Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 28 sep 2011 15:22

@ juffiejuf Ik moet volgende week pas weer naar de vlk. Zij zei dat zolang ik nog geen bloed verloor, het kindje goed volede en de weeën niet toenamen het goed was.
De druppels voor krachtiger weeën moet ik nog bestellen bij de apotheek @ schipje hoe heten ze ook alweer?

Ik kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent juffiejuf, al zou ik het nu wel fijn vinden om een paar dagen lekker te slapen, lezen en te rusten :wink: Maar als het verplicht moet is het nooit leuk. Na morgen wordt het wel wat rustiger, moet nog een dag cursus geven en dan nog 2,5 week werken en dan is het gebeurd, ook wel lekker.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 sep 2011 15:39

@Juffiejuf, k heb echt respect voor je. Mag je wel rechtop zitten en lopen enzo? Of moet je echt de hele dag in bed liggen? Succes en sterkte met de laatste weken.

@Ajl, jij ook nog succes met de laatste loodjes. Schiet al lekker op zo.

Uhm tsja, ik zit in een dip. Komt ook doordat ik me niet lekker voel (enorm last van een branderige keel en mond en lippen, geen idee of er iemand dit herkend?). Ik ben best wel onzeker enzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 sep 2011 16:06

Heel logisch hoor, dat het even lastig is, evelien. Zeker nu je kraamzorg er waarschijnlijk (bijna) op zit, dan moet je het opeens alleen doen. dan zijn die 8 dagen kraamzorg eigenlijk heel weinig. Opeens sta je alleen met zo'n ukkie dat nog niet kan zeggen wat er is en wat het wil. Daar moet je allemaal achter komen. Maar je kunt het vast!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 sep 2011 20:02

@ evelien dat is heel normaal hoor! Je hormonen staan helemaal op de kop en je moet je evenwicht als moeder ook vinden en dat heeft gewoon tijd nodig. Eigenlijk vind ik het na een bevalling pas na 6-8 weken leuk worden. Voor die tijd moet je echt je evenwicht vinden, helemaal bij de eerste.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 sep 2011 09:12

Hier net gesport.. net als altijd. Na ongeveer een kwartier kreeg ik zulke buikpijn dat ik gewoon niet goed werd. Dus maar gestopt.. En nog steeds moe. Ik snap er weinig van. Bij AS werkte ik gewoon 5 dagen en sportte ik 3 dagen per week, tot week 37. Nergens last van.... En nu nog maar 21 weken en moe...

Gisteren bij verloskundige. Alles goed. Ben al 5 kilo aangekomen. (dat was ik vorige keer pas bij 35 weken...) dus ik word denk ik een moeke. Het zit voor mijn gevoel meer op mijn maag en benen dan op mijn buik. Ik kan al mijn gewone kleren nog aan. (wel iets strakker) Terwijl ik netjes en gezond eet en 2 keer per week sport...
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 sep 2011 10:08

@ajl het heet Caulophullum en je moet de C30 hebben, ik heb het hier besteld.
@juffiejuf sterkte met het rusten! Respect ook, ik zou echt knettergek worden...

@evelien super logisch hoor (maar wel vervelend ook natuurlijk). Ik was (en ben) ook onzeker, logisch ook wel, want alles is nieuw! Volg je gevoel, dan komt het vast goed!

@sterretje 5 kilo met 21 is best netjes toch? Misschien voor jouw doen veel, maar het is zeker niet bovengemiddeld...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 sep 2011 14:21

@ sterretje 5 kilo met 21 weken valt toch nog wel mee? Misschien voor je gevoel niet, maar heb eens ergens gelezen dat 12 kilo sowieso te onderbouwen is bij een zwangerschap. Ik zou in ieder geval al tekenen voor de 12 kilo. Met 21 weken was ik nl de 10 allang gepasseerd. :wink:

@ jannoek bedankt! Zal ze bestellen, hoop dat ik er wat aan heb!
Ehm...je hebt in dit topic ook eens doorgegeven welke muffinbakvomrpjes je bij de leukste taarten had besteld. Die leuke blauwe met nopjes. Ik kan ze alleen nergens vinden. :oops: Zou je mij de link nog eens door willen geven?

Hier gaat alles wel redelijk. Ik merk wel dat ik nog maar 2,5 week hoef te werken. Gisteren nog een hele dag cursus gegeven en dat hakte er wel in. De dag zelf niet en de aanloop er naar toe ook niet, maar ben nu ook erg moe en heb hele zere voeten. Ik had nl nog hakken aan van 10 cm. Iedereen verklaarde mij voor gek, maar ze stonden nu eenmaal veel leuker onder mijn jurk ipv de slippers die ik nu weer fijn aan heb.

@ juffiejuf hoe is het nu met je? Je nadert toch al wel bijna de 34 weken, prognose voor je kleine uk wordt steeds beter :D

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 03 okt 2011 09:45

Hoe gaat het met alle zwangeren?

@ sterretje; wouw, maar 5 kilo aangekomen in 21 weken?! Daar teken ik wel voor hoor. Zit nu ook al over de 10 kilo heen ](*,)

Mensen vragen nu van: loop je al op het laatst? Soms beetje irri. Ik snap het aan andere kant ook wel weer want ben echt een olifantje :wink:

@ ajl; nog gelukt met de muffins? Lekker hoor dat je verlof er nu echt begint te komen. Nog wel vol te houden? Verstandiger om dan niet elke dag 10 cm hakken aan te doen :D
Jaja, hier lijkt het de goede kant op te gaan met de prognose van 34 weken! Ik zei afgelopen weekend al; zul je gaan zien dat de kleine nu pas met 42 weken gaat komen [-X Vanmiddag weer naar het ziekenhuis dus ff kijken of het nog steeds rustig blijft. Anders ga ik na 37 weken wel springen en veel bewegen i.p.v. rusthouden, misschien komt het dan wel :lol:

@ jannoek; soms word ik er ook knetter van hoor. Eerste 1,5 weken komen er wel mensen kijken maar daarna is het nieuwtje er voor mensen er al snel vanaf. Ik probeer er maar het beste van te maken. Er zit niks anders op.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 okt 2011 13:23

Theoretisch ook niet, dat weet ik.
Maar het is inderdaad angst om straks mega dik te worden en wel 20 kg aan te komen.
Afvallen is bij mij een ramp. Netjes en gezond eten en 2 keer per week sporten zorgt ervoor dat ik niet aankom. Maar afvallen is echt uithongeren en iedere dag sporten.

Maar goed, komt allemaal wel goed. Borstvoeding geven en dan vliegen de kilo's wel weer. (tenminste vorige keer)

Begin nu te groeien, kon mijn strake spijkerrokje niet heel prettig meer aan vanmorgen.
Kindje beweegt echt al goed.
Gisteren lag ik op mijn buik met hand eronder en het kindje bonkte er steeds tegenaan.
Echt zo bijzonder! Was vorige keer veel anders en later omdat de placenta voorlag.
Heb echt zin in de 26 weken echo!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 03 okt 2011 18:10

@ sterretje; begrijp ik goed dat jij je eigen kleding nog aan hebt met 21 weken zwangerschap?? :shock:
Leuk hé, die echo's?! Is altijd weer bijzonder om kindje te voelen!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 04 okt 2011 07:20

juffiejuf schreef:@ sterretje; begrijp ik goed dat jij je eigen kleding nog aan hebt met 21 weken zwangerschap?? :shock:
Leuk hé, die echo's?! Is altijd weer bijzonder om kindje te voelen!

Ja, kan nog eigenlijk alles wel aan. En jurkjes kunnen al snel he;-) Bij mijn dochtertje had ik pas met ongeveer 32 weken positiekleding aan. En dan nog bijna niet, want ik droeg gewoon veel jurkjes door.

En echo's: Super ja (als alles goed is) Dan lig je echt zo te genieten! En het kindje voelen is iedere keer weer heel bijzonder! Een wondertje in je buik.

Ik heb van het weekend wat dozen babykleding uitgezocht. Veel rompers wit weggelegd, maar veel vlekjes zijn teruggekomen. Dus alsnog allemaal maar weggedaan. (was ik al voor gewaarschuwd: borstvoedingsvlekken :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 okt 2011 07:29

Ik kon juist mijn eigen jurkjes al best wel vroeg niet meer aan. De eerste 10 kg zat echt op mijn heupen en billen geplakt. Ik draag meestal vanaf 6 weken positiekleding tot ongeveer 2/3 mnd na de bevalling, daarna ga ik lijnen en komt mijn oude figuur langzaam weer terug. Deze keer valt het aankomen mij mee. De eerste 17 weken ben ik 10 kg gegroeid en de laatste 17 weken maar 4, dus ik hoop dat ik rond de 15 kg uitkom.

Nu nog maar 2 weken werken en dan lekker verlof. Wat mij wel 'zorgen' baart ( grappige woordspeling trouwens) is dat ik al zoveel (voor) weeën heb. Elke avond zit ik ze weg te zuchten. Volgens mij had ik dat de vorige keren niet.

@ sterretje en juffiejuf Weten jullie wat het wordt?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 04 okt 2011 07:37

Hier gaat gelukkig ook alles nog goed! De bewegingen in mn buik worden veel intensiever en steviger :wink: Heel apart gevoel en heb soms het idee alsof heel mn lichaam meegaat :-)
Nog 8 daagjes werken en dan ook heerlijk verlof!! Zit ontzettend te wachten op die welbekende nesteldrang, die heb ik echt ff nodig in huis :P
Gek idee... Over 5weken mag de kleine gewoon al komen! :O Moet toch best nog veel doen dan :wink:
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 okt 2011 13:14

Mijn zus is 34 weken zwanger (denkt men, ze weet zelf niet wanneer ze zwanger is geworden, deze zwangerschap was niet echt gepland) en heeft op dat moment last van weeen. Het kindje is ook al ingedaald. Dalijk gaat ze naar de verloskundige om te kijken of het vals alarm is, of dat er al ontsluiting is, enzo. Spannend! Ergens hoopt ze dat het niet komt, natuurlijk, een paar weken wachten is fijner, maar ze is echt zo vreselijk aan het tobben deze zwangerschap: bloeddruk, pijn, alles wat er aan de hand kan zijn, is er aan de hand. Ze is zwanger zijn zo vreselijk spuugzat! En ze denkt zelf, dat ze misschien toch verder is dan men denkt. Laten we het hopen! Wel spannend nu!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 okt 2011 13:46

Da's zeker spannend, Galateia! Sterkte met wachten op nieuws :wink:!

Terug naar “Archief”