Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor lammetje » 20 okt 2011 17:40

Sterkte evelien, hopelijk vinden ze snel een oorzaak.
En de HAP bellen vanavond anders, je bent dan wel de hele avond zoet waarschijnlijk, maar als ze er dan meteen wat aan kunnen doen....!!

Heb weer leuke foto's gezien!

Hier geen vliegvakanties, maar meer omdat ik het zelf niet durf :mrgreen:

AG: eng is dat hé en vooral als ze dan niks kunnen vinden. Vorige maand heb ik ook een nachtje in het zh geslapen met de kleine omdat hij gestopt was met ademen. Ook geen echte oorzaak kunnen vinden, maar je let dan wel opeens meer op als de kinderen slapen, of ze nog wel doorademen 8-[

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 okt 2011 21:04

gestopt met ademen? :shock: zomaar ineens? en zat je erbij? wat eng zeg!

@evelien: toch maar even bij de hap proberen hoor, jij, je man en s. zitten ermee, die dokter niet! wat voor medicijn heb je vanmiddag uiteindelijk gekregen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 okt 2011 21:51

ah.. wat een nare verhalen zo ineens!! gelukkkig beide kindjes goed afgelopen. Zal er maar niet een verhaal tegenaan gooien van hier een meisje met een koortsstuip... de traumaheli was bezig met landen... Met dank aan GOd... een wondertje, is het meisje helemaal nog kern gezond....

evelien: Bellen!!! heb je dat nog gedaan??? Heb nu achteraf zo spijt dat ik nooit eerder ehb gebeld, achteraf geredeneerd had marijn met drie maand al zijn eerst oor ontsteking... belde wel, maar ach, dan zakte na dag drie de koorts weer ](*,)

verder gaat het hier met ups en downs.. Vooral downs blijven aanwezig. We gaan maar regelmatig naar ballorig of als ik iemand meekrijg naar het zwembad, zodat hij zich kan uitleven met dit weer buiten!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 okt 2011 22:06

Wat een moeilijke dingen kun je met kindjes mee maken, sterkte voor iedereen die daar mee te maken heeft, lichamelijk maar ook psychisch! Dan word je stil gezet en mag ik dankbaar zijn dat H. geen ziekte o.i.d heeft!

Nog even fotootje spammen:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2011 08:36

Ik vindt het zoo lastig... want wat zeggen ze bij de HAP? als je belt? Want ik heb de waarnemende arts gesproken. We willen nog wel even wachten tot vanmiddag eens even aankijken. Het is zo hartverscheurend. :cry:

@Jpc, oooh wat een vrolijkheid die H.annah. Dat met dat ijsje. :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 okt 2011 08:54

Evelien: ik heb nadien ook nog 2 keer naar de HAP gebeld. Toen hij opeens weer benauwd leek en ik echt bang was voor herhaling.
HAP neemt bij kleine kinderen (lees baby's van enkele weken/maanden oud) geen risico hier. meteen komen en door de KA laten onderzoeken! Tenminste, hier is dat zo geregeld. Ik ben niet meer gegaan omdat het weer leek af te zakken en ik eerlijk gezegd geen zin had om rond 23 uur savonds nog daarheen te rijden. Je bent zo een halve nacht zoet, want ook al heb je een baby, je moet toch wachten als de ka even bezig is.... Ik was er die zaterdag iets voor 15 uur (onder begeleiding van de ambulance gebracht, wel met eigen auto gereden) en hij werd om 18 uur op de kinderafdeling opgenomen.... dus dat duurde echt nog wel even omdat de arts op de ok bezig was....

Is je eigen arts vandaag wel aanwezig? Of maandag pas weer? Ik zou zowieso even bellen nogmaals, want hoe zielig het voor hem ook iis, jij wordt er toch ook radeloos van lijkt me? Sterkte!

Die zaterdag was ik er gelukkig bij, had hem in mn armen en vond hem 'eng' doen, benauwd enzo, dus ik de HAP gebeld en de kleine aan mn man gegeven. Toen stopte hij opeens dus heb ik de verbinding met de HAP verbroken want stond in de wacht en 112 gebeld. Toen ik hen aan de tel kreeg begon hij gelukkig wel weer te huilen dus op zich was het vrij kort, maar wel erg angstig. en ze nemen geen risico dus we moesten een nacht ter observatie blijven.
Vond overigens het personeel bij de meldkamer en van de ambulance erg goed reageren, meteen een verpleegkundige aan de tel gekregen wat ik moest doen enzo, heel netjes hoor! En omdat het weer goed ging kon ik het best met eigen vervoer naar de hap gaan en de ambulance heeft mij daar helemaal heen begeleid, afgesproken dat als er iets mis ging ik zou seinen en hij zou stoppen op de vluchtstrook.
Had geen parkeergeld bij me en toen kreeg ik en briefje van de chauffeur dat ik daar op verzoek van ambu moest parkeren en als ze moeilijk gingen doen moesten ze de meldkamer bellen! Heel netjes geregeld!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2011 11:15

Meiden heel erg bedankt voor de bemoedigende woorden....

