atheïsme

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: atheïsme

Berichtdoor schaapje » 22 okt 2011 17:24

quote="scheermes"Ik respecteer je en vertrouw je volledig als je zegt iets te voelen wat je met je andere zintuigen niet kunt waarnemen. Maar we hebben het dan over een extra zintuig die de wetenschap nog niet gevonden heeft. En de ongelovigen hebben over het algemeen veel vertrouwen in de wetenschap. Tel daarbij op dat het menselijk brein makkelijk te foppen is en je komt idd al snel op inbeelding e.d. Dat is een optelsom die ongelovigen logischerwijs maken, zonder respectloos of wantrouwig te willen zijn. Het wantrouwen gaat dan over het brein van de mens en niet over de oprechtheid van een individu.

Ik snap je scheermes en je hebt ook gelijk een mensenbrein zit zeer ingewikkeld in elkaar en kan de mens behoorlijk beet nemen.
Maar nogmaals als je jaren lang God kent in je leven, en terug kijkt op alle gebeurtenissen, zegeningen gebedsverhoringen, bescherming, enz. enz,dan kan je dat niet meer afdoen met het idee
dat mijn brein spelletjes met mij speelt.
groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 okt 2011 17:28

Ik vind dit alles zeer vermoeiend, want ik heb vaak zo'n moeite om goedlopende zinnen te schrijven.
En om begrijpelijk over te komen. pfff ?:|

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 okt 2011 18:56

Pasker schreef:Waar ik het over heb, lijkt mij nogal simpel, zonder God vervallen we in de evolutieleer waar de eerste mens-aap zich zelf samenstelde uit de beschikbare onderdelen. Maar goed, ik geef toe dan moet je wel een groot geloof hebben natuurlijk.

Ik vraag me werkelijk waar af hoe vreemd concept van evolutie zich in jouw hoofd vorm geeft. Ik heb namelijk geen idee wat je precies bedoelt.

Waar waren toen (in de geschiedenis) de "wetenschappers", of waren het de wetenschappers van toen die in hun wijsheid beweerden dat engelen de planeten voortduwden?

Dat waren de wetenschappers van destijds. Grappige anekdote: er was zelfs een wetenschapper die beweerde dat de ringen van Saturnus de opgerekte voorhuid van Jezus was. Omdat ook die voorhuid bij de besnijdenis heilig was en dus niet vergaan kon zijn. Toen men eenmaal de telescopen had om saturnus met ring te zien, ja, toen was het natuurlijk meteen duidelijk wat er met die voorhuid was gebeurd. En bewijs maar eens dat die beste man het fout had! :-)_
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 okt 2011 18:58

schaapje schreef:Tja hier zeg je dat je je eigen ogen niet gelooft 8)

Wel eens een goede goochelaar bezig gezien?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 okt 2011 19:00

Wel eens een goede goochelaar bezig gezien?

::)) :lol:

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 23 okt 2011 00:34

Mortlach schreef:quote="Pasker"]
Waar ik het over heb, lijkt mij nogal simpel, zonder God vervallen we in de evolutieleer waar de eerste mens-aap zich zelf samenstelde uit de beschikbare onderdelen. Maar goed, ik geef toe dan moet je wel een groot geloof hebben natuurlijk./quote]

Ik vraag me werkelijk waar af hoe vreemd concept van evolutie zich in jouw hoofd vorm geeft. Ik heb namelijk geen idee wat je precies bedoelt.

Het gaat over evolutieleer dus niet over van een mug een olifant maken. Dus vertel mij dan waar die eerste aap vandaan kwam waarvan de mens zogenaamd zou afstammen?

