Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 27 sep 2011 05:30

Eerst vastrijgen, hoef je in elk geval je rits niet vast te houden. En heb je een speciaal ritsvoetje?
ja, dat is mijn mening dan he.....

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 27 sep 2011 14:08

vastrijgen heb ik geprobeerd maar hij schiet er steeds van weg, een ritsvoetje? ff googlen hoe dat eruit ziet, heb bij mn naaimachines ongeveer 10 voetjes dus hij zal dr vast wel bijzitten... bedankt!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 sep 2011 19:03

Als je geen ritsvoetje hebt, kun je misschien ook je normale voetje tegen de rits aan laten lopen en de naald naar de linker of rechterkant zetten? Makkelijkste is idd een ritsvoetje

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 28 sep 2011 21:53

Vanavond naar Stoffenspektakel geweest.. Leuke lapjes gescoord, maar niet alles wat ik zocht..

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annette* » 29 sep 2011 09:02

nita schreef:succes annette met je opdracht, wat ben je van plan te maken?

We hebben een opdracht gekregen aan de hand van een bepaald thema, hierin moet jezelf een (creatieve) draai geven. Eerst wilden we veren ophangen aan de bovenkant, maar hebben nu toch gekozen voor plantaardig materiaal.
Op de ondergrond wilden we glitters doen, maar dat werd wat lastig dus nu zit er alleen verf op. Binnenkort moet het gepresenteerd worden, dus ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt.

Misschien post ik nog wel eens foto's van het resultaat ;).
Laatst gewijzigd door *Annette* op 29 sep 2011 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 29 sep 2011 11:07

jantine76 schreef:Vanavond naar Stoffenspektakel geweest.. Leuke lapjes gescoord, maar niet alles wat ik zocht..

Ik ben gisteravond ook geweest, ook leuke lapjes gekocht, maar het viel me eigenlijk een beetje tegen.
Weinig 'nieuwe' dingen, om het zo maar te zeggen.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 30 sep 2011 16:10

Wie weet een leuk patroon voor een prinsessenjurk? Of leuke details? Want als ik geen kant-en-klaar patroon vind ga ik wel experimenteren met een bestaande jurk.
Heb al links en rechts gekeken, maar om nu 7 euro voor zo'n patroontje te betalen :?
Ik zag ook ergens zo'n leuke hoge punthoed van een jonkvrouw... zou dat gewoon karton zijn met stof overtrokken ofzo? Het ding moet natuurlijk wel rechtop blijven staan en het liefst een poosje meegaan.
Tips zijn dus welkom!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 sep 2011 19:24

Als je een tutu als rok doet, deze is kort maar je kunt het zo lang maken als je zelf wilt. Ben al heel lang van plan om dit te gebruiken en dan een shirt van hema ofzo als bovenlijf zodat ie elastisch en makkelijk aan en uit te doen is. Je kunt evt. dan het shirt ook nog wat tule opvast maken om helemaal in de sfeer te blijven. Die hoed, je zou het vast wel ergens op internet kunnen vinden hoe je die maakt, denk ik zomaar.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 sep 2011 21:06

ik heb wel eens zo'n puntmuts gemaakt, dat was idd van heel stevig karton ( bijna niet te buigen) dus best wel sterk. ik had het karton toen ingespoten met lijmspray en de stof er opgeplakt. geen idee meer welk merk dat was, maar het werkte super goed! en de muts was echt wel stevig.
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 05 okt 2011 19:11

Nou hier komt die dan :mrgreen:... 'ons' project! Uren voorbereiding, papier maché-en, verven, zweetdruppels etc...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Let niet op de mensen op de achtergrond...
Laatst gewijzigd door *Annette* op 11 okt 2011 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2011 19:38

Wat is het? Sorry, ben te lui om terug te lezen...

Nou dames, de knopen worden hier aangezet door mams, maar let op, tadaaaaaaaa teteretetteretet:

Afbeelding

Gerlinde getekend, ik geborduurd..

(de juf gaat trouwen er een actieve moeder gaat er een quilt (zo heet dat toch?) van maken. Mocht ook met textielstift maar dat was toch mn eer te na :mrgreen: Maar mén wat een getob zeg, echt niks voor mij. Drie keer in mn vinger geprikt en je wilt niet weten hoe de achterkant eruit ziet 8) )

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 okt 2011 19:38

Hmzz, misschien toch ff strijken voor ik het aflever... :-k

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 okt 2011 12:35

@*Annette*: Wat het ook voor moet stellen -sorry dat ik het niet zie- : het ziet er in elk geval vrolijk, kleurig, fleurig en netjes uit!

@jamillah:Hoe de achterkant eruit ziet, maakt niet uit, toch :wink:? De voorkant is 't belangrijkste en die ziet er leuk uit, echt persoonlijk! Wat een goed idee ook, zo'n quilt, die ga ik onthouden!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 okt 2011 06:42

Wie heeft de nieuwe Knippie al gezien? Staan er mooie patronen in voor een jurk of rokje? Ik heb een stofje gezien (http://www.destoffenkraam.nl/media/328x ... 016_16.jpg) en m'n handen jeuken om het te kopen en ermee aan de slag te gaan, maar ik wil graag eerst een patroon hebben zodat ik weet hoeveel stof ik moet kopen :wink: ...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 okt 2011 07:37

Snap best dat je jeuk krijgt van zo'n stofje :lol:

Heb zelf dit seizoen deze gekocht. Zowel voor volwassen als kinderen. Vind ik ook erg leuk en niet te moeilijk.

Terug naar “Relaties”