Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 04 okt 2011 18:59

@ T.A.F.; moet wel lachen om je uitreken kunsten wat dat daten wel niet gekost heeft!! :lol:
Misschien kost het je wel een miljoen en krijg je een hele unieke en lieve vrouw ;-)

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 04 okt 2011 19:07

nou het is niet zozeer de investering die het probleem is juffiejuf;) het is het rendament.

even 2 weken af en toe wat smsen, en twee korte gesprekken via skype, en vervolgens geld uitgeven aan een leuk etentje ipv aan abonementskosten voor een website;) klinkt toch als een stuk snellere, en efficientere gang van zaken;)

en als het me een miljoen kost.. sja.. dan zal ik wel altijd vrijgezel blijven;) zoveel centjes heb ik niet namelijk;)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 okt 2011 23:15

Tjah TAF, als jij op die manier wil daten, dan zal de eerste ontmoeting dus gewoon in het dagelijkse leven moeten zijn. Gewoon ergens onverwachts. Aangezien ze vast niet aan komt waaien, zou ik zeggen: huppá, aan het werk! Begeef je onder de jongeren en zet al je eigen eisen/voorwaarden/verwachtingen enz. aan de kant. Zolang jij je opstelt zoals nu zullen de jonge vrouwens met een héle grote boog om je heen lopen. Maar dat hebben we je al héél vaak vertelt. Wie oren heeft om te horen... :-oo
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2011 23:31

En vooral niet met de houding: het mag niets kosten (geld of moeite).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 05 okt 2011 03:29

dat is het niet;)

het is alleen zoveel beter al die tijd, energie, geld, liefde, moeite, etc in de JUISTE persoon te steken.
ipv in allerlei personen die toch zo weer weg zijn;)

en idd ontmoetingen irl zijn het beste.. maar die arrangeren zijn nog zo makkelijk niet;)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 05 okt 2011 06:46

T.A.F. schreef:
het is alleen zoveel beter al die tijd, energie, geld, liefde, moeite, etc in de JUISTE persoon te steken.
ipv in allerlei personen die toch zo weer weg zijn;)

Tja.., als het zo makkelijk zou zijn :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 05 okt 2011 22:10

@TAF: als je ontmoetingen irl zoveel te beter vind, dan hoef je niets te arrangeren. Je moet alleen maar zorgen dat je op de plekken bent waar de leukste meisjes te vinden zijn.

En als je niet maanden wilt msnen,smsen en dergelijk dan is het gewoon een zaak van meer doortastend zijn.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 06 okt 2011 01:04

sja de leukste meisjes...

*een bijbelstudie
*een klas van een school
*een reisgezelschap
*samen lid van een team dat iets moet organiseren
*collega's op het werk..
etc

kleine, besloten groepen met veel kans op interactie.. die moet je hebben, evenementen werken daarin niet, je ziet elkaar daar wel maar te weinig kans op interactie.

en dan leuk : vrijgezel, 18-30, serieus christenlijk.
en dan is het nog verrekte lastig over plaatsen na te denken;)

das dus een van de problemen..;) idd een reis met een christenlijke reisorganisatie (en dan eentje waar vooral veel gereformeerden meegaan uit zwaardere hoek) zou potentie kunnen bieden. (kost wel gelijk een bom duiten, en is een korte window of opportunity,.. 14 dagen at best om de buit te vangen... tegen zeer hoge kosten.. maargoed zeker te overwegen...
ik weet niet goed welke reisvereniging daarin dan de beste kansen bied;)

een christenlijk kinderkamp... ook een prima optie.. leiding daar is vaak vooral dames.. wel is het gevaar dat er veel getrouwde dames tussenzitten... dus welk kinderkamp weetik dan ook niet

een koor of vereniging zou prima passen.. helaas ben ik te oud voor de jeugd (verdraaid want in de ONDER 21 groep lopen tig leuke meiden rond.. maarja daar ben ik te oud voor, en de 21+ groep waar ik wel heen mag zitten vooral mannen en een paar getrouwde vrouwen.

