Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 27 okt 2011 13:01

Evelien, hoe oud is S. nu? Mijn ervaring is dat kinderen ook moeten leren slapen en dat daar best wel een paar maanden overheen kan gaan. Bij C heeft het eigenlijk mijn hele verlof + 6 weken vakantie geduurd voordat ze een ritme kreeg ( was ze bijna 5 mnd). Ik kan mij voorstellen dat je daar heel onzeker van wordt, maar probeer gewoon rust en regelmaat in te bouwen en goed te kijken naar S, dan komt het vanzelf.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2011 13:05

S. is nu 1 maand en 6 dagen oud. Hij slaapt onrustig en krijst van de pijn. Wordt bij ieder geluidje wakker. k Heb de bel uitgezet.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2011 13:08

@Evelien ik zou echt aan de bel trekken! Zo ga je er zelf ook aan onderdoor echt heel veel sterkte! En op zijn buik laten slapen heb je dat al geprobeerd?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 27 okt 2011 13:09

Evelien, heb je al gekeken of het allergie kan zijn?

laat eens een week alles weg uit jouw eten van (koe/soja)melk, ei, noten, kruiden, kool, citrusfruit e.d.
misschien helpt het wel!

sterkte hoor!!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 okt 2011 13:22

heb je een draagdoek? a hoeft de doek maar te zien en hij slaapt. anders heb ik er wel een te leen voor je .
bed hoofdeinde flink omhoog?
en ik wikkel a vast in een dekentje dan ligt hij niet gelijk in zn koude bed, of evt een kruik in bed als s er niet inligt?
ik ben hier ook zwaar geminnderd met melk, a is nu rustiger en zn rode plekken trekken weg.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2011 13:26

Het is misschien slap van me, maar mijn besluit staat echt vast, stoppen met bv en over op de fles. k Heb kolven geprobeerd maar dat vindt ik echt vreselijk. Kan amper op m'n benen staan, heb last van m'n rug, schouders en armen en heb continu hoofdpijn en oorsuizen. Echt er komt elke dag wel wat bij. M'n energie is gewoon op.

En waar ik al helemaal niet tegen kan zijn van deze adviezen: "Laat hem maar huilen is goed voor z'n longetjes" of "Je verwend hem te veel daarom wil hij niet slapen". ](*,) ](*,) Ik had bijna de neiging om te zeggen: "Hier dan heb je S. een weekje te logeren".

@ Liefie, ja op de buik slapen doe ik ook. Maar dan ook onrustig.

Vanochtend had ik bezoek van iemand en haar zoontje had ook verborgen reflux en ze herkende het helemaal. Haar zoontje had daarbij ook nog koemelkallergie. Dus misschien heeft hij dat ook wel!? Ze gaf me wat tips.

@Gempa, ja we hebben een draagdoek en daar zit hij de grootste deel van de dag in. Maar omdat ik gewoon zo weinig energie heb durf ik het niet aan om het de hele dag te doen. Als manlief thuis werkt dan gaat de doek bij hem om en ligt hij bij manlief. Maar slapen doet hij niet, hij is wel rustig. Hoofdeinden van de wieg en de wagenbak zijn omhoog. Er ligt altijd een kruik in z'n bedje.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 okt 2011 13:40

Goed zo, Evelien! Hop, S. in de kinderwagen, naar de drogist, koop een pak poeder en een fles en ga dan lekker slapen. Dit houd je niet vol, zo kun je niet eens van je kindje genieten.

Het lukt of het lukt niet. Nu allebei beter worden. Jij weer een beetje blijer en energieker en S. moet ook geholpen worden aan zijn pijn/wat dan ook.

Sterkte ermee, hoor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 okt 2011 13:45

@Evelien gewoon stoppen als het teveel wordt BV is leuk mits het allemaal goed gaat... Hopelijk krijgen jullie alletwee snel rust. En wij hebbn Nina ook nooit laten huilen dan ging ze helemaal over de zeik (jengelen is een heel ander verhaal) maar dat deed ze op die leeftijd nog niet.
En morgen zou ik echt de HA bellen hoor. Sterkte er mee...

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 27 okt 2011 14:41

Goed zo Evelien, borstvoeding is leuk, zolang je het allebei leuk vindt.
Als je het niet meer trekt, dan is de fles ook prima, hoor.
En sterkte, hoor, ik weet uit ervaring hoe vermoeiend een huilend, onrustig en ontevreden kind is.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 okt 2011 14:46