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 23 okt 2011 08:17

schaapje schreef:Ik snap je scheermes en je hebt ook gelijk een mensenbrein zit zeer ingewikkeld in elkaar en kan de mens behoorlijk beet nemen.
Maar nogmaals als je jaren lang God kent in je leven, en terug kijkt op alle gebeurtenissen, zegeningen gebedsverhoringen, bescherming, enz. enz,dan kan je dat niet meer afdoen met het idee
groetjes

Ik snap dat jij die beleving hebt. Maar er zijn ook mensen met een ander geloof die een vergelijkbare beleving hebben. En die mensen vertrouw ik ook. Dan wordt het voor mij lastig te beoordelen wat er aan de hand is.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2011 11:16

Zou er een pre humaan racisme hebben bestaan waar de ene groep apen zich meer mens voelde dan de andere? Zo van jullie scheren je baard dus zijn jullie nog geen volwaardige mensen.

Ja, wetenschappers zijn leuke mensen, ze willen altijd alles aantonen en dat maakt hen zeer onaantrekkelijk bij vrouwen. Dat snap ik niet, want wat is er mis met een liefdesdetector? :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2011 11:18

schaapje schreef:Ik snap je scheermes en je hebt ook gelijk een mensenbrein zit zeer ingewikkeld in elkaar en kan de mens behoorlijk beet nemen.
groetjes

scheermes schreef:Ik snap dat jij die beleving hebt. Maar er zijn ook mensen met een ander geloof die een vergelijkbare beleving hebben. En die mensen vertrouw ik ook. Dan wordt het voor mij lastig te beoordelen wat er aan de hand is.

Jezus zei dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt (Mat 12,39; 16,4; Luk 11,29) dus hij moedigde een geloof gebaseerd daarop zeker niet aan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 okt 2011 12:52

quote="scheermes"

Ik snap dat jij die beleving hebt. Maar er zijn ook mensen met een ander geloof die een vergelijkbare beleving hebben. En die mensen vertrouw ik ook.

Dat is ook weer waar scheermes, maar zoals je weet geloven christenen in God en dat God ook een tegenstander heeft, die mensen kan verleiden en God na kan doen met allerlei bedriegelijkheden,zodat alles wat ze "ontvangen" van God lijkt te komen.
En deze mensen zou je kunnen geloven op hun woord, omdat ze al verleidt zijn, en de leugen geloven.
Maar het is ook van belang om niet naar mensen te kijken maar naar Jezus, wat Hij zegt. hoe Hij met mensen omging, en wat Hij zegt wie en wat we zijn in Gods ogen.
Dan wordt het voor mij lastig te beoordelen wat er aan de hand is.

Is ook lastig een ander te beoordelen, daarom zeg ik onderzoek zelf alle dingen.
Je kent het gezegde hé; wie zoekt zal vinden.

Mag ik vragen scheermes wat jou motivatie is om hier op dit forum te zijn?
groetjes

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2011 12:53

Pasker schreef:Het gaat over evolutieleer dus niet over van een mug een olifant maken. Dus vertel mij dan waar die eerste aap vandaan kwam waarvan de mens zogenaamd zou afstammen?

Van een aapachtige voorouder :-)

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 23 okt 2011 16:28

Mortlach schreef:quote="Pasker"]
Het gaat over evolutieleer dus niet over van een mug een olifant maken. Dus vertel mij dan waar die eerste aap vandaan kwam waarvan de mens zogenaamd zou afstammen?/quote]

Van een aapachtige voorouder :-)

Had de eerste aap volgens jou dan ook al voorouders?

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 23 okt 2011 17:29

Thijs11 schreef: Als ik iets ongelooflijks in mijn geest ervaar en ik vraag aan anderen wat dat is, zal ik verschillende antwoorden krijgen (God, Allah, spirituele kracht)

Eigenlijk zeg je hier, in mijn ogen, dat er bepaalde criteria (misschien is een ander woord beter, ijkmiddelen of zo?) nodig zijn, om te kunnen bepalen, waar die ervaring vandaan komt?

h.g. Learsi

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 okt 2011 17:37

Pasker schreef:Had de eerste aap volgens jou dan ook al voorouders?

Uiteraard. Ze komen niet zomaar uit de lucht vallen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 okt 2011 17:48

Mag ik enkelen van jullie vriendelijk verzoeken om over de evolutie-theorie en waar de mens van af zou kunnen stammen, op het hiervoor betreffende topic verder te gaan.? off topique-smile

Terug naar “[Religie] - Open forum”