf ben ik nu voor de derde keer zwanger. Nu 11 weken en lijkt het dit keer goed te gaan. De eerste twee zwangerschappen zijn met 6 weken al gestopt. Nu gelukkig al meerdere goede echo's gehad. En heb ik er vanaf het begin een goed gevoel over. Maar de onzekerheid blijft bestaan!
Ik wens iedereen hierin heel veel sterkte!

Hoe zou het zijn gegaan?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 okt 2011 15:33

Wat voelt dat onwerkelijk dat ook ik nu hier ga vertellen dat wij een miskraam hebben gekregen.

Groot was onze verwondering toen ik vorige week zondag ontdekte zwanger te zijn.
Geheel onverwacht, we waren er helemaal niet meer mee bezig.
Het was gewoon wennen, het idee dat wij nu ook een kindje zouden krijgen, een kind op zouden mogen gaan voeden etc.

Maandagavond begon ik wat bloed te verliezen, dinsdag werd het erger en kreeg ik ook erge buikpijn.
Woensdagochtend naar de vk gebeld en we mochten voor een echo komen.
Daar zagen we een kloppend hartje.
Manlief was helemaal blij maar ik kon niet blij zijn, mijn gevoel zei dat het toch niet goed ging.
De verdere dag gisteren heel veel pijn gehad en gisteravond toen het niet meer uit te houden was verloor ik ons kindje.
Het was nog maar 7 weken maar al zo ons kindje, we voelde ons al papa en mama.
Toch was ik ook opgelucht, want de pijn zakte al snel af en ik wist nu zeker dat mijn gevoel gelijk had.

We hebben het best moeilijk nu want we waren toch al ruim 5 jaar bezig met zwanger worden en nadat we alles van ons af hadden gezet gebeurde het grote wonder van een spontane zwangerschap.

Maar we zijn ook heel dankbaar dat ook wij nu hebben mogen ervaren om zwanger te zijn en papa en mama te zijn.
Ook al was het kindje nog zo klein, het was ons kindje, ons groot wondertje.

Nu kan ik ook zo goed begrijpen wat alle andere hier voor ons mee hebben moeten maken....

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 27 okt 2011 15:38

Tuinfluiter,
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen... Wat ontzettend dubbel en moeilijk! Wél zwanger kunnen worden en toch een miskraam. Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegewenst om dit te verwerken!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 okt 2011 15:42

Lieve Tuinfluiter,
Ik heb hier ook even geen woorden voor eigenlijk... Wat is dit vreselijk!
Maar ook wat een wonder dat jullie spontaan zwanger mochten worden... Ik hoop en bid dat je snel opnieuw zwanger mag worden...
Heel veel sterkte.....
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 okt 2011 15:43

Tuinfluiter schreef:Wat voelt dat onwerkelijk dat ook ik nu hier ga vertellen dat wij een miskraam hebben gekregen.

Groot was onze verwondering toen ik vorige week zondag ontdekte zwanger te zijn.
Geheel onverwacht, we waren er helemaal niet meer mee bezig.
Het was gewoon wennen, het idee dat wij nu ook een kindje zouden krijgen, een kind op zouden mogen gaan voeden etc.

Maandagavond begon ik wat bloed te verliezen, dinsdag werd het erger en kreeg ik ook erge buikpijn.
Woensdagochtend naar de vk gebeld en we mochten voor een echo komen.
Daar zagen we een kloppend hartje.
Manlief was helemaal blij maar ik kon niet blij zijn, mijn gevoel zei dat het toch niet goed ging.
De verdere dag gisteren heel veel pijn gehad en gisteravond toen het niet meer uit te houden was verloor ik ons kindje.
Het was nog maar 7 weken maar al zo ons kindje, we voelde ons al papa en mama.
Toch was ik ook opgelucht, want de pijn zakte al snel af en ik wist nu zeker dat mijn gevoel gelijk had.