Oeeh, als de borstvoeding goeroe's van hier dit lezen.....;) Maar ook mijn advies is: lekker stoppen en over op de fles! Hier heeft het zo enorm veel rust gegeven voor ons allemaal. En gewoon een ritme, wat voor mezelf ook wel veel prettiger was. En ze groeit zo gruwelijk goed op die flesvoeding, een stuk beter dan op borstvoeding :oops:
Het is idd heel mooi en fijn als het goed loopt, maar als het niet werkt, dan is flesvoeding een prima alternatief vind ik.
Wat ajl ook zegt, slapen moeten ze idd ook leren. Hier dus gewoon een keer begonnen, met steeds in bedje leggen als ze gaapte of in haar oogjes wreef. De eerste dagen bij haar gebleven, steeds tussen haar oogjes over haar neus wrijven tot ze sliep. En steeds verder uitbouwen, door 5 minuten te laten huilen, dan speentje er weer in, en weer 5 minuten wachten. Als ze dan nog huilde, dan er weer uit voor een half uurtje ofzo. Maar dat is amper meer nodig. Nu slaapt ze opeens wel 3 uur soms. Terwijl het eerder max drie kwartier was. Jurian sliep uit zichzelf al prima, Frederiek moest het gewoon ook leren. Maar dan moet je wel je kindje willen laten huilen, want dat deed ik dus wel, 5 minuten maximaal achter elkaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 27 okt 2011 14:50

Als je nu over gaat op flesvoeding, en het huilen gaat niet over,
kan je niet makkelijk meer uitproberen of het koemelkallergie is...

misschien kan je nog 1 dag proberen alle melk weg te laten en kijken of het resultaat heeft?
dan kan je ook makkelijker speciale koemelkvrije melk aanvragen...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 okt 2011 15:06

Evelien, als ik het zo lees is het voor jou beter dat je stopt met de bv. Je had voor je zwangerschap toch ook al dat je snel moe was? Gewoon lekker aan de fles met S en hopelijk begint dan het genieten.
(en dat zegt iemand die heel erg probv is)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 okt 2011 15:15

Ook ik denk dat het helemaal geen slecht idee is als je de fles gaat geven, Evelien terwijl ik toch normaalgesproken ook echt een voorstander ben van bv, maar J.A. heeft ook gelijk; dus als je het op kunt brengen om één dag koemelkvrij te eten/drinken dan is dat wel heel handig. Want stel je voor dat dat het is en hij wordt nog niet rustig en pijnvrij als je met de fles bent begonnen, dan baal je waarschijnlijk achteraf wel ...

Wat je ook besluit te gaan doen: heel veel sterkte toegewenst en trek je niks aan wat wij hier en anderen irl allemaal tegen je zeggen :wink:...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2011 15:30

MissF schreef:Het is idd heel mooi en fijn als het goed loopt, maar als het niet werkt, dan is flesvoeding een prima alternatief vind ik.
Wat ajl ook zegt, slapen moeten ze idd ook leren. Hier dus gewoon een keer begonnen, met steeds in bedje leggen als ze gaapte of in haar oogjes wreef. De eerste dagen bij haar gebleven, steeds tussen haar oogjes over haar neus wrijven tot ze sliep. En steeds verder uitbouwen, door 5 minuten te laten huilen, dan speentje er weer in, en weer 5 minuten wachten. Als ze dan nog huilde, dan er weer uit voor een half uurtje ofzo. Maar dat is amper meer nodig. Nu slaapt ze opeens wel 3 uur soms. Terwijl het eerder max drie kwartier was. Jurian sliep uit zichzelf al prima, Frederiek moest het gewoon ook leren. Maar dan moet je wel je kindje willen laten huilen, want dat deed ik dus wel, 5 minuten maximaal achter elkaar.

Ik heb ze wel langer laten huilen, maar ze huilden c.q. krijsten ook als ze tegen mij aan lagen. Elke avond waren ze beneden op de arm, maar 's nachts en overdag liet ik ze ook wel huilen tot een volgende voeding. Ik werd er soms horendol van, ben regelmatig achter in de tuin gaan zitten met kind in bed om het gekrijs even niet te horen, of langer onder de douche blijven staan. Na een week of 7 was het gelukkig bij ons over, maar dat weet je van te voren ook niet.

Maar wat je zegt missf, die regelmaat en rust is zo belangrijk voor een kleintje. Daarom probeerde ik die regelmaat er zelf ook in te krijgen met de bv. Ik had gewoon geen zin om elk uur met een kind aan de borst te zitten.

@ JA en Sophie Misschien wordt het huilen wel moeder door koemelkprodukten te laten staan, maar dat neemt de vermoeidheid van de bv voor de moeder niet weg. Ik merkte beide keren nadat ik gestopt was met de bv hoe vermoeiend het was voor mijn eigen lichaam.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 okt 2011 15:44

Ik vind het in Eveliens geval ook helemaal niet gek dat ze sowieso gaat stoppen met de bv, maar als ze het kan opbrengen nog één dagje langer te voeden weet ze in elk geval of er een intolerantie voor koemelk is en kan ze gelijk de goede flesvoeding gaan geven. Het uitproberen van allerlei soorten voedingen lijkt me nl. een tijdrovende, slopende en kostbare bedoening en extra (nacht)rust zit er dan waarschijnlijk nog niet direct in :wink:. Wel kost dan natuurlijk het voeden minder energie en zal het opknappen iets sneller gaan, daar heb je gelijk in.
Ik hoop van harte dat S. snel een zoete baby wordt en dat Evelien weer opknapt zodat ze met z'n drietjes eindelijk kunnen gaan genieten!

Terug naar “Archief”