Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2011 20:42

NdW schreef:Joepie! N. pakt(/krijgt) de borst weer! Gisteravond nog pijnlijk, maar vanmorgen pijnloos! :D Wat heerlijk, ik krijg er weer zin in!

Wat fijn.... =D>

Nou hier is de spruw weer opkomen zetten, morgen maar gelijk weer een herhaalrecept vragen (ik hoop dat ik die kan krijgen, zucht). Het voeden doet weer pijn. Kan wel janken.... :cry: .

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2011 21:53

@NDW Super geniet ervan!

@Evelien is het geen idee om Gentiaan Violet te gebruiken hier hielp dat heel erg goed! Sterkte ermee

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 07 okt 2011 12:43

Wat een borstvoedingsellende lees ik hier! Heel veel sterkte allemaal en petje af dat jullie het ondanks alles toch volhouden =D> !

Hier ook een positief verhaal hoor! Vanaf dag 1 nooit problemen gehad, geen spruw, geen ontsteking, niks! En dat 2 jaar lang! Dus bijna-mama's: het kan ook gewoon allemaal goed gaan!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2011 13:26

Pluk weet je, de bv loopt gewoon goed ondanks de spruw. En als ik S. dan zo zie drinken en hem zo zie liggen dan wil ik ook niets liever dan hem aan de borst hebben (had ik vorige week niet durven zeggen). En dan als hij genoeg heeft en in slaap valt. Tsja dan vergeet ik echt heel dat spruw gebeuren.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 11 okt 2011 09:10

NdW, gaat het nog goed?

Jannoek en Evelien, hoe is t met de spruw?

Soms denk ik wel eens aan stoppen. Omdat het zoveel energie vergt.
Ben nu bijna 55 kg en bij 1.72m is dat niet heel veel meer.
(Voor deze zwangerschap woog ik 62kg)

Meer eten zit er ook niet in. Ik eet echt veel.
Maar jah, nu drinkt ze wel uit de fles, (alhoewel, alleen bij mij... dus heb er nu weinig aan)
maar kunstvoeding wil ze echt niet. :roll:
Ikzelf vind t ook stinken trouwens.

Dus ja, heb weinig keus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 okt 2011 09:44

We zijn nog steeds aan het behandelen. Gelukkig pakt hij wel goed en drinkt hij goed. Die pijn neem ik maar voor lief.

@AG, Wowh 55 kg dat is niet veel. Heftig lijkt me dat. Krijgt ze al bijvoeding?

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 11 okt 2011 09:48

@ AG: heftig zeg, ze eet je wel op dan :), wel herkenbaar trouwens, hier met J. precies hetzelfde. Ik merk nu pas, nu ik gestopt ben hoeveel energie me de bv gekost heeft, ik voel me stukken beter. Sterkte i.e.g!

Evelien, succes met behandelen, hopelijk gaat het snel beter :)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 okt 2011 10:05

@ Evelien: Sterkte ermee en knap dat je doorzet!
@ AG: ik merk ook wel dat het veel energie kost. Maar zo blijft er niet veel van je over.
Hier gaat het met de BV momenteel geweldig! =D> Ze hapt goed, vrijwel zonder pijn en kloven zijn genezen. Ik kan er weer helemaal van genieten! \:D/

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 11 okt 2011 10:27

@AG: wow, 55kg bij 1.72m is inderdaad weinig! Dan eet ze je figuurlijk op. Kan me voorstellen dat je dan weinig energie overhoudt. Je zegt dat je veel eet, neem je ook van alles de volle producten. Dus roomboter ipv gewone boter (op brood en voor bakken en braden), volle melkproducten zoals kwark etc. En zo kun je nog wel van meer dingen de vette/volle variant nemen. Op borstvoeding.com staan hierover goede tips. Ik hoop voor je dat het afvallen nu stopt.

@Evelien: fijn dat je er wel van kunt genieten! Sterkte met behandelen!

@NdW: super dat het nu goed gaat en je er echt van geniet!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 11 okt 2011 15:16

Hier dan ook maar even een positieve BV noot er extra bij. Het gaat hier echt prima met de bv. Mevrouw groeit als kool.
De eerste maanden zijn gewoon pittig, het duurt zo een maand of drie voor je samen goed afgestemd bent, maar als je eenmaal een mooi evenwicht samen hebt, dan is het ideaal. Voor die eerste maanden zou ik zeggen: lekker gaan voeden op verzoek, laat je niet leiden door de mening dat je vaste tijden zou moeten hebben, om de bv goed op gang te krijgen is op verzoek voeden gewoon belangrijk. Tijden en aantallen loslaten kan een stuk ontspanning geven voor jezelf.
En ja, ook hier nog zeker één voeding per nacht, ik ben maar gestopt me daar druk om te maken, dan valt het me niet zo zwaar.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 okt 2011 15:24

Wanneer spreek je over 1 voeding per nacht?

Hier komt S. zo rond half 1, half 4/5 en dan half 7/8. Het is hier heel verschillend.

Even een vraagje over kolven. Als je bijv. een dagje ofzo weg gaat, wanneer kolf je dan?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 11 okt 2011 20:27

Evelien, nacht reken ik als tussen 12 en 6.
Van kolven heb ik niet echt verstand, daar kan ik je niet mee helpen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 11 okt 2011 21:24

Evelien schreef:Wanneer spreek je over 1 voeding per nacht?

Hier komt S. zo rond half 1, half 4/5 en dan half 7/8. Het is hier heel verschillend.

Even een vraagje over kolven. Als je bijv. een dagje ofzo weg gaat, wanneer kolf je dan?

toen ik werkte deed ik het op vaste tijden, en anders als ikvol zat, of het goed uit kwam

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 okt 2011 23:19

Evelien, 's ochtends (dan ben je't volst) de ene kant geven en de andere kant kolven. Hij komt die dag wat vaker maar 's avonds heeft hij een volle fles van die ochtend. Je kunt door het consequent elke dag te doen zo ook een flinke voorraad opbouwen. (als je een -18 vriezer hebt kun je het een half jaar bewaren voor als je onverwacht nodig hebt of eens een weekend weg wilt.) Productie past zich zo aan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 okt 2011 06:49

Ik heb 1 portie borstvoeding in de vriezer liggen, pas moest ik kolven en heb dat in de vriezer gegooid. Nu wil ik dus a.s. zondag naar de kerk en ik zit me af te vragen of het verstandig is om te kolven of hem net voor de dienst voeding te geven.
Twijfel twijfel. Want de bv is nu weer enorm pijnlijk... zo pijnlijk dat ik er continu pijn aan heb. :cry: .

Terug naar “Archief”