Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor NdW » 03 okt 2011 10:16

Als ik geen kloven had gehad, ging het hier ook uitstekend.

Zijn er trouwens meer mensen die na de bevalling veel last hadden van duizeligheid? Ik heb iedere keer het idee dat ik bijna van m'n graatje ga, geen prettig idee. Mijn hb en bloeddruk waren prima. Nu lees ik regelmatig dat het ook kan komen omdat je moe bent na de bevalling en ook bv veel energie van je vraagt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 okt 2011 10:18

@Ndw Purelan helpt goed tegen kloven! Maar misschien heb je nog steeds spruw/ of je hebt weer spruw en dan gaan kloven ook niet weg. Dit vertelde de LK daarna weer tegen spruw behandelt en mijn kloven met purelan en toen verdwenen ze ineens.
Heel veel suc6 er mee valt niet altijd mee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2011 10:22

Heel herkenbaar, ik ben nu floradix tabletjes aan het slikken en dan gaat het wel beter. Ondanks dat m'n hb en bloeddruk goed zijn.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 03 okt 2011 10:33

liefie schreef:@Ndw Purelan helpt goed tegen kloven! Maar misschien heb je nog steeds spruw/ of je hebt weer spruw en dan gaan kloven ook niet weg. Dit vertelde de LK daarna weer tegen spruw behandelt en mijn kloven met purelan en toen verdwenen ze ineens.
Heel veel suc6 er mee valt niet altijd mee!

Ik heb gelukkig geen spruw, Naomi ook niet (alleen dacht het te hebben :wink: )
Ik gebruik nu bepanthen. Werkt ook goed. Ik ben nu een paar dagen aan het kolven. Ik denk dat ik morgen weer bv ga proberen. Nu hopen dat ze goed hapt... zodat het niet weer kapot gaat #-o

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 okt 2011 11:27

Ik dacht ook geen spruw te hebben (hadden er alle twee geen last van) maar door de behandeling tegen spruw zijn ze volgens mij toch echt dichtgegaan.
Maar hopelijk ben je er snel vanaf! heel veel suc6.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 okt 2011 12:08

liefie schreef:@vpk De natusan pads gebruikte ik altijd die zie je niet onder kleding zijn 3 euro voor 30 stuks volgens mij.

ik gebruik ze van kruidvat, die zijn 2euro voor 30 stuks. aangezien ik soms per voeding 4 :shock: nieuwe nodig heb...(2 achter elkaar per kant) anders lekt het er zo weer door... heel vervelend. en dan scheelt een euro op een pakje nog wel wat uiteindelijk..

vervelend tj! al bij de ha geweest? hopelijk gaat het snel beter!

hoe gaat het nu bij jou evelien?

hier gaat het op zich wel goedmet de bv.. alleen word soms een beetje onzeker omdat ze telkens een paar slok drinkt en dan weer loslaat. het gaat dan wel even heel hard. soms moet ze dan even boeren maar ook niet altijd. soms valt ze heel snel weer in slaap.. op het moment komt ze om de 2 uur, terwijl ze eerst al om de 3 uur was.. kan het zo zijn dat ze nu al regeldagen heeft??
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 okt 2011 13:21

@vpk Ja dan is het een dure hobby ik had er misschien 4 op een dag nodig.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 okt 2011 14:04

vpk: kun je dan niet beter een hydrofiele doek er tegenaan leggen en duwen? Dat helpt hier tenminste wel heel goed. Ik had ook lilypads maar met enorme hoeveelheden houdt hij toch het tsr niet tegen en komt er melk onder waardoor je kleding nog steeds nat wordt.
nu gelukkig geen last meer van, al duw ik wel altijd tijdens het voeden tegen mn borst (ziet er een beetje raar uit, maar het werkt tenminste goed) dus heb de zoogcompressen weer opgeborgen.

