Zondigen is een karaktertrekje dat iedereen heeft namelijk

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Het feit dat anderen het anders beleven hoeft niet per definitie te betekenen dat jij het ook zo moet beleven als die anderen!pipgirl schreef:@ Luke natuurlijk weet ik dat iedereen zondigt,en dat zal ook niet veranderen. Maar wat ik bedoel is,ik wil ook zo graag bij de Here Jezus horen,maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat anderen het zo anders beleven.
een belangrijk element in deze discussie is m.i. het begrip "tijd"!
RogierV schreef:Het mensen brein is meer dan goed intaat zichzelf langdurig en overtuigend voor de gek te houden.
Ok, dan ga ik hier niet op door.1a2b3c schreef:Ik denk niet dat we dat kunnen verklaren Ps.139 14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan ... God heeft ons gewoon zo gemaakt dat dat kan.
ik blijf nog even kritisch1a2b3c schreef:Neem een lijk, alles zit erop en eraan wat een mens een mens maakt maar er zit geen leven meer in.
Dat is dus al gedeeltelijk achterhaald, met MRI scans kan men later precies zien waar je aan denkt.1a2b3c schreef:Omdat er in de Bijbel staat dat geen mens kan weten wat er in de geest van de mens dan hijzelf geloof ik niet dat het zover komt. (1 Kor.2:11)
scheermes schreef:Hoe zit het dieren en planten, hebben die ook een geest?
ik ben een leek wat bilologie betreft of medische wetenschap. maar is sperma niet de manlijke bijdrage dat nodig is voor nieuw leven? waar je naar vraagt is eigenlijk wanneer het leven begint. bij de conceptie of pas later. Christenen zijn het in grote lijnen eens dat het leven (dus ook met geest) begint bij de conceptie. daarom doen christenen zo moeilijk over abortus. we zien de foetus als meer dan een klomp cellen. over stamcellen kan ik niets zinnigs zeggen.scheermes schreef:ik blijf nog even kritisch . Zit er ook leven in sperma of stamcellen? Wanneer komt daar een geest in?
scheermes schreef:Dat is dus al gedeeltelijk achterhaald, met MRI scans kan men later precies zien waar je aan denkt.
Janvanverweg schreef:scheermes ben jij een wetenschapper die vanuit dit vakgebied met kennis praat? of praat je krantekoppen na? in het eerste geval mag je me een pb sturen met de huidige stand van zaken over het kunnen lezen van gedachten door mri-scans.
scheermes schreef:Dat is dus al gedeeltelijk achterhaald, met MRI scans kan men later precies zien waar je aan denkt.
Neem nou een hond. Die heeft toch een eigen karakter met emoties? Staat dat los van de geest?Janvanverweg schreef:debijbel zegt dat alleen mensen naar Zijn (Gods) beeld geschapen zijn. er is dus een groot onderscheid tussen dier en mens. dieren hebben geen geest.
Ik ben ook een leek, maar denk dat sperma iets levends is. Leven begint dus niet bij conceptie, maar loopt als het ware door. Ik kan het me moeilijk voorstellen dat als je onder de microscoop een eicel bevrucht er dan op een gegeven moment iets (bovennatuurlijks) gebeurt zonder dat je dat op moleculair niveau kunt waarnemen.Janvanverweg schreef:ik ben een leek wat bilologie betreft of medische wetenschap. maar is sperma niet de manlijke bijdrage dat nodig is voor nieuw leven? waar je naar vraagt is eigenlijk wanneer het leven begint. bij de conceptie of pas later. Christenen zijn het in grote lijnen eens dat het leven (dus ook met geest) begint bij de conceptie. daarom doen christenen zo moeilijk over abortus. we zien de foetus als meer dan een klomp cellen. over stamcellen kan ik niets zinnigs zeggen.
Als je met dezelfde techniek dromen in beeld kunt brengen(toekomstmuziek), staat dat los van impulsen en kun je iemand gedachten zien. Als je de voortgang op dit gebied doortrekt zullen we in de toekomst in staat moeten zijn iemands gedachten behoorlijk nauwkeurig te bepalen.Janvanverweg schreef:je bent hier warrig je zegt dat het achterhaald is (verleden tijd) door naar later (toekomst) te verwijzen.
als leek begrijp ik dat je met mri-scans kan meten hoe mensen op (zintuigelijke) impulsen reageert. dat is heel wat anders dan weten waar de mens over denkt. ik heb nog nooit gehoord dat mri het marteen overbodig gaat maken![]()
Ik ben een leek die zich van alles afvraagtJanvanverweg schreef:scheermes ben jij een wetenschapper die vanuit dit vakgebied met kennis praat? of praat je krantekoppen na?
ik blijf nog even kritischscheermes schreef:
mohamed schreef:Wie bang is voor de dood, leeft misschien verkeerd.
'Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit. De vrees houdt immers straf in, en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.' (1 Joh 4,18)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten