mw schreef:Zou je willen uitleggen waarom je dat denkt?
Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn. Als we weten waar Jezus is, dan zijn we er uit.
En Jezus bevind Zich nu aan de rechterhad van zijn Vader!
Waar ik heen ga? Ik mag door genade weten dat ik Thuis zal komen bij de Vader!
Joh.14: 2 In het huis van Mijn Vader zijn veel woningen; als dat niet zo was, zou Ik het u gezegd hebben. Ik ga heen om een plaats voor u gereed te maken. 3 En als Ik heengegaan ben en plaats voor u gereedgemaakt heb, kom Ik terug en zal u tot Mij nemen, opdat ook u zult zijn waar Ik ben.
Jezus heeft plaats voor de gelovigen bereid door Zijn volbracht werk maar Hij is nog niet terug gekomen om Zijn gemeente tot Zich te nemen. zie ook 1Th 4. 16...zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn.
De gelovigen gaan niet via de dood de Heer tegemoet gaan in de lucht en zo naar het Vaderhuis, maar Jezus zal persoonlijk terugkomen om ze daar te brengen.
We gaan niet direct na ons sterven naar het Vaderhuis, maar we gaan collectief naar het Vaderhuis als Hij terugkomt om ons te halen.
Bij de dood van de gelovigen komen er engelen om hen naar het paradijs te brengen Luk 6:23 maar bij de opneming komt de Jezus Zelf om de zijnen tot Zich te nemen (zie 1Th 4:16).
De ziel van de moordenaar aan het kruis ging naar het paradijs en Jezus is daar ook, wat ook blijkt uit de woorden van Paulus: “ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste” Fil. 1:23. (Hij is God en is alom tegenwoordig)
Maar dat zegt niet dat Jezus daar lichamelijk heengegaan is, want Hij zei: heden zult gij met Mij in het paradijs zijn, toch Hij ging eerst een paar dagen het graf in en daarna bleef hij nog 40 dagen op aarde voor Hij naar de hemel, naar Zijn Vader terug ging.
Verder staat er ook niet dat gelovigen die sterven al in de hemel zijn: Johannes 3:13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen. Hand.2:34 34 David is immers niet opgevaren naar de hemelen …
De hemel, het Vaderhuis is dus m.i. een andere plaats dan het paradijs.