Had hier trouwens ook last van zoveel melk dat hij snel stopte en dan na 1 of 2 uurtjes nog een keer kwam. Lijkt het wel of je de hele dag aant voeden ben.... vervelend. Maar als het weer rustiger gaat met drinken gaat het gelukkig weer richting 3 a 4 uur. Ligt er echt aan hoe vol mn borsten zijn, hij stopt gewoon als het te snel gaat (geef hem geen ongelijk hoor :) )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2011 14:32

De pads van de Hema vindt ik heel prettig, zijn ook niet duur. Ik verschoon ze bij elke voeding ivm spruw.
Sinds vanochtend drinkt S aan twee kanten (10 min. per kant) en dan pas is hij tevreden en slaapt zo 3/4 uur. Het is dus echt zoeken vandaag. Morgen gaat m'n man voor het eerst een dag naar kantoor (Belgie). k Zie er best wel tegen op. :oops: Want morgenochtend komt de wijkverpleegkundige.
k Ben alleen mega moe nog steeds, doe dus elke dag wel wat in huis.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 okt 2011 19:46

mijn vriendin heeft hele handige flexibele pads, zijn van kunststof. Duwen de tepel naar binnen dus bij toeschietreflex komt er niets uit. Je kunt ze zo dubbel vouwen en je ziet er niets van onder een shirt. Ze heten lilipadz en kosten 19,95. Veel goedkoper komt dat uit als steeds weer die dozen halen en de lelijke dingen die je door je shirt heen ziet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2011 06:48

Ook dat is per persoon heel verschillend. Ik heb ze nu ook, heb ze nog niet gebruikt ivm spruw (want dan blijf ik bezig met uit koken etc...dan heb ik het nog meer het idee dat ik alleen maar met bv bezig ben).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2011 07:32

@ evelien die moeheid hoort er, hoe vervelend ook, gewoon bij. Daar blijf je ook nog wel een tijdje last van houden. Eigenlijk voelde ik mij na de tweede bevalling pas na ongeveer 10 mnd niet meer moe en kreeg ik mijn oude energiepeil weer terug. Bij de eerste was dat wat sneller, maar moe ben je gewoon.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 okt 2011 08:39

Moeheid hoort er tot op zekere hoogte idd gewoon bij, maar toch scheelt het per kind nogal is mijn ervaring. Bij de vijfde voelde ik me beduidend beter als bij de vier kids ervoor, terwijl je zou denken dat dat niet zo kan zijn. Volgens mij had dat te maken met het feit dat ik -hoewel ik 11 dagen over tijd liep- fit en uitgerust was, zonder problemen (thuis) ben bevallen, een kind zonder problemen kreeg en twee goede kraamhulpen had.
Natuurlijk kostte het voeden 's nachts de nodige energie, maar zolang ik 's middags -terwijl de rest van de kids op school zat en de baby sliep- een poosje ging liggen of zitten en regelmatig op bed voedde, was het qua moeheid heel goed te doen.
Bij een eerste ben je waarschijnlijk onwennig en onzeker en dat vermoeit nogal. Probeer regelmatig even te gaan liggen, Evelien, en pak hulp aan als je die geboden wordt!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2011 08:52

Dat klopt inderdaad. Ik voel mij deze zwangerschap ook veel beter dan tijdens mijn vorige zwangerschap. Toen ben ik zoooo moe geweest, echt continue en na die tijd ook vreselijk. Ik hoop dat ik mij na de bevalling net zo fit blijf voelen.
En inderdaad Evelien, dat huishouden komt later wel een keer. Het is lastig om dat los te laten, maar slaap gewoon eens een dag met S mee.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2011 09:02

Dat huishouden vindt ik op zich niet erg hoor... manlief doet erg veel in huis. Het enige wat achterloopt zijn de ramen, maar dat vindt ik echt niet belangrijk. :wink: Het vervelende vindt ik al dat gedoe eromheen met de bv. Eerst de zalf van je borst afhalen, dan proberen S aan de borst te krijgen en dan nog aan kijken of hij nog meer wil (hij is nu na 5/10 min. al klaar met 1 kant en wil dan niks meer) dan hem behandelen met spul en dan kan ik me weer insmeren met zalf. Ben zo een half uur tot een uur bezig. Dat kost ook veel energie. Vandaag gaat het redelijk goed.

Terug naar “Archief”