Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor gempa » 23 okt 2011 12:53

Memmem schreef:Hier ook altijd op schema gevoed, eerst om de drie uur en al heel snel om de 4 uur. Een goede rust en regelmaat. Alle kinderen deden het er goed op. De bv liep perfect en ik had genoeg productie. Het makkelijke is dat je dan weet wat je in tussentijd kunt doen, vanaf het begin. Ik vind dat je zelf dan meer aan je rust komt en mijn kinderen huilden echt niet tussen de voedingen. Op verzoek lijkt altijd heel leuk maar als je meer kinderen hebt rondlopen en naar school moet brengen is het gewoon niet handig.

Lammetje, waarom leg je hem niet in de kinderwagen beneden? Is hij lekker dicht bij je maar kan hij lekker slapen.

dat laatste is onzin, ik heb 5 kinderen en altijd op verzoek gevoed, dat is helemaal niet zo problematisch, en op een gegeven moment, komt er vanzelf wel een patroon,
maar je moet het gewoon loslaten, en niet zo op de klok letten, dat scheelt al de helft van de frustratie.

maar je moet uiteindelijk doen waar je jezelf goed bij voelt,

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 okt 2011 18:36

hier ook altijd op verzoek gevoed! was prima in te plannen

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 okt 2011 18:41

Borstvoeding loopt het best in landen waar niemand een horloge heeft en het slechtst in landen waar iedereen een horloge heeft!

De eerste hier had ook een prima ritme, om de vier uur zo'n beetje. De tweede is heel anders. Ze laat er in de ochtend zo'n 2.5 en heel soms 3 uur tussen zitten maar de rest van de dag komt ze elke 2 uur zeker wel. Dan laat je zo'n kind toch niet huilen? En dan, heeft ze een uur gehuild, mag ze eindelijk drinken, is ze te moe en valt ze na een paar slokken in slaap. Krijgt ze niet genoeg binnen, word ze daardoor weer eerder wakker met grote honger, moet ze eerst nog een paar uur wachten... en vice versa. Nee, dit is echt absoluut niet goed voor de borstvoeding! En ook niet voor het kind. Ik denk dat je een bepaald ritme wel een beetje kan sturen maar absoluut niet opleggen. Een baby is een levend wezen en geen geprogrammeerde klok. En ik ken heel veel grote gezinnen waarbij de moeders gewoon op verzoek voeden, eigenlijk juist ook zonder schema voeden... even snel aanleggen voor ze de kids van school halen e.d. Al moeten die kinderen echt wel eens eventjes wachten. Er zit ook nog iets tussen 'uren laten huilen om een schema op te bouwen' en 'bij de eerste kik direct aan de borst leggen.'

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 okt 2011 09:13

in de wagen slaapt hij ook erg onrustig, memmem, alleen als ik naar de ah ben gelopen met hem in de wagen slaapt hij wel even, maar verder istie zo wakker.

bah, ik merk dat ik teveel doe, te weinig voeding en teveel afgevallen (ikzelf dan). Jammer, wil het toch wel een jaar volhouden eigenlijk....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2011 14:52

bah ](*,) beginnende borstontsteking. :cry:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 okt 2011 15:24

Kwark erop! Helpt hier echt geweldig goed! In een schone zakdoek naturelkwark, 2 eetlepels, en dat dichtvouwen en op de plek een kwartier laten liggen (is wel vies dus hou een andere schone doek bijd e hand voor het druppen) en dat ieder uur/2 uur even doen! Het was binnen 1 dag weg.
En neem je rust...!!

Sterkte want zo valt het niet mee hé 8-[

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2011 15:54

Evelien schreef:bah ](*,) beginnende borstontsteking. :cry:

Het zit je niet mee! Hopelijk kun je het tegen gaan (leeg laten drinken wil ook weleens helpen en anders kolven)
En als het wel doorzet zorg dan dat je niet alleen thuis bent ik had tegen de 41 graden koorts en dan ben je niet in staat om voor je kindje te zorgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 okt 2011 16:51

k Weet het, gelukkig nog geen koorts. Het gaat wel redelijk, (k ben dr op tijd bij). S wilde niet slapen vandaag dus kon zelf ook niet slapen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 okt 2011 20:32

Koeitje, ik laat de tijden van de voedingen zo veel mogelijk over aan de kleine. Ze heeft geen vast ritme (en dat hoeft met borstvoeding ook echt niet), soms zit er twee uur tussen, dan weer vier uur. Ik laat haar ook slapen als ze wat langer ertussen laat, dus incidenteel is het eens 4 en half of 5 uur, maar dat is zeldzaam. Jouw baby is nog best jong, meer dan vier uur zou ik er niet tussen laten, maar het komt naar mijn idee niet op de minuut.
De nachten zijn hier wisselend, heel af en toe slaapt ze door, meestal komt ze één keer, soms 2 of 3 keer. Wakker liggen doet ze doorgaans niet, na de nachtvoedingen gaat ze meestal direct weer slapen. Ik doe niet aan overdag extra voeden/wakker houden om s nachts beter te slapen, naar mijn idee werkt dat niet (als ze niet wil drinken, drinkt ze gewoon niet en de nacht wordt er toch niet anders van). Je baby zal waarschijnlijk binnenkort wel een 24-uurs ritme krijgen (daar mee bedoel ik verschil maken tussen dag en nacht), als dat er al niet is, en dan zal hij s nachts vast ook vlot gaan slapen en niet spelen etc.

Regeldagen blijven komen hoor, daar is je baby nog niet te oud voor.

Edit 'beetje late reactie haha
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 25 okt 2011 21:30

AJL, elke keer als ik jouw verhalen lees over jouw bv-periodes denk ik hieraan: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie.html
Hier had ik zelf wel last van, al groeide mijn dame niet zo hard. Maar wel erg hinderlijk, ook het vele spugen wat er inderdaad bij kan horen.

Koeitje, hoe gaat het nu met jullie?

Schipje, heb je ambitie om LK te worden (zou ik wel wat voor je vinden geloof ik)? Je bent kraamverzorgster toch? Of ben ik nu in de war?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 okt 2011 21:52

parkiet schreef:Schipje, heb je ambitie om LK te worden (zou ik wel wat voor je vinden geloof ik)? Je bent kraamverzorgster toch? Of ben ik nu in de war?

Ja ik ben kraamverzorgster. Kom ik zo ambitieus over? :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2011 07:40

parkiet schreef:AJL, elke keer als ik jouw verhalen lees over jouw bv-periodes denk ik hieraan: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/hyperlactatie.html
Hier had ik zelf wel last van, al groeide mijn dame niet zo hard. Maar wel erg hinderlijk, ook het vele spugen wat er inderdaad bij kan horen.

Als ik het zo teruglees, leek mijn eerste bv periode daar inderdaad wel op, alleen had zoonlief zoveel zuigkracht dat ik geen borstontstekingen kreeg. Hij dronk de borsten gewoon leeg en spuugde vervolgens alles er weer uit. Bij onze dochter had ik geen lekkage, maar wel weer borstontstekingen.

Ik heb dat schema ook gelezen, zoveel voedingen :shock: soms zelfs om de 3 kwartier. Je hoeft toch niet elke keer als je kind huilt/onrustig is te voeden? Ik zou daar echt horendol van worden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 okt 2011 11:01

hoe is het nu met je evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 okt 2011 11:03

Gaat goed, geen pijn meer en voel me stukken beter dan gisteren. Ik hoop dat dit zo blijft en niet toch een ontsteking gaat worden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 okt 2011 12:05

fijn evelien! hopelijk zet het niet door!

schipje, ik heb het ook al eens gedacht.. :wink:

ben ook erg benieuwd hoe het met koeitje gaat..?

hier heeft dochterlief steeds minder poepluiers. eerst bij elke voeding wel, nu nog maar eens per dag. weet dat dat mag bij bv, de oudste had in die tijd soms maar eens per 2 wk! maar bij R. merk ik geregeld dat ze krampjes heeft en ze laat ook heel vaak windjes, is dat wel normaal?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”