komt omdat er ook nog een aparte vrouwenvereniging is... en een koor voor kinderen EN een voor.. again vrouwen... ja als al die vrouwen daar zitten hoe kom IK dan in contact met ze... waarom hebben wij nou geen gemengd koor;)
als je nog verenigingen weet, koren, muziekverenigingen, bijbelstudies, jeugdkerken, enzo.. (mijn kerks eigen aanbod is dus niet zo geschikt hiervoor) hoor ik het graag.

oh en dat doortastend zijn : HOE... domweg zeggen afspreken nu? vaak krijg je dan de reactie nou eerst nog even chatten hoor/// TE direct verknald natuurlijk ook je kansen.. hoe zet je een leuk chatcontact binnen redelijke tijd (zeg een maand max) om in een ontmoeting irl?

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 06 okt 2011 07:51

Ik heb medelijden met je, T.A.F.!
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2011 08:15

Het verbaast mij eigenlijk niets dat je de ware jacoba nog niet bent tegengekomen T.A.F. Sorry als dit bot overkomt, maar ik krijg eigenlijk het idee dat alles je te veel moeite is. Bij het afvaltopic doe je alle mogelijk moeite om argeumenten te vinden om maar niet gezond te hoeven te eten en zo min mogelijk te bewegen en ook in dit topic is alles je te veel. Misschien moet je je eisenpakket wat verlagen en gewoon zien wat er op je pad komt. Je toekomstige partner is toch niet in een profielschets te vangen. Daarnaast is het ook mogelijk dat je haar nooit of pas op veel oudere leeftijd tegenkomt en dan wil je toch ook niet terugkijken op een leven waarin je vooral hebt zitten wachten op de toekomst die nooit kwam?

Daarbij: waarom wil je als man van 30+ perse een vrouw van begin 20? Je wilt toch over het algemeen iemand van ongeveer dezelfde leeftijd?
Laatst gewijzigd door ajl op 06 okt 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 okt 2011 09:10

Een vechtsport om al die beren uit de weg te kunnen ruimen misschien? Sorry hoor, maar het is overduidelijk dat je zelf niet wil.

Zo...genoeg gezegd. Ik ga nu weer verder met genieten van mijn vrijgezellige leventje :mrgreen:

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 06 okt 2011 12:56

Als ik zou weten dat een jongen in mijn omgeving zo bezig zou zijn een vriendin te vinden, zou ik niet eens interesse hebben. Helemaal eens met ajl. Het lijkt trouwens alsof je het vinden van de ware Jacoba ziet als een taak die vervuld moet worden praktisch uiteengezet in mogelijke 'oplossingen'. Waarvan elk punt onderuit gehaald wordt met een maar. En als je 1 ding niet te sturen is, is dat wel de liefde. Losstaand van al die beren die je op je pad ziet, kun je zo'n lijstje misschien prima maken als je op je werk iets gedaan moet krijgen, maar niet als het gaat om relaties.

Ik heb ook sterk het idee dat je het geluk zoekt en af laat hangen van een relatie. Ben je gelukkig? Ik vraag me het af als ik het zo allemaal lees... Kun je genieten van alle dingen die wel lukken om het maar zo te zeggen? Besef dat het voor een vrouw (en voor een man denk ik ook?) totaal niet aantrekkelijk is een relatie aan te gaan met iemand die niet gelukkig is? en dat het ook totaal niet aantrekkelijk is wanneer iemand de eis stelt dat zijn of haar geluk "jij moet mij gelukkig maken" af moet hangen van de ander?
Zomaar wat dingen die bij me opkomen...
Laatst gewijzigd door Wiepie op 21 jan 2012 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 okt 2011 13:09

Ach ja... en zo is er al heel veel gezegd.