We hebben het best moeilijk nu want we waren toch al ruim 5 jaar bezig met zwanger worden en nadat we alles van ons af hadden gezet gebeurde het grote wonder van een spontane zwangerschap.

Maar we zijn ook heel dankbaar dat ook wij nu hebben mogen ervaren om zwanger te zijn en papa en mama te zijn.
Ook al was het kindje nog zo klein, het was ons kindje, ons groot wondertje.

Nu kan ik ook zo goed begrijpen wat alle andere hier voor ons mee hebben moeten maken....

Tuinfluiter, Allereerst veel sterkte !
Opmerkelijk dat je gevoel al aangeeft dat het niet goed gaat he ? Ik ben een keer tot 12 weken gekomen, maar kon ook niet blij worden. Heel vreemd. Toen ik begon te vloeien, was het ook meteen: zie je wel, ik wist het. Het bleek trouwens een tweeling te zijn. Ik heb heel lang een rouwgevoel gehad, toch wel.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 okt 2011 15:47

Lieve tuinfluiter & man, woorden schieten te kort als ik dit verdriet lees.
Ik bid of dat God jullie wil troosten, heel veel sterkte toegewenst.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 okt 2011 15:51

schelpje3 schreef:Tuinfluiter, Allereerst veel sterkte !
Opmerkelijk dat je gevoel al aangeeft dat het niet goed gaat he ? Ik ben een keer tot 12 weken gekomen, maar kon ook niet blij worden. Heel vreemd. Toen ik begon te vloeien, was het ook meteen: zie je wel, ik wist het. Het bleek trouwens een tweeling te zijn. Ik heb heel lang een rouwgevoel gehad, toch wel.

Eigenlijk vind ik het niet netjes van me dat ik ertussen kom in dit topic, zeker niet na de post van Tuinfluiter, maar ik wil toch heel even op je reageren...
Het is idd opmerkelijk dat je gevoel al aangeeft dat het niet goed gaat, maar gelukkig blijkt dat toch niet altijd waar. Vanaf het begin heb ik ook steeds het gevoel gehad dat het fout zou gaan, had ook veel buikpijn enzo en kon gewoon niet begrijpen dat we echt een kindje zouden krijgen... Dat gevoel heb ik erg lang gehad, ook nog na de 20weken echo, zelfs toen een keer nog heel erg zodat ik echt dacht; zie je nou wel? Het gaat nu toch nog fout...
Gelukkig is dat gevoel nu wel helemaal weg en mag het tot nu toe nog steeds goed gaan, maar ik bedoel er mee te zeggen dat je op dat moment je niet bij je gevoel moet neerleggen, het gaat gelukkig ook anders!
Tuinfluiter, nogmaals heel veel sterkte....
Afbeelding

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 27 okt 2011 15:52

christien schreef:Lieve tuinfluiter & man, woorden schieten te kort als ik dit verdriet lees.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 okt 2011 15:53

Wat ontzettend dubbel en heel verdrietig, Tuinfluiter en man! Ook vanaf hier heel veel sterkte toegewenst om dit te kunnen verwerken.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 okt 2011 15:53

Schelpje, jij ook veel sterkte... Een tweeling verliezen is ook heftig lijkt me, zeker om en nabij de 12 weken nog!
Afbeelding

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 okt 2011 15:53

christien schreef:Lieve tuinfluiter & man, woorden schieten te kort als ik dit verdriet lees.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2011 15:58

Tuinfluiter en man Wat een verdriet! Ik herken je verhaal heel erg verschrikkelijk om te moeten meemaken... Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2011 16:21

Och Tuinfluiter, ik krijg het er koud van. Wat erg voor jullie! Heel veel sterkte!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 27 okt 2011 16:40

Ontzettend veel sterkte en meeleven voor jullie Tuinfluiter... wat erg voor jullie.
Onthoud inderdaad dat jullie wel papa en mama zijn en laat dat besef nooit wegnemen, wat mensen ook zeggen. Het was (het is!) een kindje, jullie kindje en Zijn kind.

Terug naar “Archief”