Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor cornelia77 » 05 okt 2011 20:21

Geen idee welke namen er al genoemd zijn, maar nog een rijtje voor AJL.
Bas, Tjerk, Sjoerd, Reinier.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 okt 2011 21:27

Is Maurits al genoemd?

We blijven bezig, haha!

@sterretje vind je dan dat een meisjesnaam wel per defenitie dubbel moet zijn?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 06:57

:mrgreen: bedankt voor het meedenken. DE naam zit er alleen nog niet tussen. De naam die mijn man in gedachten heeft is inmiddels al wel genoemd door iemand. Volgens manlief wordt er niet eens meer gewisseld van naam en wordt het gewoon de naam die hij in gedachten heeft. En eigenlijk noemt hij deze naam al jaren/
Nu maar hopen dat het geen meisje is, want dan hebben wij zelfs niet eens een optie voor een naam. Ach, als het toch een meisje is, dan zijn wij daar binnen 3 dagen vast wel uit. Dan zet ik wel een meedenkverzoek op rw

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 okt 2011 07:38

Was het niet duidelijk zichtbaar op de echo dan ajl?
Bij ons was het zo overduidelijk een jochie dat we dat zelf konden zien. :lol: Daar hoefden ze weinig aan uit te leggen ;-).

Maar goed, ik twijfelde vervolgens als nog wel 's of ze het niet verkeerd hadden. Maar aan het eind hebben we zoveel echo's gehad, toen was het wel écht duidelijk.
Hoewel wij toch wel ook een meisjesnaam hadden.

Lijkt me trouwens echt vervelend, dat je niet dé naam hebt voor je gevoel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 07:43

Het was overduidelijk zichtbaar op de echo, anders zou het wel een misvormd meisje zijn. Toch wil ik het eerst met het blote oog zien voordat ik echt overtuigd ben :D

Het zoeken naar DE naam vind ik dit keer wel lastig. Misschien speelt er ook wel mee dat ik de vorige keer de namen heb ingebracht, dus ze al leuk vond. Nu heeft manlief de naam ingebracht, eigenlijk al toen ik zwanger was van H, maar ik moet er gewoon aan wennen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2011 10:46

Weet je wat ik mis? De maaltijden die m'n moeder klaar maakte, tijdens de kraamweek. Ik krijg dat echt niet voor elkaar. Heerlijk waren die. Kreeg elke dag een fruithap (vers). :oops: Wij zijn echt verwend in de kraamweek.
En wij vonden het erg moeilijk hoe we m'n moeder moeten bedanken. Ondanks dat ze betaald krijgt, ze heeft wel meer gedaan dan dat ze had hoeven doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2011 12:28

Heerlijk he, die kraamweek :) Ik vond sowieso dat de kraamverzorgster dit keer zo ongelooflijk veel deed. vooral de eerste die we hadden, ook veel meer dan normaal is, wat ik tenminste vaak lees op internet. Daarom raad ik iedereen zeker RST aan ;)
Jou moeder was natuurlijk ook een beetje 'dubbel' Evelien, én klraamverzorgster én mantelzorg denk ik. Hier kwam de kraamverzorgster haar gewone uren, en daarnaast was mijn moeder regelmatig, bij Jurian kwam ze standaard elke middag als de kraamverzorgster weg was. En dit keer is ze na de kraamweek veel geweest met mijn zusje om op Jurian en Frederiek te passen als ik ging slapen. Dat soort dingen zijn onbetaalbaar! (en toch kan ik me nu een heel klein beetje voorstellen dat een moeder dat doet, ik denk dat ik hetzelfde zou willen doen als mijn zoon en dochter die hulp nodig zouden hebben. Je houdt gewoon zoveel van je kind(eren), dan heb je ook heel erg veel over voor ze)

Ajl, haha, wij wisten idd ook al het geslacht, maar het eerste wat ik deed toen ze 'eruit' kwam was haar omhoog houden en roepen:' Ja, het is echt een meisje!' Tot die tijd hield ik een slag om de arm :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 okt 2011 13:13

Hoe is het met je zus en het kindje wat zij en haar man verwachten, Galateia?
Laatst gewijzigd door Sophie77 op 06 okt 2011 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 13:14

Wij hadden ook wel een kraamverzorgster die veel deed, maar aan de andere kant gaan wij het bezoek in het weekend dit keer inperken. Iedereen wilde in het weekend komen en dan werd er aangenomen dat ze ook gelijk mee konden eten, omdat ze al 4 uur moesten reizen. Op zondag wil ik nu sowieso geen bezoek hebben, lekker met zn vijfen en ze komen maar een weekje later. Mantelzorg hebben wij daarom ook helemaal niet, dus alles kwam op manlief neer.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 okt 2011 13:16

Sophie77 schreef:Hoe is het met je zus en haar kindje, Galateia?