@TAF: ter aanvulling om je lijstje met ontmoetingsplaatsen i.c.m. het afvaltopic: bij de supermarkt lopen ook veel leuke meiden hoor. Ze hebben tenslotte ook boodschappen nodig. Regelmatig naar de supermarkt en een praatje met dees&gene aanknopen :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 okt 2011 13:10

T.A.F. schreef:wel is het gevaar dat er veel getrouwde dames tussenzitten...

Getrouwde dames als gevaar 8)

TAF, het is al meerdere malen gezegd, maar echt: zo vind je nooit en vrouw. Kun je echt wel op je buik schrijven. Ga eens voor de spiegel staan en zeg eens tegen jezelf wat er mooi/leuk/bijzonder aan je is. Bekijk jezelf eens met andere ogen. Hop! Schouders naar achteren, kin naar voren, rug recht en met open blik die wereld tegemoet.

Als jij het leuk vindt om leiding te geven op een kinderkamp, dan ga je dat lekker doen. Ondanks het grote gevaar van getrouwde vrouwen. Misschien zou dat wel goed voor je zijn, kun je ongedwongen leren dat vrouwen ook maar gewoon mensen zijn, die niet altijd aan jouw eisenpakket voldoen en toch hele leuke moeders, vrouwen en kinderleidsters zijn. Maar als je zoiets doet, doe dat dan niet met het doel van het vinden van een vrouw. Doe het gewoon, omdat je het leuk vindt.

Volgens mij vergeet jij op dit moment gewoon, dat je leeft. Wat ben je nou helemaal van plan? Om tot je 50e te gaan zitten mokken en zeuren en wachten? Om er dan achter te komen, dat je eigenlijk je leven vergooid hebt door maar zo sikkeneurig in je hoekje te zitten zeurpieten?

Hop! Leef gewoon eens! En als je dan gewoon lekker in je vel zit, dan zie je ineens misschien wel dat al die getrouwde vrouwen vriendinnen hebben, schoonzusjes, etc. etc. En dan zomaar ineens kom je iemand tegen en klikt het ineens. En tja, dan is ze misschien ouder dan 30. Ach? Jij bent toch ook geen 20 meer? En tja, dan loopt ze misschien wel tegen de 40 en lukt het misschien niet meer om kindjes te krijgen? Nou en? Misschien lukt het wel. Misschien niet. Maar wat dan telt, is dat je dat verdriet samen kan dragen en dat is altijd makkelijker dan alleen. En dan gaan jullie samen leven. En dan ben je 50 en kijk je niet terug, maar kijk je vooruit en maak je plannen over wat jullie allemaal gaan doen...

En misschien kom je wel nooit iemand tegen. Maar heb je wel een heerlijk leuk sociaal netwerk, en LEEF je. Gewoon blij met wie je bent.

Niemand weet wat de toekomst brengt. Maar wat je nu doet... dat leidt in elk geval niet echt tot iets. Dus stop daar nou toch mee, man!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2011 13:12

T.A.F. schreef: hoe zet je een leuk chatcontact binnen redelijke tijd (zeg een maand max) om in een ontmoeting irl?

Zo, jij hebt haast. Geduld is een schone zaak. Ik heb wel eens een jaar met iemand gechat en geSMSt voordat we daadwerkelijk een keer afspraken, en zie dat totaal niet als verspilde tijd. Dat daar geen relatie uit voortkwam is jammer, maar had zo zijn redenen.

Ik schreef al, en de rest lijkt soortgelijke dingen te schrijven: Het komt op me over alsof het allemaal niet te veel moeite/tijd/geld mag kosten. Oftewel, je laat vrouwen impliciet weten dat je hen de moeite/tijd/geld niet waard vindt. Het moge duidelijk zijn dat dat je kansen volledig om zeep helpt. Hoe zou jij je voelen als je op zo'n manier door een vrouw zou worden benaderd?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”