Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 sep 2011 07:31

oooh wat kan je van de koude kermis thuiskomen. Heb gister een soort van informatieavond gehad rondom instroomkinderen op de basisschool en hoe alles reilt en zeilt.
Tja.. aangezien ik op de twee andere scholen veel invalwerk doe, weet ik wel oe daar gewerkt wordt, maar niet op deze. Deze drie scholen vallen onder 1 bestuur en vereniging. Tjoh.. ben zo geschrokken zo op een ouderwetse manier er nog wordt gewerkt, de oktobergrens wordt nog gehanteerd, de ouders weten gewoon niet wat voor consequenties dat heeft als je nu je kind al in groep 1 laat zitten, want het wordt als een doublure aangemeld.

Pffff... erg veel frustratie! hoop dat gauw de schoolinspectie komt om de boel door te lichten! Baal er nu wel van dat ik verstand heb van onderwijszaken! :cry: en nu gewoond e boel los kunnen laten, hopend in goed vertrouwen dat ze het werk goed doen.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 21 sep 2011 08:51

Toch vind ik die oktobergrens zo gek nog niet. Hier op school komen ze echt terug op die december/januarigrens. Veel kinderen kunnen het in hogere groepen toch niet goed bijbenen. De sociaal-emotionele ontwikkeling is echt een ondergeschoven kindje.
Een van onze kinderen begon de kleuterschool in december en ging aan het eind van het schooljaar niet mee naar groep twee. Wij vonden het toen wel jammer, maar nu hij in groep vijf zit, ben ik toch wel blij dat het zo gelopen is. Hij zit gewoon prima op zijn plek.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 sep 2011 09:02

Hoe zit dat met die grens dan? Ik ken alleen de oktobergrens, van toen ik jong was :)
Jurian is van januari, en volgens mij gaat hij gewoon na de kerstvakantie naar groep 1, en zit hij dan 2,5 jaar op de kleuterschool, toch? Dat halve jaartje is dan extra. En als hij in augustus echt naar groep 0 gaat, dan zit hij dus 3 jaar op school voor hij naar groep 3 gaat. Tenminste, daar ging ik van uit :) Maar blijkbaar is dat niet meer zo?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 sep 2011 09:43

de grens om kinderen door te schuiven ligt nu op 31 december, dus alle kindjes tussen oktober en januarie worden bekenen of ze dus daargaan of extra kleuteren, op zich moet een school zich daar wettelijk aan houden.
want je kind blijft dus idd zitten voor de wet als hij niet doorschuift.
mijn zonen zijn trouwens allebij niet doorgeschoven(van 20 okt/17dec)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 sep 2011 10:32

Ah dat is dus landelijk beleid. Mijn vriendin deed bijna of haar kind hoogbegaafd was, omdat hij maar 1,5 jaar hoefde te kleuteren. Maar nu begrijp ik het. Ik ben er zelf niet zo voor om makkelijk door te schuiven, en om dat nu zitten blijven te noemen, vind ik ook wat. Ze blijven gewoon wat langer op de kleuterschool. Wat maakt dat ene jaar school nu uit op je hele leven?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 sep 2011 12:07

31 dec de grens? Nooit van gehoord! heb een van 7 december en gewoon aangenomen dat ie een half jaar extra fijn kon kleuteren. En wat zou het als ie een doublure extra heeft? Mijn oudste zoon wordt morgen 14 en gaat net naar het middelbaar terwijl degenen waar hij mee begonnen is op de kleuterschool nu in de derde zitten. So what? Het gaat om het welzijn van het kind niet om de prestaties!
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 sep 2011 14:14

wat zal ik eens aan sinterklaas vragen? :mrgreen:

Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 sep 2011 15:30

haha, hier ook eentje die de gids al 10 keer heeft bekeken. Gister zei hij opeens:' Kijk mama, ga dit maar voor mij kopen voor Sinterklaas' Whaha, en wij maar denken dat hij niet verwend is ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 sep 2011 15:54

*Annet* schreef:31 dec de grens? Nooit van gehoord! heb een van 7 december en gewoon aangenomen dat ie een half jaar extra fijn kon kleuteren. En wat zou het als ie een doublure extra heeft? Mijn oudste zoon wordt morgen 14 en gaat net naar het middelbaar terwijl degenen waar hij mee begonnen is op de kleuterschool nu in de derde zitten. So what? Het gaat om het welzijn van het kind niet om de prestaties!

De extra doublure is absoluut niet echt wenselijk. Er zit dan twee jaar leeftijdsverschil tussen! dat is wel veel hoor!! Plus dat de doublures er op ten duur helemaal uitgaan. Hoogstens zelden blijven er kinderen nog zitten

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 sep 2011 15:55

ajl schreef:Ah dat is dus landelijk beleid. Mijn vriendin deed bijna of haar kind hoogbegaafd was, omdat hij maar 1,5 jaar hoefde te kleuteren. Maar nu begrijp ik het. Ik ben er zelf niet zo voor om makkelijk door te schuiven, en om dat nu zitten blijven te noemen, vind ik ook wat. Ze blijven gewoon wat langer op de kleuterschool. Wat maakt dat ene jaar school nu uit op je hele leven?

idd landelijk beleid, al wel zes jaar lang!!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 sep 2011 18:13

Er is van de week ook een meisje dat net 4 weken in groep 3 zat naar groep 4 gegaan. Nog maar in april 6 geworden. Ik zie de ernst er niet van in als er wat leeftijdsverschil is. Strax mag mijn zoon met de brommer naar school, zijn klasgenote nog lang niet bijv. En hij is de oudste van de klas, vindt ie ook wel chill

Kan mij echt niet boeien als ze blijven zitten of naar SBO moeten of what ever.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 sep 2011 20:19

Kan ik dat ergens vinden dat het wettelijk zo is dat de grens op 31/12 ligt? School waar wij ze waarschijnlijk heen gaan doen hanteert nl. ook nog 1/10 grens, maar ons meisje is van begin november en nu al zo bijdehand dat ik haar eigenlijk ook graag dan gelijk naar groep 1 wil hebben. Gaat het niet dan doet ze gewoon nog een jaartje groep 1, maar gaat het wel dan kan ze het jaar daarop door naar groep 2 i.p.v. dat ze dan pas in 1 begint!! Ben zelf ook een vroege leerling (van eind sept.) en hebt daar nooit last van gehad. Ging met mijn elfde al naar de Mavo ;) (Ik weet wel dat dat natuurlijk niets zegt over mijn dochter, maar ik denk echt dat zij op het moment dat ze 4 wordt echt aan school toe is... En zoals het nu is op die school mag ze dan per 1/1 pas naar de 0-groep voor 2dagen per week)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 sep 2011 20:25

ff iets heel anders als schoolperikelen hoor: ik kreeg van de week bom de vraag: wanneer komt de tweede? :shock: Vond het echt NIET leuk!!! Wist ff niet wat ik moest zeggen ook. De toespelingen erop worden de laatste tijd al steeds meer (dochterlief is bijna 2), maar zo plompverloren in mijn gezicht nog niet meegemaakt... :oops:

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 sep 2011 20:59

:shock: zijn er zulk soort mensen :shock: 'k zou ook even niet weten hoe je moet reageren, gewoon te brutaal! al is je dochter 4 of wat dan ook, dat zijn hun zaken toch niet.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 sep 2011 21:10

Wat bezielt mensen om zulke (privé)vragen te stellen? :o

Echt belachelijk. Zoiets kan ook nog's enorm pijnlijk zijn... mensen moeten zoiets echt niet aan mij gaan vragen, dan ga ik heel duidelijk meedelen dat ik daar niet van gediend ben..

Hoe heb je t opgelost lenny?

Terug naar “Archief”