Onze eigen huisarts is er pas maandag weer. Ik ga de waarnemende huisarts ook niet meer bellen. ](*,) Misschien morgen toch de HAP bellen. S.imon slaapt eigenlijk alleen maar tegen een van ons aan en is dan pas rustig. Ondanks dat we het wiegje (hoofdeind) omhoog hebben. We proberen hem zoveel mogelijk rechtop te houden. Nu zit hij in de draagzak bij m'n man, die tegelijk aan het werk is. Dan heb ik even m'n handen vrij.

Vanochtend weer kraambezoek gehad en vanmiddag krijgen ook weer. Echt super gezellig en leuk. :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 okt 2011 13:48

Wat naar zeg lammetje, was het een soort van apneu dan of is er helemaal niks uitgekomen?

Die Hannah.. wat een mooie meid zeg!

En sterretje die van jou kan ik niet zien. :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 okt 2011 14:39

Evelien schreef:Ik vindt het zoo lastig... want wat zeggen ze bij de HAP? als je belt? Want ik heb de waarnemende arts gesproken. We willen nog wel even wachten tot vanmiddag eens even aankijken. Het is zo hartverscheurend. :cry:

@Evelien, waarom bel je niet gewoon de HAP? hij heeft toch pijn? Jij bent de stem van je kind. Maak jou dat nou uit wat ze daar zullen denken of zeggen. Een kind wat lijd moet m.i. gewoon zo snel mogelijk geholpen worden. Laat je niet afschepen en desnoods bel je op het moment dat hij huilt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 okt 2011 19:15

leuke foto's jeepeecee!!

jou foto's kan ik niet zien sterretje :(

evelien: bij zulke kleine baby'tjes zou ik zeker de huisarts even bellen!!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 okt 2011 18:06

evelien: je moet gewoonbellen joh!!hier heel vaak met marijn bij de hap gezeten omdat ik altijd aankijkmaar er dan op zaterdag flink doorheen zit en dan moet ik wel. Zelfs bv met kerst.. zat ik er ook.

De tip die ik kreeg van de kinderarts dat je ze ook gerust kan laten slapen in een maxicosie. Elke nacht en elke dag langdurig weken lang geeft schade aan de rug.. maar als ze dan rustig zijn en ze slapen, moet je kiezen voor die optie als het niet mogelijk is ze de hele dag vast te houden.

Hier heeft hij dus ook wel in de maxicosi geslapen... tot nu toe niet gezien dat hij er wat aan over heeft gehouden, of de wipper, dan zitten ze ook fijn rechtop. Je moet zelf ook aan je rust komen, vooral met borstvoeding.

STerkte meis... weet niks van reflux, maar k weet er wel alles van alls ze dag en nacht krijsen :(

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 okt 2011 12:45

Wowh, dat johannesbroodpitmeel begint hier echt z'n werk te doen. We geven het hem 2 a 3 keer per dag door z'n voeding en je merkt absoluut het verschil. We zien echt goede resultaat. Want hij slaapt heel goed. Gisteravond om half 11 z'n laatste voeding gegeven en toen kwam hij pas om kwart voor 3. En vanaf die tijd om de drie uur. En hij is minder onrustig. Het begint nu echt veel leuker te worden. :oops:
Vanochtend zijn we met z'n drieen naar de kerk geweest, ik vond het echt doodeng. Want stel dat hij het op het krijsen zet? Maar manlief is daar wat nuchterder in. Hij heeft de hele dienst geslapen, wel wat gekreund (omdat hij aan het poepen was, hahah). Maar ik heb geen geklaag gehoord. Al zitten er bij ons in de dienst toch wel heel veel baby's in de zaal. En al zou hij gaan huilen dan zou manlief eruit gaan met hem. Hij heeft liggen ronken. :lol:
Echt fijn om samen naar de kerk te kunnen.

Alweer ruim een maandje oud:

Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 okt 2011 12:55

fijn dat het beter gaat!, wat een lief mannetje evelien

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 23 okt 2011 15:13

heb hier het een en ander gelezen wat een getob af en toe zeg sterkte meiden, want dat is echt niet leuk.

ben zelf dokterassistente, weet dat ze kinderen tot een jaar niet mogen weigeren, die moet je laten komen, zelfs al is er niets aan de hand, dat risico mag niet genomen worden.
wordt je afgescheept? stap dan in de auto en rijd dan gewoon naar de HAP, bij ernstigere dingen naar de SEH, we hebben hier in nederland een zogezegde zorgplicht, iedereen die zich meld bij de HAP/SEH moet gezien en geholpen worden, ze mogen je niet wegsturen!!

sterkte!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 okt 2011 08:24

wat een lief mannetje evelien!!

hier is oorontsteking nummer zoveel een feit ](*,) ](*,) begin oktober had hij ook al een.. en nu weer een... vanmorgen had hij al 39,5...ik lig nu samen met Manoël in bed, ik hoop dat hij dan beter slaapt!

Terug naar “Archief”