Moderator: Moderafo's
joepie schreef:Als je in de Bijbel leest van het verschijnen van een engel, kwam die engel als boodschapper Gods. Niet zomaar, maar met een boodschap door God gezonden.
Die noodzaak is er nu zeker niet meer.
Dus waarom zou ik ze wel geloven?
Als ik alleen al denk aan het verhaal van die Ds, ik ken hem in vele versies. Dus welke versie is er nu waar?
joepie schreef:Nee, ik bedoel met dat verhaal over die ds, die een engel gezien had, dat ik nadat ik aan mensen gevraagt heb of ze welleen hebben gehoord dat mensen engelen zien, komen ze dus met een verhaal wat lijkt op het verhaal wat hier verteld wodt. Maar telkens weer anders. Dus welk verhaal zou der nu waar zijn. Ik denk Geen.
Dan kan het wel eens heel schokkend voor je zijn joepie dat de bekering van paulus 3 x in de bijbel staat, en 3 x verschillend! De ene keer horen de mensen die bij hem wel de stem maar zien ze niet het licht, de volgende keer juist weer andersom. Als er verschillende vormen zijn betekent niet dat er een kern van waarheid in zit. Dat weet je ook wel van dorpsroddels, ze worden steeds sterker, maar wel op een zekere kern van waarheid gebasseerd.joepie schreef:Nee, ik bedoel met dat verhaal over die ds, die een engel gezien had, dat ik nadat ik aan mensen gevraagt heb of ze welleen hebben gehoord dat mensen engelen zien, komen ze dus met een verhaal wat lijkt op het verhaal wat hier verteld wodt. Maar telkens weer anders. Dus welk verhaal zou der nu waar zijn. Ik denk Geen.
Ik denk dat er één verhaal is maar door de tijd heen is het door de mensen elke keer een beetje anders weer verteld waardoor er nu meerder verhalen zijn. De kern is dus dat die ds gevaar liep maar doordat er engelen door anderen gezien werden is hij door God behoed.
joepie schreef:Maar het maakt nog niet dat ik erin geloof.
Dat er nu geen engelen zich meer laten zien heeft dacht ik te maken met het feit dat de Heilige Geest is uitgestort en wij de engelen niet meer nodig hebben. Wel als beschermers zullen ze uitgezonden zijn maar niet meer om ons iets duidelijk te maken. Daarvoor hebben we de Heilige Geest gekregen.
Dus ze hoeven zich niet meer te laten zien zoals er gebeurde in de tijd van de Bijbel.
Maar voor mij is er nu reden genoeg om eens een boekje te gaan kopen met meer over engelen. Wie weet ga ik er nog eens anders over denken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten