Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Pluk01 » 26 sep 2011 09:52

Sterkte dames met alle spruwperikelen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 sep 2011 10:22

O jongens, ik zie nu al weer tegen het hele spruw verhaal op....brr wat een gedoe is dat eigenlijk. En aangezien de vorige 2 het echt weken hebben gehad, ga ik er niet van uit er nu van verschoond te blijven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2011 11:38

ajl schreef:O jongens, ik zie nu al weer tegen het hele spruw verhaal op....brr wat een gedoe is dat eigenlijk. En aangezien de vorige 2 het echt weken hebben gehad, ga ik er niet van uit er nu van verschoond te blijven.

Kun je niet gelijk beginnen smeren? Ik ben wel gelijk m'n b's gaan insmeren en het doet bij mij nu veel minder pijn met voeden, maar voor S. is het echt niet leuk. Gelukkig had m'n moeder het snel door dat het spruw was/is. Het begint wel te werken.

@NdW, en hoe is het en u? heb je iets gekregen?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 sep 2011 17:25

Hier gelukkig toch geen spruw. Vanmorgen met de kraamverzorgster met wattenstaafjes bezig geweest in haar mond en het was gelukkig toch allemaal weg te krijgen. Dus ik ben helemaal blij.

Sterkte voor alle 'spruwers'... tis echt niet fijn!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 sep 2011 22:53

ajl schreef:O jongens, ik zie nu al weer tegen het hele spruw verhaal op....brr wat een gedoe is dat eigenlijk. En aangezien de vorige 2 het echt weken hebben gehad, ga ik er niet van uit er nu van verschoond te blijven.

Breek me de mond niet open.......... als spruw een persoonlijkheid was had ik hem met liefde in elkaar gemept 8-[

Hier gaat het overigens zeer goed! Ik schreef pas dat ik gestopt ben met behandelen en ik ben nog steeds gestopt en ik heb geen pijn. De kleine meid blijkbaar ook niet dus we laten het gewoon zo. Ze heeft een spierwitte tong maar zolang we er geen last van hebben vind ik het prima. Over twee weken naar de kinderarts, ben benieuwd wat die zegt. We zijn al drie avonden gestopt met medicijnen, ze krijgt ze nu alleen 's ochtends en dat gaat eigenlijk heel goed!

Nu ook echt genieten! ('t word tijd dat er eens een opbeurend bv verhaal verschijnt hier 8) ) Vaak kijkt ze me het grootste gedeelte van de voeding aan, ineens laat ze los, verschijnt een heerlijke bigsmile op haar gezicht waardoor ze vergeet te slikken en de melk uit haar mond loopt, en dan gaat ze weer verder met drinken. :8> Pas maakte ze er zelfs een 'uh' geluidje bij, alsof ze me bedankte :8>

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2011 01:45

Iemand tips om een flesweigeraar toch aan de fles te krijgen?

Ndw, gelukkig maar!

Schipje, lief is dat hè...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2011 07:08

Oei als je 'te laat' begonnen bent met de fles, dan wordt het lastig en is de enige optie gewoon proberen en doorzetten. Vooral niet zelf de fles geven, maar je partner laten doen. Ze huilen zich in het begin helemaal overstuur. Bij mijn buuf heeft het zo 6 weken geduurd voordat haar dochter de fles wilde pakken.

Fijn ndw en schipje dat het nu goed gaat!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2011 07:54

Bij Frederiek werkte het juist dat ik de fles gaf. En verschillende flessen uitproberen. Ze pakte niet de Avent maar wel de Bibi. Omdat ik veel Avent flessen heb, ben ik later wel overgestapt op Avent, en die drinkt ze nu prima. Nu mag ook iedereen de fles geven, maar eerst, met gekolfde melk, pikte ze het van anderen niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2011 08:50

Ja, was pas met 3 maanden begonnen met proberen vd fles.
Heb zo'n S-fles van Difrax.

Ze wordt idd helemaal overstuur. Laat het mijn man al doen.

Ik heb nog een Nuby beker met zachte tuit. Van Ilona vroeger.
Misschien is dat wat.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 sep 2011 08:51

Meneertje hier pikt alleen de breastflow, maar daar zijn we wel al heel vroeg mee begonnen.
Hier werkt het juist niet als ik de fles geef, dat wil hij écht niet.
Eigenlijk laten wij nooit iemand anders de fles geven (alleen als ik werk natuurlijk ;-)).
Vind zo'n voeding een heerlijk moment :)

Hier toch ook geen spruw denk ik, maar wat het wel geweest is? Zijn lippen zijn niet meer dik en wit, wel vreemd!

Verder gaat het aantal voedingen erg omhoog, liefst drinkt hij de hele dag. Moet donderdag naar het consultatiebureau, dan zullen ze er wel weer van alles van vinden. Hij heeft gewoon erg veel honger. En is ook behoorlijk groot en lang, wellicht heeft het daar ook mee te maken.

Zondag hebben we een eerste hapje banaan gegeven. hij was bóós toen het op was, niet normaal... :mrgreen:
Verder wacht ik er nog even mee, tot we bij het cb zijn geweest.

Succes allemaal met voeden!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2011 10:04

Hier pakte zoonlief moeiteloos de fles, alleen van mij niet. Hij zag mij toch meer als een soort catering :mrgreen: . Dochterlief pakte met moeite de fles, was ook een luie drinker. Uiteindelijk pakte ze alleen de difraxfles.

@ jannoek vervelend van de stijgende lijn in voedingen. Hij kan inderdaad niet genoeg hebben. Zoonlief had met 4 mnd ook echt niet meer genoeg aan de bv, hij had gewoon berenhonger.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 sep 2011 11:15

@jannoek is hij bijna 4 maand? want de 4-maanden dip bij de borstvoeding is een erg bekend verschijnsel! het gaat vanzelf wel weer beter!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 sep 2011 12:18

AG, hier ook een flesweigeraar. Het schijnt dat je vanaf een maand of 6 ook een open beker al wel kunt proberen. M drinkt gewoon niet als ik er niet ben, ze doet er helemaal neit moeilijk over. Voor een paar uurtjes niet zo'n punt, maar als ik eens wat langer weg moet, is dat niet zo handig natuurlijk.

Jannoek, hier is het voeden nu ook lopende band werk. Gisteravond zowat elk uur en vannacht heb ik maar niet geteld.
Gelukkig gaat t verder prima. Ik laat haar lekker haar gang gaan, trekt vast vanzelf weer bij. En dit is toch gewoon de beste methode om te zorgen dat je volledig bv kunt blijven geven.

4 maanden dip hebben we hier trouwens niet gehad, ze was gewoon met het lijntje meegegroeid. Bijvoeding beginnen we hier nog niet aan. Als ze een half jaar is gaan we weer aan de rapley, eerder krijgt ze gewoon lekker melluk.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 sep 2011 13:35

ik was eindelijk van het lekken af en kon zonder compressen, maar manoël heeft er ff voor gezorgd dat mn productie is opgehoogd en ik lek nu ook weer :(

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 sep 2011 14:57

trijntjejohanna schreef:ik was eindelijk van het lekken af en kon zonder compressen, maar manoël heeft er ff voor gezorgd dat mn productie is opgehoogd en ik lek nu ook weer :(

Hier ook een drama... het lekt door alles heen. Ik heb niet eens genoeg aan zoogcompressen, ik heb al van alles in m'n bh gestopt. #-o De was stapelt zich wel op. Ik hoop dat mijn productie zich snel aanpast aan Naomi. Vorige week kolfde ik 250 cc, terwijl zij 120 cc drinkt. Nu kolf ik niet meer na, want dan blijft die productie zo hoog.
Zonder tepelhoedje kost haar nog iedere keer veel geduld, wat ze meestal niet op kan brengen.
Maarja, ik geniet er ontzettend van als ons meisje na de voeding met een heerlijke melksnoet ligt na te genieten.

Terug naar “Archief”