Pasker schreef:Jouw problemen met Genesis heb ik gelezen mohamed maar als we de oorzaak niet kennen hoe zullen we dan het vervolg of de oplossing kennen?
De Psalmist schrijft: Psalmen 144,3
HEER, wat is de mens dat u om hem geeft, de sterveling dat u aan hem denkt?
Weet jij méér mohamed?
Nee, ik weet niet meer, want ik heb mijn conclusie getrokken uit wat er geschreven staat.
Even de feiten op een rij:
1 En Adam bekende Heva, zijn vrouw, en zij werd zwanger, en baarde Kaïn, en zeide: Ik heb een man van de HEERE verkregen!
2 En zij voer voort te baren zijn broeder Habel; en Habel werd een schaapherder, en Kaïn werd een landbouwer.
15 Doch de HEERE zeide tot hem: Daarom, al wie Kaïn doodslaat, zal zevenvoudig gewroken worden! En de HEERE stelde een teken aan Kaïn, opdat hem niet versloeg al wie hem vond.
16 En Kaïn ging uit van het aangezicht des HEEREN; en hij woonde in het land Nod, ten oosten van Eden.
17 En Kaïn bekende zijn vrouw, en zij werd bevrucht en baarde Henoch; en hij bouwde een stad, en noemde de naam van die stad naar de naam van zijn zoon, Henoch.
18 En aan Henoch werd Hirad geboren; en Hirad gewon Mechújaël; en Mechújaël gewon Methúsaël; en Methúsaël gewon Lamech.
Indien Adam en Eva en hun kinderen de enige mensen waren, wie zou Kaïn dan doodslaan? Wie bouwde het land Nod? Wie was Kaïn zijn vrouw bij wie hij Henoch verwekte en waar kwam ze vandaan? En bij wie kreeg Henoch Hirad en Hirad Mechújaël? Onmogelijk te beantwoorden vragen als je vasthoudt aan de veronderstelling dat Adam en Eva letterlijk de eerste mensen waren. Jezus wordt de laatste Adam genoemd, terwijl hij niet de laatste mens was, hoe zit dat dan?