Het is weer een beetje tot rust gekomen. Mijn moeder is er nu bijna dagelijks om te helpen bij de verzorging van haar dochtertje (net 1 jaar). We zullen allemaal blij zijn als het kindje er over een paar weken - zodra het mag wat ons betreft! - uit is. Mijn zus ook.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2011 13:33

ajl schreef:Wij hadden ook wel een kraamverzorgster die veel deed, maar aan de andere kant gaan wij het bezoek in het weekend dit keer inperken. Iedereen wilde in het weekend komen en dan werd er aangenomen dat ze ook gelijk mee konden eten, omdat ze al 4 uur moesten reizen. Op zondag wil ik nu sowieso geen bezoek hebben, lekker met zn vijfen en ze komen maar een weekje later. Mantelzorg hebben wij daarom ook helemaal niet, dus alles kwam op manlief neer.

Hier zijn de kaartjes nog niet eens verstuurd. Mensen bellen wel eerst of het uit komt als ze willen komen. Als ze s'avonds komen dan zeg ik er wel bij dat we om half 9-9 uur echt naar bed gaan. De meesten komen gelukkig verspreid. De familie is bijna allemaal al geweest.

Maar ik geef je groot gelijk hoor, je hebt er ook al 2 rond lopen. En het is je goed recht om te zeggen dat je geen bezoek wil.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 13:57

De avonden zijn bij ons toch over het algemeen gekrijs de eerste weken c.q. maanden, dus vroeg naar bed gaan zit er dan ook niet in, maar ik heb nu al geen zin in al die toeloop. Ik zal eens overleggen met manlief over een kraamfeest, dat lijkt mij eigenlijk wel wat, maar dan ook voor de familie. Niet dat je ze dan ook dubbel hebt. Wat ondankbaar eigenlijk dat ik zo denk :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 okt 2011 14:32

Joh, ajl, wat nou ondankbaar. Als wij thuis zijn met ons kindje (ooit... ooit...) dan houden we ook alles en iedereen op afstand. En zelfs dat wordt ook niet begrepen. Oftewel: je doet het toch nooit goed, doe wat je zelf wil. Het is jouw gezin!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2011 15:08

En toch zou ik het ook wel missen, als er niemand zou komen. Nu was het deze keer, door mijn eigen schuld, echt te druk de eerste avond. Ze is om kwart voor 4 geboren, en een uur of 2 later waren er al 2 opa's, 2 oma's, schoonzus, zwager, neefje, nichtjes, zusje, broertje en om 8 uur ook mijn vriendinnen. Dat laatste had ik zelf gezegd dat ik dat heel leuk vond als ze meteen kwamen, maar het was eigenlijk echt te druk. Maar helemaal geen bezoek lijkt me toch niet leuk. Je ligt er een beetje voor. Met adoptie is dat natuurlijk heel anders. Maar toen ik bevallen was en dan een week alleen was geweest, oh nee. Zelfs als er overdag niemand kwam verveelde ik me al. De kraamverzorgster deed alles, ik mocht toch niks, Frederiek was rustig, echt druk spelen met Jurian kon niet nog.
Waarom hebben jullie nog geen kaartjes gestuurd dan Evelien? Dat is toch vooral een aankondiging, waarna mensen de gelegenheid hebben om op bezoek te komen of een kaartje te sturen? Of wil je juist (nog) geen bezoek?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2011 15:25

Hier is gelijk veel bezoek gekomen (midden in de nacht zijn mijn ouders en zusje al naar het ziekenhuis gekomen kon goed want ik lag toch alleen op een 4 persoons kamer en slapen konden we toch niet) maar vond het echt heel erg fijn! Zo gaaf om je kindje aan iedereen te laten zien. Ook zijn er best veel mensen blijven eten de eerste 2 weken maar wij hebben dat niet als vervelend ervaren maar erg gezellig en fijn omdat hun kookten en alles weer netjes opruimden... :D
Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is. Kaartjes zijn hier een paar dagen later de deur uitgegaan omdat het een paar rare dagen waren onverwachts in het ziekenhuis bevallen en 2 nachtjes gebleven en mijn man zijn oma overleden op de dag dat Nina geboren is.

Terug naar “Archief”